Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321

Kauhea hoitajapula mutta ei sanaakaan miten hoitajien rokotuspakko ehkä saattaa vain pahentaa henkilöstöpulaa. Ei sanaakaan. Mitä vittua?
Nii just. Tää on se taso missä mennään.

Tuntuu katsoisi sitä black mirror sarjaa mikä oli sekin aika paska.

Nyt on mielenkiintonen paukku. Otan selvää paremmin mutta ensihätään:

VAltioneuvoston istunnossa tullu ilmi:
Koronapassia ei voi jättää käyttöön matalan riskin jutuissa.

Indtredasting!!

Tietyllä rokotuskattavuudella piti päästä laumasuojaan. Eli kun alkuun uskottiin että rokote estää kokonaan tartunnat ja taudin levittämisen eteenpäin niin oltaisiin saatu suojattua myös rokottamattomat. Tämä oli se tärkein argumentti miksi myös riskiryhmien ulkopuolella olevat henkilöt rokotetaan.
Niin tästä juuri siis olin keskustelua herättelemässä, että eikö se perustunut tietyn aikarajan sisällä saavutettavaan rokotekattavuuteen. Mitä muistelisin, että alussa oli juttua tästä rokotekattavuudesta.

En ota kantaa siihen ketä ja miten pitäisi rokottaa, vaan keskustelen jos keskustelen tästä aiheesta.

Eikös hoitoala ollut yksi vähiten piikitetyistä kaiken lisäksi? Aika jännä juttu kun miettii asia...

Luulisi loogisesti heidän olevan se eniten, koska kirjaimellisesti ovat jatkuvasti tekemisissä sairaiden kanssa ja leviämispuitteet hyvät.
Silti he taas näkevät mitä se oikeasti on ja moni jättää väliin. Nyt kun haitat vain lisääntyy tämä määrä kasvaa mitä koitetaan nyt estää irtisanomalla heidät :D

Tätä on moni päivitelly, mut mun mielestä tää ei oo mitenkään outoa. Hoitsut on pääosin ihan tyypillistä duunariporukkaa, joten tää sopii siihen rokottamattoman prototyyppiin, eli 20-30-vuotiaaseen matalakoulutettuun tai maahanmuuttajaan, joka on kouluttamaton.

Ootan kyl mielenkiinnolla, et miten tuleva hoitajien rokotuspakko näkyy alalla. Lähteekö sieltä oikeesti moni muihin töihin vai alistutaanko työttömyyden pelossa? Henkilökohtaisesti toivoisin ensimmäistä. Vaikka oon ihan rokotusmyönteinen, niin pakottaminen on väärin.

Tätä on moni päivitelly, mut mun mielestä tää ei oo mitenkään outoa. Hoitsut on pääosin ihan tyypillistä duunariporukkaa, joten tää sopii siihen rokottamattoman prototyyppiin, eli 20-30-vuotiaaseen matalakoulutettuun tai maahanmuuttajaan, joka on kouluttamaton.

Ootan kyl mielenkiinnolla, et miten tuleva hoitajien rokotuspakko näkyy alalla. Lähteekö sieltä oikeesti moni muihin töihin vai alistutaanko työttömyyden pelossa? Henkilökohtaisesti toivoisin ensimmäistä. Vaikka oon ihan rokotusmyönteinen, niin pakottaminen on väärin.
Se on aina hyvä tietää miten miten "matalakoulutetut" ja mamut käsittää asioita paljon paremmin kuin titteleitä omaavat.

Paras vaihtoehto on pitää paikat ja katso hetki rauhassa, kun soteala riutuu ja kutsuu porukan takaisin. Sä toivot siis porukan potkivan itsensä heti pois?
Miksi niin moni toivoo hoitajien potkivan itsensä heti?

Mikä agenda tässäkin on? Haluatteko te koko alan romahtavan?

Liittyy hoitajiin vai mihin?

Käsittääkseni siihen ettei voi käyttää passia esim. kuntosaleilla ym. matalan riskin paikoissa.

3 kpl Supermass Nutrition PRO BURN

Vahva rasvanpolttaja kapselimuodossa

-40%
Matalan riskin tilanteisiin ja paikkoihin, kuten kuntosalit. Vtun hyvä uutinen.
Koitin ymmärtää tuota mtv uutista aiheesta. Jotenkin sekava. Onko tuolla merkitystä kun rajoituksia höllättään? Vai pyrkivätkö kiertämään ongelman tässä parin viikon aikana? Kyllähän siihen ratkaisu löytyy koska asia on niin tärkeä. Passi ei saa vaarantua!

Koitin ymmärtää tuota mtv uutista aiheesta. Jotenkin sekava. Onko tuolla merkitystä kun rajoituksia höllättään? Vai pyrkivätkö kiertämään ongelman tässä parin viikon aikana? Kyllähän siihen ratkaisu löytyy koska asia on niin tärkeä. Passi ei saa vaarantua!
Noku... nyt kun vähän tutkinu, mulle tuli viesti ettei sais passillakaan auki..:unsure:

Mun mielestä toi menee just toistepäin, ettei vois passia edes vaatia.

Eikös toi alunperin muutenkin mennyt niin että hallitus sääti että paikat pitää lyödä säppiin ja passi jäähylle loppuvuodeksi. Ja tämän ei pitänyt koskea matalan riskin paikkoja. Avit päätti sitten toisin ja laitto kiinni myös matalan riskin paikat. Eli avi ois taas omia tulkintojaan vetänyt. Oisko tohon jotain korjausta luvassa ?

Noku... nyt kun vähän tutkinu, mulle tuli viesti ettei sais passillakaan auki..:unsure:

Mun mielestä toi menee just toistepäin, ettei vois passia edes vaatia.
Itselle tuli tuo siitä enemmän käsitykseksi ettei vois pitää passilla auki mutta koska kaikki on kiinni niin ei käytännön väliä. Sitten kun rajoitukset lievemmäksi niin passia ei voisi käyttää. Joko rajoitukset jatkuu tai poistuu ja passikin poistuu. Ota nyt tuosta selvää.

Eikös toi alunperin muutenkin mennyt niin että hallitus sääti että paikat pitää lyödä säppiin ja passi jäähylle loppuvuodeksi. Ja tämän ei pitänyt koskea matalan riskin paikkoja. Avit päätti sitten toisin ja laitto kiinni myös matalan riskin paikat. Eli avi ois taas omia tulkintojaan vetänyt. Oisko tohon jotain korjausta luvassa ?
Mut avin päätös pohjautuu sairaanhoitopiirienn suosituksiin ja stm:än ohjauskirjeeseen.

Kannattaa tsekata mitä ammatteja tuohon pakkorokotukseen sisältyy. Hoitsut on Suomessa ihan oikeasti hyvin koulutettuja. Esim tuttava piiristä hoitsu haki rokotteen ja lähihoitaja ei.

Vai onko tämä konsti hylätä passi ilman että tarvitsee myöntää sen älyttömyyttä? On tullut arvaamaton juridinen este ja passi on vähin äänin pistettävä roskiin. Kenenkään ei tarvitse myöntää sen olevan idiotismia? Heitetään joku lakimies vaan bussin alle?

Kannattaa tsekata mitä ammatteja tuohon pakkorokotukseen sisältyy. Hoitsut on Suomessa ihan oikeasti hyvin koulutettuja. Esim tuttava piiristä hoitsu haki rokotteen ja lähihoitaja ei.
Niin kuin linkkasin aiemmin, sairaanhoitajat ja erityisesti lääkärit ovat ottaneet rokotuksia hyvin, matalasti koulutettu hoitohenkilökunta taas ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom