Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Ei kai persujen pidä vielä panikoitua vaikka kannatus onkin laskussa? Ei Marinin hallitus mitään u-käännöstä ole tehnyt. Tekeminen on ollut pääosin johdonmukaista ja ollut sitä jo yli kuukauden, toisin kuin Trumpin. Ja loppu olikin spekulaatiota. Persuissa lienee hyvin paljon trumpisteja, mutta linja on näyttänyt kyllä koronan suhteen hyvin erilaiselta. Olisiko persut halunneet ulkonaliikkumiskiellon jo helmikuun alusta jos olisivat olleet vastuussa - spekulaatiota sekin. Itse luulen, että oppositio on joka päivä polvirukouksessa sen takia, ettei nyt tarvitse olla vastuussa. Varsinkin tästä eteen päin on taloudessa tehtävä vaikeita päätöksiä joita on helppo sitten arvostella.

Trumpin ja Marinin tekeminen on ollut hyvin pitkälti samaa. Kumpikaan ei alussa ottanut tilannetta turhan vakavasti, Marin oli vielä maaliskuun alussa sitä mieltä että koulujen sulkeminen huono ajatus, rajojen sulkeminen ym. ja jne. Kyllä Marinin hallitus on muuttanut suhtautumistaan jatkuvasti tilanteen edetessä.
Trump laittoi sentään matkustuskiellot Kiinasta heti alussa ja pelasti USA:n Italian ja Espanjan kohtalolta.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että Trump on jatkuvan maalittamisen ja lokakampanjan kohteena ja kaikki uutisointi on negatiivista, koska hän nyt sattuu olemaan populismin keulakuva maailmalla. USA:n ja Suomen koronapolitiikassa ei juurikaan eroja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai persujen pidä vielä panikoitua vaikka kannatus onkin laskussa? Ei Marinin hallitus mitään u-käännöstä ole tehnyt. Tekeminen on ollut pääosin johdonmukaista ja ollut sitä jo yli kuukauden, toisin kuin Trumpin. Ja loppu olikin spekulaatiota. Persuissa lienee hyvin paljon trumpisteja, mutta linja on näyttänyt kyllä koronan suhteen hyvin erilaiselta. Olisiko persut halunneet ulkonaliikkumiskiellon jo helmikuun alusta jos olisivat olleet vastuussa - spekulaatiota sekin. Itse luulen, että oppositio on joka päivä polvirukouksessa sen takia, ettei nyt tarvitse olla vastuussa. Varsinkin tästä eteen päin on taloudessa tehtävä vaikeita päätöksiä joita on helppo sitten arvostella.


Ei millään pahalla, mutta jos on asioista pihalla, kuin tamppoonin naru, ei pitäisi kommentoida.
Pienenä esimerkkinä, persut ottivat koronan ja mahdolliset karanteenitoimet ja varautumisen esiin jo tammikuun lopussa täysistunnossa (Arja Juvonen), ja sille (ihan kirjaimellisesti) hallituksen ministerit nauroivat!
 
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että Trump on jatkuvan maalittamisen ja lokakampanjan kohteena ja kaikki uutisointi on negatiivista, koska hän nyt sattuu olemaan populismin keulakuva maailmalla.
Valitettavasi ei kovinkaan moni ota huomioon tai lue ja ajattele itse asioita, edellisellä sivulla näkyy hyvin miten vastaava perussuomalaisiin kohdistuva saa aikaan tuollaista että vaikka faktaa lyödään pöytään niin se lytätään paskanjauhantana. Media-vaikutusta tehokkaimmillaan.
 
Voi sanoa ihan suoraan, että emme ole "selvinneet" hallituksen ansiosta, vaan siitä huolimatta!
Ehkä minä, ja hallis emme kuitenkaan menetä yöunia, sinun arvostuksen puutteesi takia.....
Jos/kun kriisiä johdetaan äärettömän surkeasti, niin silloin siitä pitää kritisoida välittömästi, kriisin jälkeen se on myöhäistä.

Tätä kriisiä on johdettu hyvin. Joka muuta väittää näyttäköön parempaa esimerkkiä. Muuten kuin huutelemalla sivusta.
(Halla-ahokin rääkyy sieltä heinäseipään takaa kuin pikkupoika.)
Vai väitätkö muuta? Vertaa Suomen lukuja muuhun maailmaan...löydätkö sieltä jotain valittamista, nollatulos sairastuneissa tyydyttäisi?

Täydellisyyteen ei pysty kukaan, esim. testaamisen puutteesta olen erimieltä. Olisi pitänyt/pitäisi tehdä enemmän.
Ja olisi pitänyt tehdä aiemmin.
Ja sitten meillä on vielä tämä perustuslaki joka kampittaa myös hienosti asiain eteenpäinviemistä.

Pienenä esimerkkinä, persut ottivat koronan ja mahdolliset karanteenitoimet ja varautumisen esiin jo tammikuun lopussa täysistunnossa (Arja Juvonen), ja sille (ihan kirjaimellisesti) hallituksen ministerit nauroivat!
Laitatko faktaa tästä? Kiinnostaa.
 
No mutta kun se ei välttämättä sitä ole. "Siinä valossa" jos tehtäis päätöksiä, tuskin olisi niin rajuja rajoituksia? Silloin tää paska vasta leviäisi käsiin?
Itse olen "normi duunari", ja kyllä mulle on ensimmäinen kerta mun elämässä kun pelkään läheisteni ja itseni puolesta. Virus on näemmä sellainen että voi viedä hengen keneltä vain.
Ei siihen vanhainkotia ja perussairauksia tarvita?

Mutta opettaahan tää arvostamaan elämää itsessään paremmin. Kaikki ei olekaan enää niin itsestäänselvää?

Ei ne rajoitukset tule loputtomiin jatkumaan. Lääkitys tai rokote on ainut "pelastus" tähän epidemiaan. Niitä rajoitteita aletaan nyt enemmin tai myöhemmin purkaa. Yhteiskunta ei voi olla seisoksissa ja ihmiset täysin eristettynä niin pitkää aikaa kuin se vaatisi. Toki eihän ole eristettynä ollut nytkään. Sen takia esim. Tanska on jo suunnitellut alkavansa niitä rajoitteita höllentää. Tuolla logiikalla ei voisi liikenteeseenkään lähteä, siellä voi kuka hyvänsä kuolla tai vammautua ja aina se ei edes ole omissa käsissä.
 
Tätä kriisiä on johdettu hyvin. Joka muuta väittää näyttäköön parempaa esimerkkiä. Muuten kuin huutelemalla sivusta.
(Halla-ahokin rääkyy sieltä heinäseipään takaa kuin pikkupoika.)
Esim. Etelä-Korea näyttäisi saaneen aikaan nopeamman käännöksen tilanteen kehitykseen?

Halla-Aho puhuu asiaa, sut on vaan aivopesty tiettyyn ennakko-asenteeseen ettei pysty omaa loogista ajattelua enää toteuttamaan.
 
Esim. Etelä-Korea näyttäisi saaneen aikaan nopeamman käännöksen tilanteen kehitykseen?

Halla-Aho puhuu asiaa, sut on vaan aivopesty tiettyyn ennakko-asenteeseen ettei pysty omaa loogista ajattelua enää toteuttamaan.
Mua ei kukaan aivopese. Ihan omalla arvomaailmalla ja ajatuksenjuoksulla mennään. On aina menty. Onneksi mulla on siihen oikeus.
 
Daytime jogging banned in Paris as France tightens confinement rules


A ban on outdoor physical exercise between 10am and 7pm came into effect in Paris on Wednesday.

“We’ve seen there are too many people in the streets,” said Paris Mayor Anne Hidalgo,
underlining that the idea was not to ban exercise but to cut down on the number of people in public at times when residents are also shopping and working.

“During the day, people are doing their shopping, which is natural, and others are going to work.”

Nationwide confinement rules allow people to leave their homes for essential supplies, medical visits, helping the needy and for those required to work,
as well as one-hour sorties for exercise and walking with family members and pets within a kilometre radius.

Officials said short walks with family members and pets were still permitted at all hours and the new restriction was aimed at joggers.

“There are, in certain parts of Paris, too many joggers at the same time, mixed with the population,” said Deputy Mayor Emmanuel Grégoire.
“We’ve observed that early in the morning or late in the evening, before 10am or after 7pm, there are fewer people in the streets”.



Local councils oblige face masks, remove benches

The new restrictions in Paris come after Interior Minister Christophe Castaner told state and local councils on Monday they could toughen measures to ensure physical distancing.

Some local councils have made covering the mouth and nose obligatory, including the Paris suburb of Sceaux, where residents 10 years and older must cover their face before leaving the home.

The city of Béziers in southern France has begun removing benches to avoid people consorting in public.

 
Tätä kriisiä on johdettu hyvin. Joka muuta väittää näyttäköön parempaa esimerkkiä. Muuten kuin huutelemalla sivusta.
(Halla-ahokin rääkyy sieltä heinäseipään takaa kuin pikkupoika.)
Vai väitätkö muuta? Vertaa Suomen lukuja muuhun maailmaan...löydätkö sieltä jotain valittamista, nollatulos sairastuneissa tyydyttäisi?

Täydellisyyteen ei pysty kukaan, esim. testaamisen puutteesta olen erimieltä. Olisi pitänyt/pitäisi tehdä enemmän.
Ja olisi pitänyt tehdä aiemmin.
Ja sitten meillä on vielä tämä perustuslaki joka kampittaa myös hienosti asiain eteenpäinviemistä.


Laitatko faktaa tästä? Kiinnostaa.
KVG 😉

 
Laitatko faktaa tästä? Kiinnostaa.

En nyt kerkeä sinulle etsimään linkkejä, mutta 24.1.2020 Arja Juvonen (PS) jätti kirjallisen kyselyn hallitukselle koronasta, ja se käsiteltiin vielä tammikuun aikana eduskunnassa.

 
^^Niin, tämähän on pintaraapaisu. Hyvä että paljastui nyt. Suomessa on poliittisen kentän korruptio kovalla tasolla, olen aiemminkin väittänyt.
Tässä oli nyt yksi esimerkki sitten.
Kuka tuntee kenetkin, kuka saunoo kenenkin kanssa.

Aivan käsittämätöntä kyllä että joku Jylhä pystyy edes tunkemaan ahneita näppejään väliin tässä tilanteessa. Ja että edes kehtaa. Voi jumalauta.

EDIT: Tästä pitäisi oikeasti kyllä muutama pää tippua jo.
 
Miettikääs nyt lähtökohtaisesti tätä selkkausta: Suomi hankkii Kiinalta hengityssuojamia. Siis Suomen valtio. Kiinan valtiolta.
Kuinka ihmeessä kaupat pääsee tekemään yksityishenkilö, joka vielä ostaa suojaimet muualta kuin Kiinan valtiolta. Joltain hämäräheikiltä?

Mutta siis: kuinka tämä yksityishenkilö saa tiedon suunnitteilla olevasta hankinnasta ja saa vielä valtuutuksen tehdä osto?
Mä ostelen päivittäin tavaraa isoon Suomalaiseen yritykseen ja edes täällä ei onnistuisi moinen! :ROFLMAO:
Jossain haisee ja pahasti.
 
Tätä kriisiä on johdettu hyvin.

Jep. En ole nykyisten hallituspuolueiden kannattaja eikä minusta sellaista toistaiseksi tulekaan, vielä vähemmän Marinin kaltaisen vasemmistodemarin, mutta siitä huolimatta nostan hattua, että tämä nimenomainen tilanne on hoidettu lähes niin hyvin kuin mahdollista reaalimaailman reunaehdoilla, joihin kuuluvat mm. jatkuvasti muuttuva tilannekuva, lukematon määrä erilaisia huomioonotettavia tekijöitä ja päätösten vieminen läpi laillisen prosessin kautta. Ei se ole oikeasti niin helppoa ja suoraviivaista kuin oikeassa oleminen internetissä. Ainoa merkittävä moka on ollut maahan muualta palaavien mukanaan tuoman riskin ohittaminen epidemian alkuvaiheissa, mutta se olisi ollut lähes mahdotonta, että kaikki olisi mennyt putkeen siinä vauhdissa, millä ratkaisuja on jouduttu tekemään.
 
Tätä kriisiä on johdettu hyvin. Joka muuta väittää näyttäköön parempaa esimerkkiä. Muuten kuin huutelemalla sivusta.
(Halla-ahokin rääkyy sieltä heinäseipään takaa kuin pikkupoika.)
Mä voin näyttää parempaa esimerkkiä jos sä näytät miten. Eihän tässä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin huudella sivusta, niin mulla kun Halla-ahollakin. Vähän vitun outo mielipide että pitäisi tehdä itse paremmin ennen kuin saa arvostella. Tässähän ei ole kenelläkään muulla kuin hallituksella mahdollisuutta tehdä yhtään mitään. Kritiikkiä ei saa antaa, koska se on rääkymistä. En ymmärrä sun logiikkaa. Tai kai tässäkin on kyse siitä kuka sitä kritiikkiä antaa. Halla-aholla siihen ei ainakaan ole oikeutta.
 
Back
Ylös Bottom