Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Mä voin näyttää parempaa esimerkkiä jos sä näytät miten. Eihän tässä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin huudella sivusta, niin mulla kun Halla-ahollakin. Vähän vitun outo mielipide että pitäisi tehdä itse paremmin ennen kuin saa arvostella. Tässähän ei ole kenelläkään muulla kuin hallituksella mahdollisuutta tehdä yhtään mitään. Kritiikkiä ei saa antaa, koska se on rääkymistä. En ymmärrä sun logiikkaa. Tai kai tässäkin on kyse siitä kuka sitä kritiikkiä antaa. Halla-aholla siihen ei ainakaan ole oikeutta.

En minäkään ymmärrä sun logiikkaa.
Ei mun tartte sulle näyttää yhtään mitään, en ole arvostellut nykyhallituksen toimintaa negatiiviseen sävyyn?
Kaikilla meillähän on mahdollisuus tehdä osansa? Se iso osa. Kai sä senverran ymmärrät edes? ;)

EDIT:
Viitaten ylläolevaan:
Nyt ei tarvita näitä idiootteja?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valitettavasi ei kovinkaan moni ota huomioon tai lue ja ajattele itse asioita, edellisellä sivulla näkyy hyvin miten vastaava perussuomalaisiin kohdistuva saa aikaan tuollaista että vaikka faktaa lyödään pöytään niin se lytätään paskanjauhantana. Media-vaikutusta tehokkaimmillaan.

Jos olisin persu, kirjottaisin noita juttuja muodossa "kansanedustaja A toimi tavalla x". Jättää taustat pois, ni ehkä joku osaa lukee objektiivisemmin. Noissa on kova stigma kyl varsinkin vasemmistolaisissa.
 
En minäkään ymmärrä sun logiikkaa.
Ei mun tartte sulle näyttää yhtään mitään, en ole arvostellut nykyhallituksen toimintaa negatiiviseen sävyyn?
Kaikilla meillähän on mahdollisuus tehdä osansa? Se iso osa. Kai sä senverran ymmärrät edes? ;)
Pitäähän sun näyttää miten mä voin tehdä parempia päätöksiä kuin hallitus. Pitääkö mun rakentaa aikakone, syrjäyttää Sanna Marin ja tehdä paremmat päätökset? Vai mitä muita mahdollisuuksia mulla on näyttää hallitukselle parempaa esimerkkiä miten hommat olisi pitänyt hoitaa? Koska ellen voi näyttää, ei mulla sun mukaan ole oikeutta arvostella. Eikä tässä ole enää jäljellä kuin jälkiviisaus ja arvostelu, koska ne päätökset on jo tehty.

Kyllä mä tiedän mitä mä voin tehdä ja mitä mun pitää tehdä, että tästä kriisistä selvitään, mutta eihän tässä siitä ole kyse. Tässä on kyse siitä, että mun pitää näyttää hallitukselle esimerkkiä päätöstentekoon ennen kuin voin arvostella. Kerrotko nyt miten se pitäisi tehdä?
 
Pitäähän sun näyttää miten mä voin tehdä parempia päätöksiä kuin hallitus. Pitääkö mun rakentaa aikakone, syrjäyttää Sanna Marin ja tehdä paremmat päätökset? Vai mitä muita mahdollisuuksia mulla on näyttää hallitukselle parempaa esimerkkiä miten hommat olisi pitänyt hoitaa? Koska ellen voi näyttää, ei mulla sun mukaan ole oikeutta arvostella. Eikä tässä ole enää jäljellä kuin jälkiviisaus ja arvostelu, koska ne päätökset on jo tehty.

Kyllä mä tiedän mitä mä voin tehdä ja mitä mun pitää tehdä, että tästä kriisistä selvitään, mutta eihän tässä siitä ole kyse. Tässä on kyse siitä, että mun pitää näyttää hallitukselle esimerkkiä päätöstentekoon ennen kuin voin arvostella. Kerrotko nyt miten se pitäisi tehdä?
En kerro. En puhu seinälle. Ei se mitään ymmärrä kuitenkaan. :)
 

"– Suomi käskee, Ruotsi pyytää. Se tehdään mikä toimii missäkin maassa. En näe, että Suomi olisi jotenkin ”parempi”, huomauttaa Nackassa Tukholman kupeessa asuva Maritta Kuosa."


"– Ihmiset toimivat selvästi selvästi sääntöjen vastaisesti. Siitä ei ole epäilystäkään, Tegnell sanoo Ruotsin radiolle."


Niin no.

Ja se sosiaalinen paine. Tehdään helposti kuten muutkin, ettei leimauduta, vaikka olisi ehkä omiakin ajatuksia tai muuten vain kahden vaiheilla. Jäin siis tosiaan omalla päätöksella etätöihin toissapäivänä, vaikka yleisesti sille ei vieläkään toimistolla nähty tarvetta. Toimistolla ei myöskään huomioitu etäisyyksiä tai muitakaan varsinaisia toimenpiteitä, tai no käsiä sentään pestiin ennen kahvitaukoja. Nyt työkaveri, joka kahden perussairautensa vuoksi kuuluu riskiryhmään, laittoi minulle viestiä, että uskalsi itsekin jäädä tänään kotiin ja jatkaa töitä etänä. Hassua, että vaikka tätä viranomaiset ovat suositelleet jo viikkotolkulla, niin silti edes riskiryhmäläiset eivät välttämättä uskalla kaikissa tilanteissa ohjeita noudattaa, juurikin sosiaalisen paineen takia.
 
Linkin juttu on ollut jo toisessa ketjussa, mutta laitetaan tännekin, koska sopii hyvin aiheeseen.
Juttu selvittää aika hyvin miten saatanan sekaisin pelimerkit ovat, ja miten käydään politiikkaa ja valtapelejä koronankin keskellä!
Muutama poiminta jutusta:

"Yksityiset terveysjätit ovat tarjonneet julkiselle terveydenhuollolle hoitopaikkoja ja koronatestausta useita kertoja, mutta apu ei kelpaa, sanoo Hyvinvointialan yhdistys (HALI)........Hyvinvointialan yhdistykseen kuuluvat kuuluvat esimerkiksi Mehiläinen, Pihlajalinna, Aava ja Terveystalo.

– Tällä hetkellä Suomessa tehdään 3 000 koronatestiä vuorokaudessa. Me (meidän yrityksemme) voisimme tehdä nykyisen testausmäärän lisäksi 4 000 koronatestiä päivässä. Mutta apu ei kelpaa, sanoo Hyvinvointialan johtaja Arja Laitinen.........Yksityisillä terveysjäteillä olisi tarjota koronatestausten lisäksi myös noin 4000 vapaata hoitopaikkaa eri puolilla Suomea kuntoutuslaitoksissa ja hoivakodeissa.

– Kyllä meitä oudoksuttaa, että on tehty suunnitelmia, miten otetaan urheiluhalleja käyttöön, jos tilanne eskaloituu. Meillä olisi vapaita hoitopaikkoja. Me saisimme ne nopeasti käyttöön, jos meiltä niitä kysyttäisiin, Hyvinvointialan johtaja Ismo Partanen toteaa.


 
^^Niin, tämähän on pintaraapaisu. Hyvä että paljastui nyt. Suomessa on poliittisen kentän korruptio kovalla tasolla, olen aiemminkin väittänyt.

"Huoltovarmuuskeskus (HVK) on luokitellut salaisiksi tiedot ensi viikolla Kiinasta Suomeen tuotavien hengityssuojainten kauppiaista."
Näin se hoidetaan. Ei tartte varmaan sanoa enempää...

 
"– Suomi käskee, Ruotsi pyytää. Se tehdään mikä toimii missäkin maassa. En näe, että Suomi olisi jotenkin ”parempi”, huomauttaa Nackassa Tukholman kupeessa asuva Maritta Kuosa."

1. Ruotsi ei pyydä kolulaisia jäämään kotiin vaan käskee ne kouluun, vaikka kotona asuisi isomummo ja pappa.

2. Miten niin eivät näe, että Suomi olisi parempi? Suomi ON huomattavasti parempi kuolleisuuden puolesta.

Ihme homma miten jotain Trumpia pitää haukkua ja irvailla joka jutusta, vaikka tekee samaa kuin Suomi ja sitten näitä svedupellejä paapotaan kun tekevät asiat ihan päin helvettiä, terveydelliset asiat perustelevat vapaa liikkuvuus/vapaa (mamun) kokoontuminen ym. poliittisilla ideologisilla syillä. Siitähän Ruotsin linjassa on kyse, heikäläisen THL:n pomohan sanoi etteivät voi ryhtyä sellaiseen ihmiskokeeseen että rajoitettaisiin vapautta. Sellaiseen ihmiskokeeseen sen sijaan pystyvät helposti, missä ihmisiä kuolee.
 
Täysin en pääse kärryille tuosta sinun ajatuksenjuoksustasi, voitko muotoilla uudestaan? Kysyn, koska ihmiset sanoo evoluutioksi milloin mitäkin ja käsittää "luonnon" jonkinlaisena toimijana, joka pystyy tarkoituksenmukaisuuteen.

Eli sinulle pitäisi selittää evoluutio ja miten se toimii nykyajassa? Kenellä riittää aika ja kärsivällisyys siihen?

Evoluutiossa ne muutokset joista on lajille eniten hyötyä, jäävät voimaan ja kehittävät lajia edelleen ja paremmaksi. Ihmisen evoluutio jatkuu biologisesti, ja taantuu henkisesti, koska erilaiset tahtotilat ja hölynpöly ohittaa tunnetut faktat. Ihminen sahaa omaa oksaansa myös yltiöpäisen suvaitsevaisuuden, sekä umpihulluuksiin menevän poliittisen korrektiuden avulla, sekä tekee kaikkensa tuhotakseen tämän planeetan. Evoluution näkökulmasta, jos laji muuttuu vaan paskemmaksi koko ajan, se joutaa kuolla sukupuuttoon. Ei se evoluutio ole mikään toimija, se on enemmänkin planeetan kehityskäyrä joka korjaantuu itsestään. Miksi toiset lajit kukoistaa, toiset katoaa jopa ihan ilman ihmisen myötävaikutusta?

Siksi, että toiset lajit saavuttavat optimaalisen olotilan, toiset eivät koskaan. Apinoilla on havaittu uskontoon viittaavaa käytöstä, samoin kuin järjestäytymistä sotilaalliseen tapaan reviirikiistojen selvittelyä varten, eli apinat ovat kehittyvä laji. Ihminen on ohittanut optimipisteensä; se oli silloin kun elettiin kaikki afrikassa luonnon yltäkylläisyyden keskellä, eikä tarvinnut muuta kuin syödä ja naida. Sitten ihminen sai päähänsä ettei se riitä ja lähti afrikasta eurooppaan. Kuvaan tuli vallanhimo ja ahneus, joista tuli liikkeellepaneva voima. Sitten kun ei oma väki enää riittänyt, tuli muistuma: Siellä ne afrikassa vaan syö ja nai, haetaan työvoimaa sieltä. Näin tehtiin ja siinä ohessa persraiskattiin koko maanosa, ryöstettiin putipuhtaaksi ja päälle tapettiin valtaosa eläimistä.

Nykyaikana kun tuo ei enää onnistu, koska niitä afrikkalaisia ei täälläkään saa kuin syömään ja naimaan, ollaan pitkälti kusessa. Mutta ei hätää. Joukossa tyhmyys tiivistyy, ja tiivistynyt tyhmyys tekee ihmiskunnan alttiiksi erilaisille taudeille, koska rokotukset ovat vaan hallituksen salajuoni ja lääkkeet pelkkää bisnestä. Ts. ihmisen evoluutio on monilla siinä pisteessä, että se uhkaa omaa terveyttä ja hyvinvointia, josta on enää lyhyt matka kunnes vihdoin löytyy se virus, joka todella tappaa kaikki. Sille ei voi mitään, sinne päähän ei voi kaataa sitä älykkyyttä jos sitä ei siellä ennestään ole, joten ainoa tie vie alaspäin. Massojen älykkyys taantuu ja kohta palataan sille tasolle jossa piirretään seinälle omalla paskalla, poltetaan taas noitia ja kivitetään tiedemiehiä. Millä tavoin se porukka sitten ottaa vastaan sen seuraavan cov-19 tai mikä sieltä sitten pullahtaakaan? Nykyajassakin käskyjen vastaanottaminen ja ohjeitten mukaan toimiminen on niin kauhean vaikeaa monille, vaikka oma terveys voi olla siitä kiinni..
Siinä lyhyt katsaus evoluutioon nykypäivänä ja tulevaisuudessa..
 
Trumpin ja Marinin tekeminen on ollut hyvin pitkälti samaa. Kumpikaan ei alussa ottanut tilannetta turhan vakavasti, Marin oli vielä maaliskuun alussa sitä mieltä että koulujen sulkeminen huono ajatus, rajojen sulkeminen ym. ja jne. Kyllä Marinin hallitus on muuttanut suhtautumistaan jatkuvasti tilanteen edetessä.
Trump laittoi sentään matkustuskiellot Kiinasta heti alussa ja pelasti USA:n Italian ja Espanjan kohtalolta.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että Trump on jatkuvan maalittamisen ja lokakampanjan kohteena ja kaikki uutisointi on negatiivista, koska hän nyt sattuu olemaan populismin keulakuva maailmalla. USA:n ja Suomen koronapolitiikassa ei juurikaan eroja.

Miten USA:n koronapolku on Italiaa ja Espanjaa parempi?

 
....Suomen "korona"-tilanteessa ollaan ns. suvantovaiheessa.
Epidemia on saatu rajattua jossain määrin ja Hallitus vetää henkeä ja poliitikot miettivät siirtojaan koska heidän pääprinsiippinä on omien poliittisten agendojen eteenpäin vieminen. Siis purkaako rajoituksia? Vai pitää ne yhä yllä? Miten käy talouden ja sitä myötä kannatuslukujen....
..... 2019-nCoV ei kuitenkaan ns. lepää vaan etsii sitä heikkoa kohtaa .... jonka kautta pääsisi taas levittäytymään. Virus on demokraattinen tappaja....

Suurin virhe nyt, kun vielä ei ole tehty laajoja kansakuntamme testauksia, olisi purkaa rajoituksia ja sallia ihmismassojen kokoontumisia.
Tähän voidaan ryhtyä vasta kun suuret joukkotestaukset osoittaisivat tartuntamäärien radikaalin pienenemisen. Testauksia vasta suunnitellaan .... yksityisyritysten tarjouksiin ei ole tartuttu ja valtiollinen kapasiteetti on niukka.
Yksikin olemassaoleva etologinen polku (sallittakon termi vaikka kyseessä ei ole elävä organismi) mahdollistaa 2019-nCoV:n leviämisen ja yhä uusien yksilöiden sairastumisen COVID-19 :een.
Maailmalta on hyviä esimerkkejä laajoista testauksista ja niiden antamasta mahdollisuudesta purkaa rajoituksia hallitusti (esimerkkinä nyt vaikka tuo lukuisasti referoitu E-Korea).
Ihmetyttää nykyisen hallituksemme asiantuntijaelimen toiminta. Sehän perustettiin sen jälkeen kun tasavallan presidentti Sauli Niinistö "ohjasi" hallitustamme tähän. Koska kyseessä oli taas arvovaltakysymys niin ko. elin esitettiin hallituksen ihka omaksi


Näyttökuva 2020-4-1 kello 20.37.45.png


Liki 20 virkamiehen keskukseksi ..... (1.4. 2020)

Luulisi nyt tuon "nyrkin" pystyvän 20 virkamiehen voimin organisoimaan kaiken tarvittavan aina suojaimista testauksiin asti?
Mutta tosiasiassa ko. instanssi on vain hallituksen näpäytys presidentillemme ... poliittinen julkikuva ennen kaikkea....

Nyt Suomella on pari asiaa pikaisesti hoidettavana:
- testausprotokolla pystyyn jotta tartuntojen laajuus saadaan selville ja vasta sen myötä rajoituksia voidaan purkaa hallitusti.
- Suojaumien hankinta siten että laatu on taattu; demarikavereiden suositukset syrjään ja tilalle raakaa asiantuntijuutta.
- Ulkorajat tiukemmin kiinni. Henkilöliikenne Suomeen oikeasti poikki, Nyt.





"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)
 
Viimeksi muokattu:
Mites sitten, jos tästä vielä kiristettäis rajotuksia ja porukka ei juurikaan saa tartuntoja. Sitten vaikka Suomessa olis 0 aktiivista tartuntaa, niin eihän se vaadi kuin sen, että joku tulee rajan yli muualta, missä on vielä virusta pyörimässä ja sattuu sitä oireettomana kantamaan ja tartuttamaan sen jollekkin, joka taas ehtii tartuttamaan sen jollekkin jne. Sittenhän tilanne pitäis olla taas jälleen sama kuin nyt. Toki pikkuhiljaa porukka sitä sitten enemmän sairastaa ja alkaa immuniteetti kehittyä eikä välttämättä enää leviä niin tehokkaasti. Mutta taitaa Suomessakin olla vielä aika reippaasti potentiaalista porukkaa jotka voi tartunnan saada.
 
Mites sitten, jos tästä vielä kiristettäis rajotuksia ja porukka ei juurikaan saa tartuntoja. Sitten vaikka Suomessa olis 0 aktiivista tartuntaa, niin eihän se vaadi kuin sen, että joku tulee rajan yli muualta, missä on vielä virusta pyörimässä ja sattuu sitä oireettomana kantamaan ja tartuttamaan sen jollekkin, joka taas ehtii tartuttamaan sen jollekkin jne. Sittenhän tilanne pitäis olla taas jälleen sama kuin nyt. Toki pikkuhiljaa porukka sitä sitten enemmän sairastaa ja alkaa immuniteetti kehittyä eikä välttämättä enää leviä niin tehokkaasti. Mutta taitaa Suomessakin olla vielä aika reippaasti potentiaalista porukkaa jotka voi tartunnan saada.
Pitäisiköhän kaikki, jotka tulee maahan, laittaa karanteeniin? Testata, ja jos negatiivinen, niin pääsee vähän ajan, esim. viikon päästä normaaliin elämään.
 
Trumpin ja Marinin tekeminen on ollut hyvin pitkälti samaa. Kumpikaan ei alussa ottanut tilannetta turhan vakavasti, Marin oli vielä maaliskuun alussa sitä mieltä että koulujen sulkeminen huono ajatus, rajojen sulkeminen ym. ja jne. Kyllä Marinin hallitus on muuttanut suhtautumistaan jatkuvasti tilanteen edetessä.
Trump laittoi sentään matkustuskiellot Kiinasta heti alussa ja pelasti USA:n Italian ja Espanjan kohtalolta.
Ottakaa nyt hyvät ihmiset huomioon että Trump on jatkuvan maalittamisen ja lokakampanjan kohteena ja kaikki uutisointi on negatiivista, koska hän nyt sattuu olemaan populismin keulakuva maailmalla. USA:n ja Suomen koronapolitiikassa ei juurikaan eroja.
Täh? Ei niissä ole mitään samaa eikä voikaan olla. Usa kun on osavaltio ja osavaltiot tekevät omia ratkaisujaan. Trumpin valta on tässä asiassa rajallinen. Kalifornia ja New York ovat ottaneet kovemmat otteet kuin Suomi. Osa sitten ottaa taas paljon lunkimmin. Terveydenhuoltojärjestelmä on ihan eri. Trump halusi avata Usan jo pääsiäiseksi, nyt ei sitten taas haluakaan. Syyttää WHO:ta, vaikka WHO on tässä toiminut hyvin aktiivisesti. Miten niin välttänyt Espanjan ja Italian kohtalon? Eihän sitä vielä tiedä. Tällä vauhdilla Usa on se, joka voi kärsiä eniten, jopa suhteessa väkilukuun - nähtäväksi jää. Euroopassa taas on arvioitu, että Britannia kärsii pahiten.
Mitä tulee Mariniin ja hallitukseen, niin se otti asian aivan yhtä vakavasti kuin mikä tahansa muu eurooppalainen hallitus, jopa vakavammin. Nyt täytyy muistaa, että nämä päätökset ovat olleet erittäin kovia Suomen talouselämälle, ei niitä voi noin vaan tehdä. Hyötyjä ja haittoja on punnittava koko ajan. On helppo esitellä sitä ja tätä jos ei tarvitse ottaa huomioon kokonaistilannetta.
Huom! Suomessa laitettiin kiinalaisturisti karanteeniin jo tammikuussa ja samoin tartunnalle mahdollisesti altistuneet. Miten niin ei otettu tautia vakavasti??

Marinin hallitusta saa tietysti arvostella, eihän kaikki ole putkeen mennyt, ei ole kenelläkään. Kukaan ei ole kieltänyt. Mutta jos arvostelee, niin pitää myös itse osata ottaa vastaan kritiikkiä, eikä heti ruveta itkemään . yhy, en saa sanoa mitään koska väärä puolue. Kyllä saa, mutta ei pidä odotella pelkkiä kättentaputuksia.
 
Pitäisiköhän kaikki, jotka tulee maahan, laittaa karanteeniin? Testata, ja jos negatiivinen, niin pääsee vähän ajan, esim. viikon päästä normaaliin elämään.
Se vaatii kyllä aika pitkälle ajalle melkoista valvontaa rajoille. Jo esim. pohjoisen työmatkaliikenne Ruotsiin ja Norjaan jne.
 
Marinin hallitusta saa tietysti arvostella, eihän kaikki ole putkeen mennyt, ei ole kenelläkään. Kukaan ei ole kieltänyt. Mutta jos arvostelee, niin pitää myös itse osata ottaa vastaan kritiikkiä, eikä heti ruveta itkemään . yhy, en saa sanoa mitään koska väärä puolue. Kyllä saa, mutta ei pidä odotella pelkkiä kättentaputuksia.

Sanoin että USA ja Suomi melkolailla samoin menneet toimissaan. Ei mulla mitään yhyy juttua ole Suomen toimista, enkä jenkkien toimia erityisen ylivertaisiksi ole mainostanut.
 
Se vaatii kyllä aika pitkälle ajalle melkoista valvontaa rajoille. Jo esim. pohjoisen työmatkaliikenne Ruotsiin ja Norjaan jne.
Toki. Mutta on tehtävissä. Työmatka liikennekkin sinne on tarvittaessa suljettavissa.

En siis kannata itse sellaiseen lähtemistä, mutta teoriassa on mahdollista.
 
Back
Ylös Bottom