Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Sama periaate. Jos hatusta heitettynä salilla käy aiemmin 100 ihmistä ja nyt 20, niin muiden ihmisten toiminta jo itsessään pienentää sinun riskiäsi.
Ja tämäko johtuu siitä, että Pakkotoistolla haukuttiin lähes rikollisiksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Pyhä" tulossa, kaupat silti auki jokapäivä. Silti kauppa tupaten täynnä ihmisiä, klo 9 aamulla. Voin vaan kuvitella mikä on meininki huomenna klo 16...
Vai oliko kaikki ajatelleet että käy tänään aamulla ja väistää huomisen ? Nyt onkin arpominen milloin lähtee kaupassa käymään, tarvis nimittäin käydä huomenna...

Melkoinen määrä vähättelyä ja epäuskoa tässä ketjussa? Esim. jollain ihmeellisellä tavalla siis korona tappaa nyt tupakan puolesta, eikä koronan ohessa? Totuus on että tämä ei edelleenkään mene joko tai, vaan tupakkakuolemat + flunssaan kuolleet+ viinaan kuolleet + koronaan kuolleet. Totta on myös se, että rajoitukset ja sulut joita koronan vuoksi on tehty, se että ihmiset liikkuvat vähemmän ja pysyvät kodeissaan, vähentää muita kuolemia. Ts. jos kaikki älyävät pysyä eristyksissä, niin ei se kausiflunssakaan tartu.

Mutta ikävä kyllä se älyäminen on hyvin harvinaista. Miettikää asiaa näin: Tilanteen vähättely ei edistä asiaa millään tavoin, päinvastoin se saa ihmiset toimimaan välinpitämättömästi, kuten eräs tietty Trump.

Entäs sitten? Maaliskuun alussa jenkeissä 74 sairastunutta ja 0 kuollutta, tänään hiukka vajaat 400 000 sairastunutta ja reilut 12000 kuollutta. Mitä luulette, edistikö Trumpin empiminen tilanteen suhteen hyvin vai pahoinvointia? Pari viikkoa meni pällistellessä ja demokraatteja nälviessä, tilannetta vähätellessä. Nyt ovat sitten matkalla jopa miljooniin sairastuneisiin, ja kymmeniin, ellei satoihin tuhansiin tuhansiin kuolleisiin. Se ei ole mikään arvaus, se on puhdasta matematiikkaa. Otetaan viimeisten viikkojen vuorokausinousun keskiarvo % ja lisätään se tämänpäiväiseen määrään, sitten tulokseen sama % uudelleen haluttujen päivien määrän verran. 400 000 + 35% lisää = 540 000, siihen 35% jne. ja ensi viikolla ollaan miljoonassa. Entäs parin viikon päästä? Ihan vaan kausiflunssaa, joo. Tupakkaan kuollaan enemmän, joo. Nykyiset +82000 raatoa on pikku määrä planeetan 8 miljardista ihmisestä, kunhan siihen joukkoon ei lukeudu itse tai joku omainen. Sitten se kuvakulma muuttuu ikävästi.

Ja jokaikinen kuvittelee olevansa turvassa tältä? Hyvin päätelty. Jos on esim. historia tupakoitsijana ja siitä on jatkettu höyrystimellä, jos on vedetty napit ja dropit, niin sitä on luonnollisesti niin elämänsä kunnossa, että kusee nurin minkä tahansa ruton? Totta kai.

Heikkoja ne jotka muuta väittää..Todellisuudessa ainoa varma keino elää tämän pelleilyn läpi on olla hankkimatta sitä virusta, sillä jos sen saa, niin vasta historia todistaa miten sen kanssa kävi. Edes lääkärit ei tiedä kuka kuolee kuka ei, ja mistä syystä. Toki on todennäköisyyksiä, tosin vanhoja ukkoja kuolee enemmän kuin vanhoja mummoja, mutta entäs ne poikkeukset? Onko tämä se lotto josta haluat ottaa sen päävoiton, lapiolla multaa suuhun, tai kuus oikein, kolme viikkoa teholla koneissa? Kolmella ja lisänumerollakin treenit loppuu kuukausiksi..

Koronan ja tupakin erona on se että korona voi tappaa niitäkin jotka eivät ole halukkaita kuolemaan, tupakka taas on itse valittu ja tupakkamiehet ymmärtävät kuolevansa siihen todennäköisesti jossain vaiheessa.
Paitsi että passivinen tupakointi tappaa jotain puoli miljoonaa ihmistä vuodessa(maailmanlaajuisesti), ilman valintaa.

Jotain hyvääkin poikkeustilassa: sairaalassa on positiivinen ilmapiiri, sellainen joukkotsemppaus henkilökunnalla. Tehdään ympäristö turvalliseksi ei-koronapotilaille, hoidetaan parhaalla tavalla siihen sairastuneet ja valmistaudutaan epidemiaan.

Kiva mennä töihin :giggle:

...jotain positiivista ....
Huuhaa...hölynpölyyn yms. vaihtoehtohoitomuotoihinkin uskovat muuttaneet toimintatapojaan. Esimerkiki hopeaveden kanssa lotraavat ovat vaihtaneet käsidesiin.

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Ja tämäko johtuu siitä, että Pakkotoistolla haukuttiin lähes rikollisiksi?
Älä nyt viitti. En ole itse ainakaan haukkunut ketään rikolliseksi. Siitä olen kyllä muistuttanut monesti, että se mitä sinä teet, niin sen saman toistaa todella moni perässä. Ihan vain siksi kun sinäkin niin teet. Ja mikä skenen viesti asiasta muutenkin on, eletään kuin ennenkin. Poislukien se yksi ammattibodari, joka vaihtoi treenit kävelylenkkeihin eikä kuulostanut ihan pikkujutulla hänellekään se.

Juuri näiden juttujen takia tehdään niitä rajoituksia. Ja joo muun muassa salit eivät ole kiinni, koska joku siellä on laskenut että ro saadaan tarpeeksi alas pelkillä kehoituksillakin, joita tarpeeksi moni uskoo. Ihan kylmästi exceliä siellä joku pyörittää eri skenaarioilla ja siitä syystä baarit yms suljettiin, koska riski olisi suurempi.

Eikä tuohon saliin tarvitse takertua. Yhtä lailla ihmettelen tämän hetken pakolaispolitiikkaa sekä toisena suht vapaata kulkua Ruotsiin. Mielestäni olisi hyvä miettiä edes jotain asumisjärjestelyjä siellä työskenteleville, koska kyllä tässä tyhmempikin tajuaa missä päin Suomea seuraavaksi ollaan ongelmissa.

Toki paketti on muutenkin todella vaikea, kukaan ei tiedä kauanko tämä kestää ja miten tästä selvitään. Mitä tästä itse on jo nyt oppinut, niin koetan olla entistä vähemmän taloudellisesti riippuvainen muista. Ja ei se tarkoita makaronia ja jauhelihaa 24/7, vaan elämistä niin että keskimäärin menot ovat aina alle tulojen. Kummasti laskee stressiä kun tietää, että ajan x pärjää vaikka ei tulisi euroakaan mistään. Nyt ei paljoa voi henkseleitä paukutella, mutta joskus kuuskymppisenä toivon olevani tilanteessa missä irtisanomisilmoituskaan ei enää sen suuremmin vaikuta taloudelliseen tilanteeseen.

Siitä olen kyllä muistuttanut monesti, että se mitä sinä teet, niin sen saman toistaa todella moni perässä.
On tää kyllä kumma paikka. Kun mä taas normaaleissa oloissa painotan treenin ja ravinnon tärkeyttä ja kannustan porukkaa panostamaan siihen, niin ei kukaan seuraa, vaan suurin osa taistelee vastaan huutaen lääkkeistä frekvenssiin. Nyt taas yhtäkkiä mä olen joku roolimalli ja kun korona taittuu, mun sana ei paina vittuakaan edes penkkipunnerrusketjussa.

Mites on korona herkistelijät. Luuletteko, että jos syksyllä korona iskee uudestaan, ehkä voimakkaampana, niin pistetäänkö talous uudestaan seis kun tunnetaan jo vaikutukset?
Ei tarvitse kun se varmaan on jonkinlaisessa valmiustilassa edelleen silloin, ei tämä oikeasti tosta noin vaan aukea esim kesäksi.

Jotain hyvääkin poikkeustilassa: sairaalassa on positiivinen ilmapiiri, sellainen joukkotsemppaus henkilökunnalla. Tehdään ympäristö turvalliseksi ei-koronapotilaille, hoidetaan parhaalla tavalla siihen sairastuneet ja valmistaudutaan epidemiaan.

Kiva mennä töihin :giggle:

Jatkan Sylverön pieniä positiivisia asioita linjalla:

Haettiin kotiin kaupungin jakamat kouluruokailua korvaavat tuotekassit. Odotusarvo ei ollut hirveän korkealla mutta tulikin todella positiivinen yllätys. 95 % kotimaisuus tuotteissa, ainoastaan omenat Puolasta. Noin 75 % kotimaisista tuotteista oman kaupungin alueella tuotettua :rock:. Nyt oikein realisoitui kuinka paljon oikeastaan täällä "maaseutu kaupungissa" on ruoan alkutuotantoa ja jalostusta, leipä paikallisesta leipomosta, vihannesta ja juuresta kasvihuoneista ja maanviljelijöiltä, puurohiutaleet ja levitteet paikallisesti jne. Todella mahtavaa ja lämmittää että kaupunki tukee tällä keinoin paikallista yrittäjyyttä.

On tää kyllä kumma paikka. Kun mä taas normaaleissa oloissa painotan treenin ja ravinnon tärkeyttä ja kannustan porukkaa panostamaan siihen, niin ei kukaan seuraa, vaan suurin osa taistelee vastaan huutaen lääkkeistä frekvenssiin. Nyt taas yhtäkkiä mä olen joku roolimalli ja kun korona taittuu, mun sana ei paina vittuakaan edes penkkipunnerrusketjussa.
En usko, että suurin osa joka videoita katsoo jaksaa niitä millään lailla kommentoida. Väitän, että jokainen joka on enemmän esillä on jollekin roolimalli.
Harvoin meidän presidentistäkään on nykypäivänä nähty kuvia tupakka suussa, vaikka käsittääkseni homma jatkui ainakin vuoteen 2018 asti. Eiköhän tuokin ole ihan tietoinen juttu. Toinen vaihtoehto olisi, että ennen haastatteluja saukki pistäisi malboron huuleen ja aina ennen tärkeitä sanoja pieni tuumaustauko ja kunnon henkoset keuhkoihin. Siitä sitten taas lasketeltaisiin faktoja pihalle samalla kun malboro palaa sormien välissä.

Paitsi että passivinen tupakointi tappaa jotain puoli miljoonaa ihmistä vuodessa(maailmanlaajuisesti), ilman valintaa.

Kiinassahan tuo on myös suuri ongelma, koska siellä poltetaan tajuttomia määriä tupakkaa.

Tupakointi räjähtämässä käsiin Kiinassa: Tappamassa miehistä jopa joka kolmannen
Vuoteen 2030 mennessä tupakoinnin arvioidaan tappavan noin kaksi miljoonaa kiinalaista vuodessa. Vuonna 2010 tehdyn arvion mukaan tupakka aiheutti Kiinassa miljoona kuolemaa vuosittain.

Mä en oo vielä oikeestaan missään nähny sitä paljon puhuttua hysteriaa. Tietty sillon ekana viikonloppuna yleinen hamstraus, mut se loppu aika nopeesti. Foorumilla jaksetaan vääntää ja se on vaan hyvä juttu, näitä on mielenkiintosta lukea. Osa jakaa parhaan saatavilla olevan tiedon pohjalta tietoa, osa spekuloi, osa trollaa.

Valtaosa on selkeesti niitä paljon puhuttuja tolkun ihmisiä, kun rajoituksia noudatetaan ja tartuntamäärät on pysyny maltillisina. Sosiaalinen paine on kova tällasissa jutuissa ja uskoisin, et moni tätäkin foorumia lukeva jättää menemättä salille siks, ettei kehtaa tai joku auktoriteetti (Kille esimerkiks) näyttää mallia. Yks työkaveri sanoi, että ei oo millään tavalla huolissaan tartunnan saamisesta, mut ei yksinkertaisesti kehtaa mennä nyt treenaamaan.

Uskon, että salilla pystyy käymään melko vastuullisesti, mut mikään tosiasia ei tue sitä nyt.

Kiinassahan tuo on myös suuri ongelma, koska siellä poltetaan tajuttomia määriä tupakkaa.

Tupakointi räjähtämässä käsiin Kiinassa: Tappamassa miehistä jopa joka kolmannen
Vuoteen 2030 mennessä tupakoinnin arvioidaan tappavan noin kaksi miljoonaa kiinalaista vuodessa. Vuonna 2010 tehdyn arvion mukaan tupakka aiheutti Kiinassa miljoona kuolemaa vuosittain.
Mitähän artikkelin kirjoittaja ajatteli kun tämän laittoi :D Melkoisen typerä lauseke.

Kiinalla onkin edessään nuorten ihmisten "ennenaikaisten kuolemien epidemia, ellei tupakointia saada vähenemään, tutkijat varoittavat.

Semmoinen päälle 50v ei ole nuorta nähnytkään, joo se oli joskus nuori, mutta ei enää kun kuolee. Vois sanoa kanssa että "edessämme on nuorten ihmisten kuolemaepidemia, kuolevat vanhuuteen". Ei ne 20 vuotiaat mihinkään röökiin kuole.

Miksi täällä kritisoidaan hysteerian luomisesta niitä jotka on postanneet silloisiin laskelmiin perustuneita lukuja? Miksei näitä ”lama tulee ja kymmenet tuhannet vetää ittensä kiikkuun” julistajia ei kritisoida hysteerian luomisesta? Varsinkin kun tälle ei ole mitään tieteellistä perustetta, vaan päin vastoin ne itsemurhat väheni viime laman aikana.

Ja sitten tähän ”antaa niiden vanhusten vaan kuolla tähän tautiin, kuolisivat muutenki johonki”. Ihan samaa voisi kirjottaa niistä oletetuista itsarityypeistä, että mitä välii, jos on niin heikko ettei polla kestä konkkaa ja työttömyyttä, niin hyödytön paska, menkööt.

heikko ettei polla kestä konkkaa ja työttömyyttä
Siellä saattaa mennä duunipaikat myös työntekijöiltä, mutta se nyt on selvää, että noista asioista ei täällä olla laisinkaan huolissaan. Kunhan vaan kukaan ei mee salille koska Matilda 98v kuolee Italiassa. Sormeakaan et lotkauta kun vanhuksia on huonoissa oloissa normaalisti ja niitä kuolee, mutta kun korona tulee, niin vittu mikä älämölö ja kaapin päältä syytellään kaikkia. Tekopyhää ja kuvottavaa oman perseen kiillottamista.

Kai jotain valintoja on mahdollista tehdä, kun itse en ole vuosikausiin tupakoinut passiivisesti (tai aktiivisesti).

...jotain positiivista ....
Huuhaa...hölynpölyyn yms. vaihtoehtohoitomuotoihinkin uskovat muuttaneet toimintatapojaan. Esimerkiki hopeaveden kanssa lotraavat ovat vaihtaneet käsidesiin.

Tämä on hyvä. Hah muistan entisestä työpaikata kolleegan (nainen mistä arvasit) joka käytti päivät länsimaisen lääketieteen haukkumiseen. Yrtit, homeopatia sun muut oli oikeaa lääketiedettä ja kiinalaiset sen tienny vuosituhansia. Sitten ku tuli kipeeks haki samantien antibioottikuurin lääkäristä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom