Selittäkää joku että missä kaikki Kiinan sairastuneet ovat nyt? Kun moni tuntuu olevan lähes 100% varmoja että Kiina on kusettanut ja salannut ensimmäisten tartuntojen ajankohtaa, lukumääriä yms. Kiistatonta lie on että jo joulukuussa 2019 muutama lääkäri viestitti viitsätti ryhmässä kollegoilleen että epätavallinen ja mahdollisesti uusi virus on tullut tavattu kun joillain potilailla on ollut oireita/vakavia oireita/keuhkokuumetta.
Mutta sitä en ymmärrä että missä nämä Kiinan sairastuneet nyt ovat? Heitähän pitäisi edelleen olla moni kymmeniä tuhansia jopa satoja tuhansia ja kokoajan pitäisi tulla lisää ja kuolleita myös? (eli alla olevan taulukon lukuihin kaikkiin nolla tai pari perään...)
Ajatteleeko moni todellakin niin että epidemia vaan jatkuu ja jatkuu vieläkin Kiinassa, ja koko juttu olisi ollut suunniteltua ja sitten vain jossain vaiheessa päätettiin että nyt ongelmaa ei enää ole ja elämää jatketaan normaalisti, vaikka totuus on että vauhti vain kiihtyy ja loppua ei näy. Tämä Kiinan selviytyminen olisi ikäänkuin näytelmää mutta backstagella meno olisi todella hurjaa ja ei tietenkään kestäisi päivänvaloa koska kyseessähän on Kiina.
Vai olisiko sittenkin niin että Kiinan pelasti nopeat ja oikeanlaiset ja oikein mitoitetut toimet? Itse olen sitä mieltä että Kiinan toimi tässä helkkarin hienosti ja siksi täällä ollaan palattu 95% normaaliin arkeen, se näkyy kaikkialla. Edelleen tietenkin kaikenlaisia mahdollisia rajoituksia on monen asian suhteen, mutta koronasta ei tavallaan näy jälkeäkään, koska 99% uusista tartunnoista tulevat tuontina Kiinaan palaavien toimesta, ja maahan tuleville onkin omat tarkat proseduurinsa.
Lähes joka Kiinan kolkassa ja kaupungissa on myös paljon ulkomaalaisia, jotka tietenkin tiiviisti kontaktissa perheisiinsä kotimaahan ym. Oletteko törmänneet jossain em. tilannetta vastakkaiseen tilanteeseen, tai oletteko nähneet/kuulleet uutisia jossa mainittaisiin että korona riehuisi edelleen täällä?
Salaliittoteoreetikkojen ja folihattupäiden on pakko olla tätä mieltä, mutta mihin se perustuu?
Koska olen itse melkoisen vakuuttunut täällä olevasta tilanteesta, uskallan sanoa että esim. Suomessa, kun vaan nyt asia huolellisesti hoidetaan, vahvistetut tartunnat jäävät alle 15.000 ja kuolleisuus reilusti alle 1000 henkilöön. Tämä tarkoittaisi siis että pahin on ohi kesäkuussa, koronan osalta.