Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Marinhan on hoitanut casen ihan käsittämättömän hyvin. Miettikää millasta on tulla tv-kameroiden eteen kun olet vastuussa kaikesta, vaikka todella vähän voit itse tehdä ja kaikki tallennetaan loppuiäksi. Saattais monella alahuuli väpättää.

Alan arvostamaan Marinia, taitaa olla ensimmäinen nykypoliitikko joka mussa herättää moista tunnetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos käsien iho on rikki, niin haavasta pääsee virus sisään
No tämä pätee ovenkahvoihin, ei mitenkään eroa potkulaudasta, järki käteen.

Ja tavallaan corona on kuin rutto, koska meillä ei ole siihen vastustuskykyä
Ei ole, rutto tarttuu kosketuksesta, korona on hengityselintiesairaus, ei laisinkaan mitään samaa näissä.

Coronaa jos nuolet sormista, niin sairastut hyvin suurella todennäköisyydellä
No terve järki käteen, jos ajat potkulaudalla, älä nuole sormia, jos avaat julkisen paikan oven, älä nuole sormia. Se virus ei EDELLEENKÄÄN tule ihon läpi, usko nyt.

No tämä pätee ovenkahvoihin, ei mitenkään eroa potkulaudasta, järki käteen.

Ei ole, rutto tarttuu kosketuksesta, korona on hengityselintiesairaus, ei laisinkaan mitään samaa näissä.

No terve järki käteen, jos ajat potkulaudalla, älä nuole sormia, jos avaat julkisen paikan oven, älä nuole sormia. Se virus ei EDELLEENKÄÄN tule ihon läpi, usko nyt.
No eihän se ihon läpi tule, mutta sanoit tuolla juuri, että ei tule koskettamalla potkulaudan kahvaa... No ei varsinaisesti tulekaan suoranaisesti, mutta riski saada se moninkertaistuu ja levittäminen tapahtuu varmasti.

Mietippä sitä, että kaupungilla joku aivastaa herra X läheisyydessä. Kuitenkin 7 metrin päässä, niin ei hätää, koska 1 metri on turvaraja (uusimmassa tutkimuksessa todettiin sen olevan 8 metriä). Meet himaan ja et vaihda vaatteita (joissa corona lymyää)... Rouva Y on ihan kiimaisena vastassa ja aloittaa herra X:n raivokkaan riisumisen. Sitten vähän huulihölkkää ja tadaa, herra X tartutti rouva Y:n coronalla.

Eihän niissä potkulaudoissa ja hissin napeissa ja ovenkahvoissa ole mitään riskiä, kun vaan muistaa pestä kädet. Miksi painat hissin nappia avaimella, kun ei corona siitä tartu? No siksi koska haluat minimoida tartunta riskin?

"Mixpack sanoi:
Mitenkähän nämä yhteiskäyttöiset potkulaudat ja kaupunkifillarit. Jaksan epäillä niiden käyttäjien käsien desifiointihalukkuutta ennen kulkupeliin nousemista. Näiden käyttö nyt on vähän kuin kaikki hesalaiset kättelivät toisiaan.
Mike sanoi: se ihon läpi hyppää, ihan sama ovenkahvoissa. Eli pesee kätensä kun sellaisella on ajanut, tervettä järkeä saa käyttää. "

Tuohon vastasin, että jos iho on rikki, niin välitön tartunta on mahdollista. Tiedätkö kuinka suuren haavan tai ihorikkouman virus tarvitsee? Ei kovin suurta...

Eli edelleen se voi tarttua kosketuksesta ja ainakin moninkertaistat tartuntariskin. Myös levitys tehostuu. Miksi kuntosaleilla ns. desataan vehkeitä, kun eihän se tartu, jos pesee kädet treenin jälkeen?

Pointti siis oli Mixpackilla, että tartuntariski on kova potkulaudoissa. Sä taas olet täysin sitä mieltä, että mitään riskiä ei ole, jos huolehtii omasta hygieniasta. Mä näen asian samalla tavalla Mixpackin kanssa ja olen pahoillani, kun sinua yritin valistaa tuossa asiassa. Tiedät varmasti paremmin, ei siinä mitään.

Miten jengi jaksaa kinastella tuosta tarttuvuudesta. On selva etta ei tarvitse paljon yrittaa survoa sormia suuhun tai leikata haavoja ihoon, tuo virus leviaa aggressiivisesti ilman sen kummemmin yrittamatta.
Koska sitä fleimataan liian iisisti tarttuvaksi. Piti saliltakin tulla tosta vaan hengityksen kautta. No ei ole näkynyt. Ei se nyt ihan helpolla tule jos yhtään skarppina on ja te fleimaatte että se tarttuu tyyliin kun on samassa hallissa tarttuneen kanssa. Kyllä se tarttuu, mutta älkää nyt paisutelko sitä ihan mahdottomasti. Moniko teistä on oikeesti nyt ollut kipeenä, muutama, miten se nyt niin on jos kerran tarttuu niin saatanan tehokkaasti? Vai ollaanko me kaikki superihmisiä ettei korona tee mitään?

Naurattaa koko juupaseipäs mun isä on kovempi väittely :D

Vähän vitun hanakasti tarttuu kun kolmessa kuukaudessa 0,8 miljoonaa todennettua (ehkä) tartuntaa ja todentamattomat päälle. Ihan sama kuinka terve järki olis jengillä. Vaik ei koronaa oliskaan niin pitäis normaali ihminen silti pestä käsiä ja olla nuolematta ovenkahvoja.

Anyway on itelle aika epätodellinen tauti, kun kellään tutulla ei ole. Eikä täällä hevon vitussa kauheesti tartuntoja ole uutisoitu, kun ei ole jengiäkään. Mikä on hyvä. Pysyn täällä lopun ikää.

Koska sitä fleimataan liian iisisti tarttuvaksi. Piti saliltakin tulla tosta vaan hengityksen kautta. No ei ole näkynyt.

No ei tietenkaan ole nakynyt koska tartuntoja on niin vahan viela tassa vaiheessa ja todennakoisyys sille etta salilla jollain se on pieni. Toisaalta jos tietaisin etta salilla on 100 henkea joilla on koronavirus ja itse olisin terve, en menisi kyseiselle salille. Ja ei varmasti moni muukaan menisi. Italiassa ja Espnjassa homma otettiin iisisti alkuvaiheessa ja lopputulos tiedetaan.

Koska sitä fleimataan liian iisisti tarttuvaksi. Piti saliltakin tulla tosta vaan hengityksen kautta. No ei ole näkynyt. Ei se nyt ihan helpolla tule jos yhtään skarppina on ja te fleimaatte että se tarttuu tyyliin kun on samassa hallissa tarttuneen kanssa. Kyllä se tarttuu, mutta älkää nyt paisutelko sitä ihan mahdottomasti. Moniko teistä on oikeesti nyt ollut kipeenä, muutama, miten se nyt niin on jos kerran tarttuu niin saatanan tehokkaasti? Vai ollaanko me kaikki superihmisiä ettei korona tee mitään?
Montako sun ystävää, kaveria tms on testattu? Mistä tiedät, ettei kenelläkään ole? Mä tiedän useitakin, jolla on ja ne on testattu. Lehdistäkin voit lukea, kuinka joillain oireet ovat pahemmat ja joillain lievemmät. Hyvä ettei sulle tuu (y)

Sama homma täällä. Huikealta etätyöpisteeltäni nään kadulle, ja vaikka busseja näkyy päivittäin paljonkin, yhtään matkustaja en oo nähny. Mutta ajavat vielä kuitenkin. Voi olla että pidemmän päälle alkavat ainakin harventaa vuoroja jos ei muuta.

Mielenkiintoinen ja äärimmäisen ytimessä oleva keskustelu työkaverin kanssa: palautuspullot ja korona. Ihmiset hamstraavat kotinsa täyteen ruokaa ja pulloja, eivät varmasti lähde palauttamaan niitä kauppaan. Uudetkin tilataan kuljetuksella kotiin, varmaan valtaosa ruokakaupoista ei huoli kuljetuksissa pulloja takas. Mieletön vuori pulloja kerääntyy kotitalouksiin, toki suljettujen raflojen varastoissa makaa oma osansa. Tarvitaanko lisää pullotuotantoa? Missä vaiheessa joku hoksaa kehittää jonkun noutopalveluhässäkän vaikka urheiluseuralle? Tartuntariskin takia kukaan ei varmaan pöllis pulloja jos ne jättäis vaikka johonkin ulos seuroille noudettavaksi.

No niin, äärimmäisen tärkeä pointti hallitukselle pohdittavaksi.
Meillä on vähentänyt vuoroja pariinkin kertaan ja tästä on alkanut kauhea ulina paikallisessa sosiaalisssa mediassa.
Pullojen noutoonhan on jo olemassa ratkaisu https://www.canit-app.com/fi?fbclid=IwAR3sJ6AAuKiIlBVeeDTccwTFv7arYNd-Gm0ZdA1k1akNByXaWQCqdKRkcHk

Toisaalta jos tietaisin etta salilla on 100 henkea joilla on koronavirus ja itse olisin terve, en menisi kyseiselle salille.
Mä en menisi vaikka en tietäis niillä olevan tartuntaa. Mutta tällä hetkellä salit on jo huolestuttavan kuolleita, ne jotka striimin tänään katsoi, niin yksin siellä sai melkein olla, yläkerrassa ei enää ketään, 4 mun kanssa alakerrassa.

Montako sun ystävää, kaveria tms on testattu? Mistä tiedät, ettei kenelläkään ole? Mä tiedän useitakin, jolla on ja ne on testattu. Lehdistäkin voit lukea, kuinka joillain oireet ovat pahemmat ja joillain lievemmät. Hyvä ettei sulle tuu (y)
Ei me voida lääketieteessä todeta sairaaksi sillä perusteella, ettei ole testattu, kyllä sairaus todetaan aina diagnoosilla tai päivänselvänä, että esim jollain on hinkuyskä, niin sitä ei paljoa testata tartte kun sen näkee ja kuulee selvästi. Jos jollain ei ole oireita, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän on terve sairauksista joissa yleensä suurimmalla osalla on oireita. Menkää rohkeesti hakemaan saikkua lääkäriltä ilman oireita, ne passittaa takaisin töihin sanoen että oot terve. Ei siellä auta sanoa "oon sairas, mulla vain ei ole oireita". Siis normaalissa elämässä.

Mä en menisi vaikka en tietäis niillä olevan tartuntaa. Mutta tällä hetkellä salit on jo huolestuttavan kuolleita, ne jotka striimin tänään katsoi, niin yksin siellä sai melkein olla, yläkerrassa ei enää ketään, 4 mun kanssa alakerrassa.

Ei me voida lääketieteessä todeta sairaaksi sillä perusteella, ettei ole testattu, kyllä sairaus todetaan aina diagnoosilla tai päivänselvänä, että esim jollain on hinkuyskä, niin sitä ei paljoa testata tartte kun sen näkee ja kuulee selvästi. Jos jollain ei ole oireita, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä hän on terve sairauksista joissa yleensä suurimmalla osalla on oireita. Menkää rohkeesti hakemaan saikkua lääkäriltä ilman oireita, ne passittaa takaisin töihin sanoen että oot terve. Ei siellä auta sanoa "oon sairas, mulla vain ei ole oireita". Siis normaalissa elämässä.
Eli paljaalla voi vedellä random tyyppiä, jos toosassa ei oo kukkakaalia? Eihän se ole kipeä, ei siitä voi saada mitään tautia, kun ei ole diagnoosia tai selkeitä oireita.

Ei vittu nyt ihan oikeesti :ROFLMAO:

Eli paljaalla voi vedellä random tyyppiä, jos toosassa ei oo kukkakaalia? Eihän se ole kipeä, ei siitä voi saada mitään tautia, kun ei ole diagnoosia tai selkeitä oireita.

Ei vittu nyt ihan oikeesti :ROFLMAO:
Elikä sun logiikalla kaikilla terveillä on korona koska joku ei nää kuppaa? Aivan uskomaton tarve joillain fleimaa koronaa. Väännetään kaikinkeinoin kaikki sairaaksi. En ymmärrä mikä toi tarve on. Terve on terve, sillä ei todennäköisesti ilman oireita ole koronaa. Voi olla mutta mitä todennäköisimmin ei ole.

Et varmaan mitään tilasto- tai todennäköisyyksien kurssia ole käynyt koulussa?

Tämä SARS-2 eli 2019-nCoV on tarttuvuutensa osalta vielä tutkimatta. Pahin on vielä edessä; ellei testauksia saada laajennettua.

Jokavuotiset, nuhakuumeen ja influenssan seassa seilaavat, jo tiedossa olevat neljä koronaviruskantaa jo tunnetaan tarttuvuuden osalta. Ne tosin ovat ihan erilaisia kuin nämä SARS-tyyppiset alfa- ja beta- kantojen patogeenisemmat alaluokat.

Tämä novel SARS-2 tarttuu aluksi ylähengitysteiden limaan: .....nenään, suuhun, nenänieluun, nieluun jne. ihan siinä missä rino-, adeno-, parainfluenssa-, influenssa-, ja muut neljä koronavirusta.
Sen jälkeen se kulkeutuu alaspäin ja päätyy ruonasulatuskanavaan ja erityisesti hengitysteiden alaosaan aina keuhkorakkuloihin asti missä se tekee pahinta jälkeä......hiljalleen ja sitten "sytokiini myrskyn" lailla pahimillaan.

On selvää että koska ylempien hengitysteiden limasta on sairastavuuden alkuvaiheessa löydetty runsaasti 2019-nCoV:a niin se päätyy limakalvoille ihan samalla tavoin kuin edellä mainitut muutkin kausiluonteiset virukset. Osalla ihmisistä immuniteetin ensivaste eliminoi viruksen jopa niin hyvin että heille ei tule covid-19 vakavampia oireita tai tautia ei laisinkaan. Toki sekin ratkaiseen paljon kuinka suuri määrä limakalvoille virusta on päässyt.

Tämä pieni SARS-2 (2019-nCoV) virus siirtyy hengitysilman mukana ja pienissä pisaroissa siinä missä aivan tavallinen nuhakuumeviruskin. Joten oireeton kantaja ja sairauden alkuvaiheessa oleva henkilö, omaten suuren määrän virusta ylempien hengitysteiden limakalvolla, pystyy levittämään sitä erittäin tehokkaasti: jopa useiden metrien päähän kantajasta (n. 8m tai enemmän).
Tästäkin syystä olisi hyvä saada kartoitettua virusinfektoidut henkilöt. Uusimpien nopeampien testien käyttö juuri tämän tyyppisiin kartoituksiin olisi perusteltua.

Me emme ole missään määrin minkäänlaisessa murrosvaiheeessa tai yhtään voitonpuolella.

Virus levittäytyy; ja tauti leviää: tulee yhä enemmän henkilöitä joilla ei ole kuin erittäin lievät oireet tai he ovat jopa oireettomia. Virusta on kuitenkin heidän ylempien limakalvojen alueilla runsaasti; josta henkilöt levittävät sitä erittäin tehokkaasti.

"So it goes" - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Terve on terve, sillä ei todennäköisesti ilman oireita ole koronaa. Voi olla mutta mitä todennäköisimmin ei ole.
Mun mielestä tässä on kyse enemmänkin siitä, että jokaisen kohtaamasi ihmisen kanssa pitäisi varautua niin, että sillä on korona. Ei sillä ole mitään merkitystä onko sillä vai eikö sillä ole, koska sitä ei voi tietää. Se vertautuu sillä tavalla siihen paljaalla vetelyyn.

Tämä threadi on ihan uskomatonta trollausta. Vakavillakin asioilla voi takoa klikkejä.
Ja teidän vastaukset ei liity asiaan mitenkään. Pitääkö mun maksaa 195 euroa testistä ja kun se on negatiivinen, niin lupaatteko te myöntää että joo, jos joku ei ole kipeä, niin melko varmaan se on myös terve?

Mun mielestä tässä on kyse enemmänkin siitä, että jokaisen kohtaamasi ihmisen kanssa pitäisi varautua niin, että sillä on korona. Ei sillä ole mitään merkitystä onko sillä vai eikö sillä ole, koska sitä ei voi tietää. Se vertautuu sillä tavalla siihen paljaalla vetelyyn.
Ja niin tässä kaikkien pitääkin toimia. Mutta nyt on kyse siitä että te väitätte että ilman oireitakin on sairaana. Mä väitän että todennäköisesti ei ole. Enkä mä sitä halua, teen kaikkeni etten saa.

Jos käsien iho on rikki, niin haavasta pääsee virus sisään... Ja tavallaan corona on kuin rutto, koska meillä ei ole siihen vastustuskykyä.

Ei taida coronavirus infektoida ihmistä jos pääsee sisälle käden haavasta, koska verenkierrosta ei taida päästä käsiksi niihin soluihin ja reseptoreihin joita infektoivat.

Ihmisillä on vaikka kuinka paljon vastustuskykyä koronavirusta vastaan, iso osa ihmisistä ei edes tiedä että ovat koronaviruksen saaneet, koska oireet niin mietoja. Lapsille ja nuorille lähes aina vaaraton. Kenelläkään ei ole valmista immuniteettia, koska tämä ei ole vielä kiertänyt maailmaa ja ekaa kertaa se kohdataan.

Ei taida coronavirus infektoida ihmistä jos pääsee sisälle käden haavasta, koska verenkierrosta ei taida päästä käsiksi niihin soluihin ja resptoreihin joita infektoivat.

Ihmisillä on vaikka kuinka paljon vastustuskykyä koronavirusta vastaan, iso osa ihmisistä ei edes tiedä että ovat koronaviruksen saaneet, koska oireet niin mietoja. Lapsille ja nuorille lähes aina vaaraton. Kenelläkään ei ole valmista immuniteettia, koska tämä ei ole vielä kiertänyt maailmaa ja ekaa kertaa se kohdataan.
Paha sanoa, kun en niin tarkasti tiedä. Toivottavasti ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom