Pelaan koripalloa, mutta en tunnu löytävän hyvää ohjelmaa. Koripallotreenejä on 3 kertaa viikossa. Salilla olen pyrkinyt käymään 3 kertaa viikossa, mutta usein on kuitenkin niin kiire etten ehdi käydä kuin 2 kertaa. Olen tehnyt suurimmaksi osaksi 2-jakoisella ohjelmalla bodityyppisesti. Alakropalle olen tehnyt lähinnä kyykkyä, mavea ja pohjenousua ajatellen lähinnä palautumista korisharjoituksiin. Yläkropalle taas olen tehnyt enemmän eristäviä liikkeitä. Korista ajatellen ohjelmani ei kuitenkaan tunnu toimivan. Nyt mietin toimisiko 1-jakoinen ohjelma paremmin, kun ei ole varma kuinka useasti viikossa salilla ehtii käymään.
Tässä ohjelma jota olen suunnitellut:
Lämmittelynä tempaus kevyesti
Mave/Kyykky x 3
Leuat/Alatalja/Kulmasoutu x 3
Pystypunnerrus tk/pp kp/viparit sivulle x 3
Penkkipunnerrus / Vinopenkki x 3
Ranskalainen punnerrus/Ojentajapunnerrus 2käden x 3
Hauiskääntö tk/kp x 3
Vatsat/Kylkirutistus kp x 3
Pohjenousu x 3
Lähinnä mietityttää onko sarjoja liikaa, jos viikossa käy 3 kertaa salilla ja muodostuuko yksittäisen salikerran kesto liian pitkäksi. Pitäisikö esimerkiksi vaihtaa joka liikkeesen vain 2 sarjaa. Mietin myös pitkään tuota mave/kyykky vuorotellen. Toivoisin mielipiteitä, hyviä tai huonoja. Muistakin korisohjelmista voi laittaa jos on jokin toimiva. No mutta tässä nyt jotain, toivottavasti tulee palautetta!
Tässä ohjelma jota olen suunnitellut:
Lämmittelynä tempaus kevyesti
Mave/Kyykky x 3
Leuat/Alatalja/Kulmasoutu x 3
Pystypunnerrus tk/pp kp/viparit sivulle x 3
Penkkipunnerrus / Vinopenkki x 3
Ranskalainen punnerrus/Ojentajapunnerrus 2käden x 3
Hauiskääntö tk/kp x 3
Vatsat/Kylkirutistus kp x 3
Pohjenousu x 3
Lähinnä mietityttää onko sarjoja liikaa, jos viikossa käy 3 kertaa salilla ja muodostuuko yksittäisen salikerran kesto liian pitkäksi. Pitäisikö esimerkiksi vaihtaa joka liikkeesen vain 2 sarjaa. Mietin myös pitkään tuota mave/kyykky vuorotellen. Toivoisin mielipiteitä, hyviä tai huonoja. Muistakin korisohjelmista voi laittaa jos on jokin toimiva. No mutta tässä nyt jotain, toivottavasti tulee palautetta!