Koolla on väliä terveydessä ja toimintakyvyssä, urheilussa ja naisten saannissa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

jhulmi

Lihastohtori
Onko koolla väliä vain onko tärkeää myös kuinka sitä käyttää?
Olen yrittänyt löytää lopullisen totuuden! :rock:
http://lihastohtori.wordpress.com/2012/07/04/koolla_on_valia/

Teksti perustuu pääosin tutkimuksiin, mutta on tarkoituksella myös hieman provosoiva. En halua tiedemiehenä jumiutua tutkijankoppiin ja kirjoittaa vain jäykkiä ja tylsiä tekstejä. Olen ottanut lihasten ilosanoman jakamisen elämäntehtäväkseni. Teksti on mielestäni tärkeä kaikille osoittaen kuinka supertärkeitä lihaksemme ovat jatkona aiemmalle kirjoitukselleni. Loppuosa tekstistä ei välttämättä sovellu kukkahattutätien luettavaksi.

Kommentoida voi taas Pakkotoistolle ja myös suoraan blogiin.

Oon kuullu et muijat tykkää "vähän lihaksikkaista" mutta ei "liian lihaksikkaista". Reilu kahdeksan kuukautta salia tahkottu enkä taida vieläkään olla vähän lihaksikas joten onneksi ei tarvitse olla paljon lihasta niin joku mahdollisuus edes päästä tähän määritelmään seuraavan viiden vuoden aikana.

Oon kuullu et muijat tykkää "vähän lihaksikkaista" mutta ei "liian lihaksikkaista". Reilu kahdeksan kuukautta salia tahkottu enkä taida vieläkään olla vähän lihaksikas joten onneksi ei tarvitse olla paljon lihasta niin joku mahdollisuus edes päästä tähän määritelmään seuraavan viiden vuoden aikana.

Jepulis, niinhän se taitaa mennä. Mutta lukaisepa juttu, niin näet faktat ;) Nimimerkillä ei vieläkään riittävän lihaksikas.

Jes, no tuohon ei oo kovin hankala päästä :F

Mutta sitten mites valikoituu tohon pitin kaltaseen "keskikastiin" sijoittuvat urokset? Raha? Onko muuta?

Juttu oli melko hyvä, mutta näille nuorille kolleille voin sanoa että aika turha miettiä tuollaisia "hölkkääjän" pohtimia juttuja. Itsellä oli vuodet 16-25v sellaisia että naisia sai suorastaan hätistellä eli aina niitä on riittänyt eikä lihaksista ollut tietoakaan, ainoastaan pitkä spoettinen kroppa. Nyt kun olen lihaksikkaampi (en iso vieläkään) niin rasvattomuus on se juttu, eli naisia alkaa parveilla heti kun rasvat pudonnu alle 15%, sitä ennen ei tapahdu juuri mitään. Lihakset siis ei yksistään paljon ratkaise jos on läskit päällä. ;)

Oli pakko lukaista tuo kirjoitus läpi ja katsoa myös edellinenkin. Provoa on kieltämättä havaittavissa, mutta mielestäni se on ihan oikein. Olenkin sitä mieltä, että hyvä fyysinen kunto edesauttaa menestymistä ihan senkin vuoksi, että sillä on suora vaikutus henkiseen hyvinvointiin ja sitä kautta ehkä jopa elämänlaatuun. Itse en voi mitään satunnaisotantaa suorittaa kaveripiiristä (suurin osa heistä ei tee sitten yhtään mitään ja ovat juuttuneet siihen keskikastin duuniin), mutta kun katselee näitä jannuja, jotka ovat päässeet eteenpäin... Noh. Niin. Lisää tuollaista tekstiä vaan, tätä on ilo lukea. Luulisin että eniten tuostakin loukkaantuvat ne henkilöt, jotka eivät vaan halua/jaksa tehdä mitään itsensä eteen.

Niin, vähärasvainen liha luo illuusion isommasta lihasmassasta kuin mitä todellisuudessa on eli siinäkin yllättävän iso osa on lihaskoolla joka jää siis muuten läskien piiloon. Mutta katsokaapa tarkempaan tuota kuvio 2:sta. Ei se mikään Brad Pitt tuolla 5-imagen lihaksikkuudessa ole...itse asiassa image 2 on jo kohtuu timmi sälli...5 joka sai parhaat pojot on aika lailla jo CBB-bodari.

Alkuperäinen tutkimus:
http://psp.sagepub.com/content/33/8/1167

Ja tosiaan tuon jutun pääpointti oli terveys ja toimintakyky. Tämä lihaspsykologia oli vain nuorten kollien mieliksi joille perusteluiksi ei riitä terveempi elämä ;)

Juttu oli melko hyvä, mutta näille nuorille kolleille voin sanoa että aika turha miettiä tuollaisia "hölkkääjän" pohtimia juttuja. Itsellä oli vuodet 16-25v sellaisia että naisia sai suorastaan hätistellä eli aina niitä on riittänyt eikä lihaksista ollut tietoakaan, ainoastaan pitkä spoettinen kroppa. Nyt kun olen lihaksikkaampi (en iso vieläkään) niin rasvattomuus on se juttu, eli naisia alkaa parveilla heti kun rasvat pudonnu alle 15%, sitä ennen ei tapahdu juuri mitään. Lihakset siis ei yksistään paljon ratkaise jos on läskit päällä. ;)

Hienoa että tajusit pointin :)

Lähinnä meinasin että näinköhän kehkeytyy vastaavanlaista joukkopalvontaa tuollasta kroppaa kohtaan ellet sit satu olemaan näyttelijä nimeltä Brat Pitt.

Ja uskon itseni lisäksi puhuvan muidenkin nuorten kollien puolesta kun pyydän nyt anteeksi etten muistanu ekassa postissa mainita että varmasti pitkät rasvattomat ei brad pitt nimisetkin saa naisia.

Mutta peace out :) ei pilata tätä ketjua asian ulkopuolisella vääntämisellä ainakaa mun toimesta.

Lähinnä meinasin että näinköhän kehkeytyy vastaavanlaista joukkopalvontaa tuollasta kroppaa kohtaan ellet sit satu olemaan näyttelijä nimeltä Brat Pitt.

No ei kai. Pitt saa pöksyt märiksi ja kullit ojoon just siksi kun sattuu olemaan rennon seksu näyttelijä nimeltä Brad Pitt. Ihquisa kroppa on toissijainen asia.

P.S. Pillua saa puhumalla, salilta saa vaan kipeät paikat.

P.P.S. Hyvä artikkeli kuitenkin.

P.P.P.S. Jee! :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lukekaahan myös ne alkupään osiot eli itse jutun päätarkoitus. On sitten helpompi perustella punttiharrastusta ja lihaksia muutenkin kuin ulkonäköön vedoten. Ulkonäkökeskeisyys ei taida olla nykään trendikästä ja riittävän perusteltua ja siksi jätinkin tuon osion jutun loppuun :D Joka tapauksessa isoja lihaksia halajavia on liikaa parjattu tässä yhteyskunnassa. Lihasten terveysedut ovat kiistattomat ja isot lihakset eivät tee tyhmäksi. Jopa päinvastoin, mulla on tästä tutkimusnäyttöä :dance: Mutta ei siitä vielä sen enempää.

http://lihastohtori.wordpress.com/2012/07/04/koolla_on_valia/

varokaa kuitenkin vain ettei haba kasvaa liikaa, naiset katsoo aika nopeesti horkka siaksi ja jopa työn antajat saattavat evätä paikan jos siellä joku kynäniska ajattelee et toi varmaan ottaa niitä asteroideja ja on päästä vialla joten ei kiitos. :) eli timmiä kroppaa tämä yhteiskunta halajaa, varmaan läskit ja lihaksikkaat saavat maksaa kohta muutaman pykälän veroa enemmän niin saadaan kreikan patonki immeisille lisää rahaa.. noh läskeiltä sen ymmärränkin. </3

Kyllähän ton on huomannu, et lihaksikkuus vetoaa naisiin. Katseet ja jopa iskuyritykset on kasvanu täs lihan karttues.
Tietenkin myönnän että osa taiasta menee myös kasvaneeseen itsetuntoon, joka podarilla kehittyy kropan myötä. ;)

Tuo lihaksikkuuskin on aika suhteelllinen käsite,taitaa olla sellainen kymmenottelijan vartalo joka naisiin vetoaa.Kadunmiehelle sekin on jo usein ääriesimerkki lihaksikkuudesta,bodari ei sitten ole enää edes ihminen.Jos on hirveä lihakasa niin saattaa olla että lihakset on liian korostuva ja häiritsevä piirre ja onhan se luonnotontakin,en itsekään ihannoi Pamela Andersonia.Toisaalta myös Vesa-Matti Loiri vetoaa naisiin koska myös henkiset ominaisuudet ovat tärkeitä,ja jos Veskulla olisi lihaksikas vartalo niin se ei olisi enää se sama Vesku.

On muuten mukava lukea lihaskasvuun/punttihommiin keskittyvää tekstiä joka on hyvää suomea eikä sitä podilehtien "hanki KESÄMASSAA!" tyyliä.

Toisaalta myös Vesa-Matti Loiri vetoaa naisiin koska myös henkiset ominaisuudet ovat tärkeitä,ja jos Veskulla olisi lihaksikas vartalo niin se ei olisi enää se sama Vesku.

Loirihan oli back in the days helvetin tiukassa ja hyvässä kunnossa. Nyrkkeili 75 kg sarjassa muutaman matsinkin, sekä oli Klubin maalilla jalkapallossa, että myös vesipallomaalivahti. Olisiko vielä kaatumisen Suomen mestaruuskin.. Ja käsittääkseni tuolloin Veskulla niitä naisia vasta olikin, ja paljon. Nythän viime vuosina Loiri ei enää muistuta ulkonäöltään sitä Veskua, jonka valtaosa vanhemmista ihmisistä muistaa. Yhtään kuitenkaan väheksymättä niitä henkisiä ominaisuuksia.

Hyvää tekstiä ketjun aloituspostissa.

On muuten mukava lukea lihaskasvuun/punttihommiin keskittyvää tekstiä joka on hyvää suomea eikä sitä podilehtien "hanki KESÄMASSAA!" tyyliä.

Kiitos, tähän tähdätään. Sitä varten oikoluetutan yleensä myös tekstini, koska itse tulee niin sokeaksi omille jutuilleen ja viime vuosina lontooksi kirjoittaminen on hieman syönyt omaa suomen kielen taitoa...

Vähän hävettää spämmätä taas lisää, mutta epätasaiseen ilmestyviä jutuista pysyy kärryillä liittymällä:
https://www.facebook.com/Lihastohtori

Yritän saada reilusti seuraajia koska teen tätä ilmaiseksi työn ohessa ja kyrsii jos jutut menee hukkaan...Mitä enemmän seuraajia, sitä enemmän juttuja ja lopulta sitä enemmän ihmiset kiinnostuu lihaksista ja yleensäkin mun tieteenalasta jota yritän tehdä tunnetummaksi. ~400 kävijää keskimäärin päivässä on tosin jo ihan hyvä uudelle blogille. Tähän mun lihasmissioon tarttis tosin saada myös punttijannujen eli Pakkotoiston ulkopuolista väkeä. Pakkotoisto on toki hieno foorumi, joka on saanut paljon hyvää aikaan! Palkinto pitäisi myöntää.

Ketään ei voi toki pakottaa salille ja syömään hyvin, mutta ihmisten pitäisi saada tietää "lihasten iloista" ;) Siksi olen ekspertti-nimimerkillä Pakkotoistollakin jaksanut vastailla kysymyksiin aika monta vuotta ja nyt aloitin tän blogin.

Tosi mielenkiintosia juttuja kyllä, että tulee luettua aina ku vaa kirjotat. Varsinkin toi ensimmäinen teksti tosta bulkkauksesta.

hyvä. Muistathan ne vanhemmatkin jutut.

Esim:

Vatsalihakset rantakuntoon - Osa I
Lihas kasvaa levossa?
Ravinnon proteiinit lihaskasvussa
Peppu pyöreäksi – opas täydelliseen takamukseen
Lihasmassan nelinkertaistus

Seuraavaksi luvassa II-osainen sarja:

Ravintolisät lihaskasvussa: Osa I: paras A-ryhmä
Ravintolisät lihaskasvussa: Osa II: mahdollisesti toimivat ja roskasarja

Ja:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio ja lihaskasvu

Aiheita saa myös ehdottaa. Eniten toivotusta aiheesta voi tulla lopulta kirjoitus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom