Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

Ostaisinko PS3:n vai Xbox 360? Menneiden aikojen suosikkipeleistä mieleen tulee ainakin Star Wars: Knights of the old republic, Halo, Dead or Alive 3, Pes6. Nyt pitäisi vaan omaan kotiin ostaa jompi kumpi, enkä oikein osaa päättää.

PS3 ilman muuta (saat laadukkaan Bluray soittimen kaupan päälle). Livepelaaminen on myös ilmaista. Siinä. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
360_ps3_thumb.jpg.jpg


Tästäkin hieman näkee millaisia eroja graffoissa voi olla. Boxissa jotenkin terävämpi ja dynaamisempi värimaailma. Kuva on siis pelistä F1 2010.


Tässä vielä isompaa kuvaa, mukana myös PC-kuva.
 
Kyllä GTA IV ja RDR molemmat julkaistiin samaan aikaan boxille ja PS3:lle.
Itse ostin alunperin GTA IV:n PS3 version ja vasta myöhemmin boxiversion. Jostain syystä tosiaan ihan valtava ero noissa versioissa, boxin eduksi.

Yksinoikeuspeleistä on ollut juttua, yksi loistava pelisarja boxilla on Gears of War, kolmonen pitäisi tulla tämän vuoden syksyllä. Tässä sarjassa muuten grafiikatkin kohdillaan ;)

PS3:lla ei omaan pelimakuun mitään ehdotonta hittisarjaa ole, Uncharted on ihan mukavaa viihdettä.

En vain ymmärrä, omalla teeveellä ja hdmi-piuhalla kuva näyttää niin saamarin tarkalta että oksat pois. Miten joissain sitte löytyy tota suttusta efektiä noissa ps3 peleissä?
 
Minkäslaisia telkkareita teillä on noitten konsoleitten kanssa? Tarttis ostaa uus tv, mut tuntuu ihan mahdottomalta hommalta.
 
EIIIII meitsin ps3 alko hyrräämään erittäin epätavallisen kovaa, saatana jos toi nyt menee paskaks nii on konsolielämäni hajalla. Ei oo varmaan enää takuutakaan jäljellä. Onko muilla samanlaisia onkelmia??
 
Onko jo kokemusta Move sharp shooterista. vaikuttaa pätevältä.

[video]http://blog.us.playstation.com/2010/12/16/killzone-3-meets-the-playstation-move-sharp-shooter/[/video]
 
EIIIII meitsin ps3 alko hyrräämään erittäin epätavallisen kovaa, saatana jos toi nyt menee paskaks nii on konsolielämäni hajalla. Ei oo varmaan enää takuutakaan jäljellä. Onko muilla samanlaisia onkelmia??

Ei ole kokemusta joten en osaa sen enempää tuosta sanoa, mutta suosittelisin pelitallennusten kopioimista USB-tikulle varmuuden vuoksi.
 
Täytyy kyl sanoa ettei mul oo hajuakaan tollasista. Mut mun mielestä tossa hintaluokassa mitä katoin niin selkeesti paras kuva oli Samsungissa. Eikä mulla mitään onkelmia oo pelaamisen kanssa ollut.
 
Tapahtuipa eilen seuraavaa: Mulla on Benq näyttö sekä ps3:n, että läppärin lisänäyttönä. Pelasin pleikkaria ja vaihdoin hetkeksi "kanavaa" pleikan puolelta tietokoneen puolelle sammuttaakseni waret ja kun vaihdoin kanavan takaisin niin näkyi vaan musta ruutu, mutta reunoilla oli vähän valoa eli täysin musta ei kuva ollut. Tietysti irrotin johdot ja otin virrat pois ja tein kaikki temput mitä keksin ja kokeilin myös toisella hdmi- johdolla, mutta sama juttu toistuu. Edes pleikkarin resetoiminen ei auta. Kun pelin syöttää konsoliin se alkaa pyöriä normaalisti ja näyttö välähtää mutta mitän muuta ei tapahdu. Tietokoneen kanssa toimii moitteettomasti eli onko pleikkari nyt historiaa? Ei jaksais millään alkaa lähetellä johonki takuuseen sitä.
 
Jotain Samsingin telkkuja kattelinkin, paitsi et vaan 32" olis tarkotus hommata. Mites noissa samsungeissa on toi input lag? Siirtyykö kuva viiveellä esim. joissain fps peleissä vai pysyykö mukana? Onko led telkuissa eroo tähän? Kattelin yhtä samsungin led versiotakin tossa.

Mulla itsellä on tämä:
http://www.samsung.com/uk/consumer/.../UE40C5100QWXXU/index.idx?pagetype=prd_detail

Tuossa testattu input lag muistaakseni 8ms (game mode), eli ei kyllä peleissä enää haittaa. Muutenkin olen varsin tyytyväinen tuohon telkkuun.

edit:
Samsungillakin on isoja eroja input lageissa, eli tietyt mallit on selkeästi suunnattu pelaamiseen, kun taas toiset eivät oikein sovellu.

C5105 on sama kuin tuo mulla oleva, mutta toi mun on UK malli, eli 5105 löytyy ehkä helpommin suomesta.
 
Mulla itsellä on tämä:
http://www.samsung.com/uk/consumer/.../UE40C5100QWXXU/index.idx?pagetype=prd_detail

Tuossa testattu input lag muistaakseni 8ms (game mode), eli ei kyllä peleissä enää haittaa. Muutenkin olen varsin tyytyväinen tuohon telkkuun.

edit:
Samsungillakin on isoja eroja input lageissa, eli tietyt mallit on selkeästi suunnattu pelaamiseen, kun taas toiset eivät oikein sovellu.

C5105 on sama kuin tuo mulla oleva, mutta toi mun on UK malli, eli 5105 löytyy ehkä helpommin suomesta.

Jostain luinkin et noi C5000 sarjalaiset on input lagin osalta aika hyviä. Mua vaan pelottaa et ton huomaa jos sitä sattuu olemaan enemmän. PC:llä tullu pelattua niin monta vuotta FPS pelejä, et sitä ei voi olla huomaamatta jos sitä sattuu olee. Näin muutaman esimerkin joistakin näytöistä ja ei hyvältä näyttäny.. <10ms taitaa olla vielä ihan ok.
 
Jostain luinkin et noi C5000 sarjalaiset on input lagin osalta aika hyviä. Mua vaan pelottaa et ton huomaa jos sitä sattuu olemaan enemmän. PC:llä tullu pelattua niin monta vuotta FPS pelejä, et sitä ei voi olla huomaamatta jos sitä sattuu olee. Näin muutaman esimerkin joistakin näytöistä ja ei hyvältä näyttäny.. <10ms taitaa olla vielä ihan ok.

Alle 10ms input lag on todella hyvä. Huitelee nimittäin monella LCD telkulla yli 20ms luvuissa, pahimmissa jopa yli 100ms...
 
Alle 10ms input lag on todella hyvä. Huitelee nimittäin monella LCD telkulla yli 20ms luvuissa, pahimmissa jopa yli 100ms...

Joo, vähän lisää kun tutkiskelin niin eipä tollasia 10ms lukuja taida löytyä juurikaan.. Jotkut merkit ilmottavat ton jostain syystä eri tavalla. 20-30 näyttäs olevan ihan ok ja saavutettavissa.
 
Mikäköhän tos boxissa mahtaa olla.. Ostin ton joku kuukaus sitten ja nyt alko esiintyy tollasta pätkimistä sillontällön. Ja tuo siis on Xbox360 elite. On muuten harvinaisen vittumaine tuo toistuva pätkiminen. :(
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom