Konsolimaailma, suuri konsolikeskustelu

Konsolista tykkään nykyään koska sohvalta on yksinkertaisesti hemmetisti hauskempi pelata kuin kyyköttää tuolilla.

Itellä ainakin konsolilla pelatessa pelaaminen voi alkaa sohvalla rennosti röhnöttäen, mutta yhtäkkiä sitä huomaakin istuvansa pienessä etukenossa hampaat irvissä peliohjainta puristaen, jos vähänkin enemmän äksöniä on ruudulla :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miksei konsoleihin voi tehdä samaa kun pöytäkoneisiin? Niihinhän voi ostaa lisäkovoja ja muistia jne koska niissä on paikat minne ne lisäpäivitykset/osat liitetään. Suurennetaan konsolien kokoa vähän ja luodaan ne semmosiks että niitä voi päivittää lataamalla tai ostamalla osia/päivityksiä itse. Konsoleilla olen pelannu 8-bittisestä asti ja jotenkin se on tosiaan niinku mike sano "lätty sisään ja pelaamaan". Onhan se itellä eri pelata 42tuuman hd kuvalla ja surround äänellä kun tällä meidän paskalla PC:llä.

Olisikin se nykyään vielä tuota vanhaa "lätty sisään ja pelaamaan", vaan ei kun ensin asennellaan pelit niinku PC:llä... Ja helvetin hitaasti vielä. Tämä siis PS3:lla.
 
Miksei konsoleihin voi tehdä samaa kun pöytäkoneisiin? Niihinhän voi ostaa lisäkovoja ja muistia jne koska niissä on paikat minne ne lisäpäivitykset/osat liitetään.

Eihän tuossa olisi mitään järkeä. Koko ideahan on just siinä että ostat konsolin ja siinä taataan jokaisen sille julkaistavan pelin toimivan ilman että sitä tarvii päivittää mitenkään. Sitäpaitsi mitä enemmän säätövaraa -> sen enempi ongelmia. Yksi alusta ja samat palikat tarkottaa sitä että pelinkehittäjät voi repiä raudasta kaiken irti mitä pystyy eikä sitä tarvitse optimoida monelle eri komponentille.

Isomman kovalevynhan pleikkaan saa laitettua jos niin haluaa, mutta se ei ole mitenkään yhteydessä pelaamisen suorituskykyyn.
 
Olisikin se nykyään vielä tuota vanhaa "lätty sisään ja pelaamaan", vaan ei kun ensin asennellaan pelit niinku PC:llä... Ja helvetin hitaasti vielä. Tämä siis PS3:lla.

Siis sä mielummin latailisit kaiken matskun ihan vitun hitaasti sieltä optiselta medialta sitten kesken pelisession? Kyllä se on ihan syystä, että ne pelit asentaa tavaraa sinne kovolle ja se syy on sen kovon lukunopeudessa vaihtoehtoon verrattuna.

Lisäks toi on kyl joku uus ennätys "kaikki mulle ja heti" -ajattelusta et valittaa kun (yleensä) yhden kerran joutuu asentamaan, jonka jälkeen peli pyörii nimenomaan sillä "lätty sisään ja pelaamaan" -periaatteella. Ja vieläpä nopeemmin.
 
Siis sä mielummin latailisit kaiken matskun ihan vitun hitaasti sieltä optiselta medialta sitten kesken pelisession? Kyllä se on ihan syystä, että ne pelit asentaa tavaraa sinne kovolle ja se syy on sen kovon lukunopeudessa vaihtoehtoon verrattuna.

Lisäks toi on kyl joku uus ennätys "kaikki mulle ja heti" -ajattelusta et valittaa kun (yleensä) yhden kerran joutuu asentamaan, jonka jälkeen peli pyörii nimenomaan sillä "lätty sisään ja pelaamaan" -periaatteella. Ja vieläpä nopeemmin.

Niinpä. XBOX360:llä voi itse valita haluaako asentaa pelin kovalevylle vai ei ja mä ainakin asennan jokaikisen pelin, jota pelaan, vaikka se asennus hetken kestääkin.
 
Siis sä mielummin latailisit kaiken matskun ihan vitun hitaasti sieltä optiselta medialta sitten kesken pelisession? Kyllä se on ihan syystä, että ne pelit asentaa tavaraa sinne kovolle ja se syy on sen kovon lukunopeudessa vaihtoehtoon verrattuna.

Lisäks toi on kyl joku uus ennätys "kaikki mulle ja heti" -ajattelusta et valittaa kun (yleensä) yhden kerran joutuu asentamaan, jonka jälkeen peli pyörii nimenomaan sillä "lätty sisään ja pelaamaan" -periaatteella. Ja vieläpä nopeemmin.

Kyllähän tuo konsolipelaaminen on mennyt lähemmäs puucee maailmaa. Itse kun harvoin pelailen niin tuntuu, että joka perkeleen kerta kun meinaan istahtaa ja mättää parisen tuntia niin pitää se ensimmäinen tunti päivitellä ja säätää. Joskus PS1 aikaan se oli tosiaan lätty sisään ja pelit käyntiin. Nykyään ei ikävä kyllä ole.
 
Kyllähän tuo konsolipelaaminen on mennyt lähemmäs puucee maailmaa. Itse kun harvoin pelailen niin tuntuu, että joka perkeleen kerta kun meinaan istahtaa ja mättää parisen tuntia niin pitää se ensimmäinen tunti päivitellä ja säätää. Joskus PS1 aikaan se oli tosiaan lätty sisään ja pelit käyntiin. Nykyään ei ikävä kyllä ole.

PS3:stako tässä on kyse? Boksilla ei tarvitse säätää mitään, ei muuta ku lätty sisään ja pelaamaan :)
Oliskohan ollut forza 3 missä viimeksi "piti" mitään asennella, sekin siksi että sai vain lisää autoja.
 
Eikö boksia ikinä päivitetä? eikö peleihin tule päivityksiä? Luulis, että samat päivitykset tulee sekä pleikalle, että boksille pelien osalta.

Boksi on vaan susipaska ilman blueray-soitinta. Se ei ole realistinen vaihtoehto mulle.
 
Eikö boksia ikinä päivitetä? eikö peleihin tule päivityksiä? Luulis, että samat päivitykset tulee sekä pleikalle, että boksille pelien osalta.

Boksi on vaan susipaska ilman blueray-soitinta. Se ei ole realistinen vaihtoehto mulle.

No pelejä tietysti jos jaksaa päivitellä (tulee pelattua läpi ja laitettua etiäppäin) ni sitten ymmärrän kyllä jos päiviteltävää on.
Onhan se blueray tietysti ihan ok jos sitä tarvitsee, mutta omalla kohdalla pleikkarissa häiritsee huonommat grafiikat. Erohan ei tietysti ole suuri, mutta ompahan kuitenkin.
Totta tuo kyllä että konsolipelaaminen menee jatkuvasti lähemmäs peeceilyä. Tulee hiirtä ja näppäimistöä yms...

Harmi sinänsä, konsolipelaamisessa ainaki nettipeleissä pelaajat oli ennen suhtkoht samalla viivalla toistensa kanssa. Tuo yhtälö taas PC pelaamisessa on täysi mahdottomuus, melkein voi sanoa että pelaajan paremmuus ratkaistaan 1) laitteistolla 2) pelitaidolla. Ja nimenomaan tuossa järjestyksessä :lol2:
 
Vai ei muka tarvitse konsolia päivittää?
Ostin tuossa 2viikkoa sitten ps3 ja sen mukana tuli medal of honor tier1 ja se ei toimi vaan vaatii päivitystä konsolin ohjelmaan. Ja tässä nyt sitten odottelen verkkokaapelia ja muuta sälää saksasta saapuvaksi että saan konsolin nettiin ja pääsen sen päivittämään.
 
Vai ei muka tarvitse konsolia päivittää?
Ostin tuossa 2viikkoa sitten ps3 ja sen mukana tuli medal of honor tier1 ja se ei toimi vaan vaatii päivitystä konsolin ohjelmaan. Ja tässä nyt sitten odottelen verkkokaapelia ja muuta sälää saksasta saapuvaksi että saan konsolin nettiin ja pääsen sen päivittämään.

Kait sulta joku muistitikku löytyy? Päivitä sen kautta.

Ohjeet *klik*
Päivitystiedosto *klik*
 
Jep löytyy mutta ei nyt mitään kiirettä ole kun useampi muukin peli pelattavana.
Mutta kysymys: kun tuon päivittää niin eihän sinne tallennetut pelien tiedot häviä?

Ei häviä mitään. Aika reilua olisi jos savet häviäis aina järjestelmäpäivityksen yhteydessä :D
 
Meillä on tosiaan ihan tehomylly PC jota en koskaan käytä pelaamiseen. Oli 360 ja nyt PS3 ja mun mielestä kyllä pleikkarin graffat on paremman näköset kun 360, tosin ero on kyllä niin pieni ettei huomaa. PS3 on vain omasta mielestä mukavampi pelata vaikka joutuu päivittelemään joskus.

Mielipide on kuin perseenreikä, jokaisella on erilainen.
 
Vai ei muka tarvitse konsolia päivittää?
Ostin tuossa 2viikkoa sitten ps3 ja sen mukana tuli medal of honor tier1 ja se ei toimi vaan vaatii päivitystä konsolin ohjelmaan. Ja tässä nyt sitten odottelen verkkokaapelia ja muuta sälää saksasta saapuvaksi että saan konsolin nettiin ja pääsen sen päivittämään.

Eikö sulta kotoa löydy yhtään ethernet kaapelia? Jostain paikallisesta elektroniikkaliikkeestä vaan hakemaan jos ei löydy niin ei tartte odotella.
 
Saako joku näkymään pleikkarin kautta ruutu.fi? Yritin eilistä poliisit jaksoa katsoa mutta näkyy vaan ne alun mainokset, sitten tulee ilmoitus että muistia liian vähän tjms..

E: no nyt rupes näkymään..piti odottaa jonkin aikaa ennen ku pisti pyörimään. Mutta sitten taas 10min jälkeen katkesi ja sama ilmoitus.
 
Perkele katoin jakson sitte HTC:llä.. :D
 
Joo huonosti toimaa ruutu.fi. Sinänsä surkea suoritus neloselta, PS3 on kuitenkin the kotiviihdytin. Cdonin leffatkaan ei toimaa, toimiiko mikään vuokrauspalvelu vai pitääkö edelleen warettaa?

Onneksi tube8 sensijaan toimii mainiosti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom