ensinnäkin kyseessä ei ole uusi idea. Eikä edes minun. Toiseksi en oikeastaan tiedä onko se kovinkaan hieno, sen takia tätä tänne postailen.
Eli siis olen melko pitkään treenannut ihan perus 3 tai 4 jakoisella ohjelmalla jossa jokainen lihasryhmä tehdään kerran viikkossa. Aivan äskettäin kokeilin HSTtä ensimmäistä kertaa ja :haart:. Oli kivaa treenata, tuloksia tuli mukavasti jne. Paluu ihan perinteiseen 3 tai 4 jakoiseen ei oikein houkuta.
Miltä siis kuullostaisi idea jossa kroppa jaetaan kahtia ja treenataan kaikki osat kaksi kertaa. Esimerkiksi:
Maanantai (Selkä, hauis, etureidet, vatsa)
Tiistai (Rinta, olkapäät, ojentajat, pohkeet, takareidet)
Keskiikko lepo
Torstai (Selkä, Hauis)
Perjantai (Rinta, olkapäät, ojentajat)
Ja niin että ma/tiistai (massapäivä) pidempää sarjaa, enemmän liikkeitä kun taas torstai/perjainta (voimapäivä).
Alkuperäinen ohjelma: http://www.musclenet.fi/ohjelma16.php.
Vaikutti kiinnostavalta ja hyvältä idealta ja ajattelin ainakin kokeilla.
Antakaapa komenttia jos olette tälläistä kokeilleet tai on muuten vaan mielipiteitä.
Eli siis olen melko pitkään treenannut ihan perus 3 tai 4 jakoisella ohjelmalla jossa jokainen lihasryhmä tehdään kerran viikkossa. Aivan äskettäin kokeilin HSTtä ensimmäistä kertaa ja :haart:. Oli kivaa treenata, tuloksia tuli mukavasti jne. Paluu ihan perinteiseen 3 tai 4 jakoiseen ei oikein houkuta.
Miltä siis kuullostaisi idea jossa kroppa jaetaan kahtia ja treenataan kaikki osat kaksi kertaa. Esimerkiksi:
Maanantai (Selkä, hauis, etureidet, vatsa)
Tiistai (Rinta, olkapäät, ojentajat, pohkeet, takareidet)
Keskiikko lepo
Torstai (Selkä, Hauis)
Perjantai (Rinta, olkapäät, ojentajat)
Ja niin että ma/tiistai (massapäivä) pidempää sarjaa, enemmän liikkeitä kun taas torstai/perjainta (voimapäivä).
Alkuperäinen ohjelma: http://www.musclenet.fi/ohjelma16.php.
Vaikutti kiinnostavalta ja hyvältä idealta ja ajattelin ainakin kokeilla.
Antakaapa komenttia jos olette tälläistä kokeilleet tai on muuten vaan mielipiteitä.