Kommenttia uudesta hienosta ideastani!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panu_k
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
ensinnäkin kyseessä ei ole uusi idea. Eikä edes minun. Toiseksi en oikeastaan tiedä onko se kovinkaan hieno, sen takia tätä tänne postailen.

Eli siis olen melko pitkään treenannut ihan perus 3 tai 4 jakoisella ohjelmalla jossa jokainen lihasryhmä tehdään kerran viikkossa. Aivan äskettäin kokeilin HSTtä ensimmäistä kertaa ja :haart:. Oli kivaa treenata, tuloksia tuli mukavasti jne. Paluu ihan perinteiseen 3 tai 4 jakoiseen ei oikein houkuta.

Miltä siis kuullostaisi idea jossa kroppa jaetaan kahtia ja treenataan kaikki osat kaksi kertaa. Esimerkiksi:
Maanantai (Selkä, hauis, etureidet, vatsa)
Tiistai (Rinta, olkapäät, ojentajat, pohkeet, takareidet)
Keskiikko lepo
Torstai (Selkä, Hauis)
Perjantai (Rinta, olkapäät, ojentajat)

Ja niin että ma/tiistai (massapäivä) pidempää sarjaa, enemmän liikkeitä kun taas torstai/perjainta (voimapäivä).

Alkuperäinen ohjelma: http://www.musclenet.fi/ohjelma16.php.

Vaikutti kiinnostavalta ja hyvältä idealta ja ajattelin ainakin kokeilla.
Antakaapa komenttia jos olette tälläistä kokeilleet tai on muuten vaan mielipiteitä.

muutama kysymys: miks jalat vaan kerran (1) viikossa ja muut osat kaksi (2) kertaa? eikös tämä tiedä epätasapainoo eri lihasten kehityksessä?

mikset tekisi normaalilla 2-jakoisella treenaten kropan noin viikossa 2 kertaa läpi? siis jos ymmärrän oikein aiempien reeniesi perusteella niin massaahan sinä haet..
eipä mulla itse ohjelmaa vastaan mitään ole mutta lihaskasvua voi suorittaa tehokkaamminkin. mutta eihän se reeni muutakuin anna kasvu ärsykettä ja ruoka sitten kasvattaa :D kannattaa kokeilla jos itselle tuntuu sopivalta :thumbs:

Mun mielestä tohon ei ehdi tulla niin hirveesti epätasapainoa jos treenaa sen 4 krt/vk, kun kummiskin treenaa sen 1 kerran/ vk jalat. Ja jos ne huolellisesti tekee viikottain lisää hiukan enemmän sarjoja jaloille kun normaalisti 2-jakoisessa niin miksei? ja sitten voisi vielä n. kerran kk vetää tollasen jalkatreenin ala aki mähönen niin mun mielestä täys passeli, itse en ole kokeillu, mutta muutenb voisin ihan hyvin tollaista kokeillakin kun mulla taas on jalat huomattavasti isommat kun muu kroppa, ja sitten voisi enemmän panostaa esim yläkroppaan.

japadahoe sanoi:
Mun mielestä tohon ei ehdi tulla niin hirveesti epätasapainoa jos treenaa sen 4 krt/vk, kun kummiskin treenaa sen 1 kerran/ vk jalat. Ja jos ne huolellisesti tekee viikottain lisää hiukan enemmän sarjoja jaloille kun normaalisti 2-jakoisessa niin miksei? ja sitten voisi vielä n. kerran kk vetää tollasen jalkatreenin ala aki mähönen niin mun mielestä täys passeli, itse en ole kokeillu, mutta muutenb voisin ihan hyvin tollaista kokeillakin kun mulla taas on jalat huomattavasti isommat kun muu kroppa, ja sitten voisi enemmän panostaa esim yläkroppaan.
No eiköhän se ole jokatapauksessa järkevintä treenata sitä kroppaa tasaisesti, varsinkin kun mitään mahtavia lihasmassoja ei kuitenkaan omista. Eli normi 2-jakoinen jossa on säädetty volyymit, intensiteetit jne. kohdilleen.

Niin jos jalkoja ei hirveesti ole aiemmin treenattu niin sillon suosittelisin tekemään tasaisesti, mutta esim itselläni millä jalat on melko kovassa vedossa muuhun kroppaan nähden niin ihan hyvin voisin tolla tyylillä treenaa, mutta niinkuin mainitsin on se optimaalisin se tasajako ja sillä meen tällä hetkellä itsekkin. Mielipiteitähän kysyttiin niin miksei voisi tämmönen olla toimivakin, kunhan on sitten ruokapuoli yms on kohillaan.

toolate sanoi:
No eiköhän se ole jokatapauksessa järkevintä treenata sitä kroppaa tasaisesti, varsinkin kun mitään mahtavia lihasmassoja ei kuitenkaan omista. Eli normi 2-jakoinen jossa on säädetty volyymit, intensiteetit jne. kohdilleen.

Samaa mieltä. Lisäki 2-jakoisessa ei mitään kovin messeviä jalkasettejä vedetä jos meinaa jaksaa treenata muut lihasryhmät myös kunnolla. Eli tasaisesti vain, tai sitten 3-jakoinen käyttöön sellaisella jaolla että yläkropalle tulee suora ja epäsuora treeni.

Toihan vois olla ihan hyväkin setti. Itelläni kyl jäis sitten noi alkuviikon yläkroppatreenit melko keposiks että jaksas vetää sit jalatkin kunnolla. Mutta eip se mitään kun loppuviikosta vedetään sitten taas kunnolla.

toolate sanoi:

ite ainaki treenaan mieluummin 2-jakosella etureidet kovaa toisena päivänä ja sit takareidet seuraavalla kerralla kovaa, eli jalat kerran viikkoon. toinen vaihtoehto ois treenata jalat kevyesti 2 kertaa viikkoon. epäilen ettei näillä tavoilla lihaskasvussa juurikaan sitä eroa loppupeleissä tule.

tiieitiijuu sanoi:
ite ainaki treenaan mieluummin 2-jakosella etureidet kovaa toisena päivänä ja sit takareidet seuraavalla kerralla kovaa, eli jalat kerran viikkoon. toinen vaihtoehto ois treenata jalat kevyesti 2 kertaa viikkoon. epäilen ettei näillä tavoilla lihaskasvussa juurikaan sitä eroa loppupeleissä tule.

Mitä tämää kovaa tässätapauksessa tarkoittaa? Paljon sarjoja ja kaikki loppuun asti vai? Ne jalatkin voi hyvin tehdä kahdesti viikossa kovaa, kunhan sarjamäärä on järkevä, eli riittävän alhainen.

Timba79 sanoi:
Mitä tämää kovaa tässätapauksessa tarkoittaa? Paljon sarjoja ja kaikki loppuun asti vai? Ne jalatkin voi hyvin tehdä kahdesti viikossa kovaa, kunhan sarjamäärä on järkevä, eli riittävän alhainen.
Tai sitten voi tehdä vähän suurempia sarjamääriä ja suht kovaa, jos vaan palautuu ajoissa. Sitä varten on sitten kevennetyt treenit välillä. Omalla kaksjakosella tulee nyt etukyykkyä 7-11 sarjaa viikossa sarjapituudet 3-12. Kipeäksi en lihoja treenaa, mutta kyllä ne aina toisessa viikottaisista treeneistä vedetään pariksi päiväksi sopivaan jumiin. Kokonaisteho treenissä aaltoilee pikkuhiljaa ylöspäin. Tohon sitten takareisiä vielä 2-7 sarjaa lisäks, kun vähän edellä ovat ja etukyykkyyn koitan tällä hetkellä panostaa (vielä kun se jossain näkyis). Toisaalta, eihän noista etukyykyistäkään tule viikoittain kuin yksi positiiviseen loppuun asti tehty. Jakoni on muuten sama kuin aloittajalla, paitsi että jalat teen pari kertaa viikossa. Taitaapi olla paras tähän astisista kaksijakoisista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
saman verran sarjoja mitä normaali nelijakoisessa, eli 8-10 sarjaa, joista 3-4 kovaa ja loput vähemmän kovia. tai vaihtoehtoisesti 3 kovaa sarjaa hackissa ja 2 kovaa prässissä. eli sen verran kovaa, että ne on kävelyarat seuraavat 2-3pv.
kyllä jalat palautumisen kannalta pystysinki treenaamaan 2x viikossa miten päin vaan, mutta alaselkä lyö jumiin jos treenaa 2x jalat + 2x mave viikossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom