Kolmoismurhaaja Valjakkala armahdettava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
User Name

Anaali-Koskinen lähti just takas taloon. Otti jonku vanhan pariskunnan panttivangiks Hämeenlinnassa
Edit; Siis Kanaali-Koskinen
Eipä tainnut Anaali-Koskinen lähteä minnekään. Keväällähän se heilui aseen kanssa junassa - putkaan ja vapaaksi samantien. Kesällä tuo panttivankitilanne - vapaaksi saman tien. Ja viimeisin oli ihan kuukauden sisään, oli mennyt jonkun tuntemattoman asuntoon ja sammunut sohvalle. Taskussa ladattu ase. No, putkaan, ase pois ja vapaalle.

Näissä keskusteluissa on aina se huono puoli, että henkilöt jotka tietäisivät eivät saa sitä tänne kirjoittaa. Sitten treadi on 32-sivua täynnä mutuilua ja järkeviä "häkkiin loppuiäksi"- kommentteja.
Kaikki toivovat aina kovempia rangaistuksia. Paitsi jos itse tai joku läheinen on tuomiolla.

Niin mitä hänestä? Ilmaise itseäsi ihan vapaasti :)

Jos mä alkaisin ilmaisemaan itseäni tästä Jammu asiasta niin siitä tulisi sellanenkin avautuminen että kirjottamisessa menis päivä...
Lyhyesti: Ensimmäinen tapaus joka on saanut oiksennuksen nousemaan kurkkuun.(Poltti tyttöjen ruumit muutamaan otteeseen, niin kauan että päät paloivat muusta ruumista irti, jonka jäkeen jatkoi päiden tuhoamista niin kauan että kallot "räjähtivät".

Eipä tainnut Anaali-Koskinen lähteä minnekään. Keväällähän se heilui aseen kanssa junassa - putkaan ja vapaaksi samantien. Kesällä tuo panttivankitilanne - vapaaksi saman tien. Ja viimeisin oli ihan kuukauden sisään, oli mennyt jonkun tuntemattoman asuntoon ja sammunut sohvalle. Taskussa ladattu ase. No, putkaan, ase pois ja vapaalle.

ok, ilmeisesti ei ole vielä istumassa, mutta noista jutuista lähtee takas. Se on varma. Ja tää on :offtopic:

Jos mä alkaisin ilmaisemaan itseäni tästä Jammu asiasta niin siitä tulisi sellanenkin avautuminen että kirjottamisessa menis päivä...
Lyhyesti: Ensimmäinen tapaus joka on saanut oiksennuksen nousemaan kurkkuun.(Poltti tyttöjen ruumit muutamaan otteeseen, niin kauan että päät paloivat muusta ruumista irti, jonka jäkeen jatkoi päiden tuhoamista niin kauan että kallot "räjähtivät".

Ihan hyvä avautuminen, mutta mitä tekemistä sillä on "mahdollisesti vapautuvia rikollisia"-käsittelevän threadin kanssa? Eihän Jammu ole vapaa...

Sitten treadi on 32-sivua täynnä mutuilua ja järkeviä "häkkiin loppuiäksi"- kommentteja.
Kaikki toivovat aina kovempia rangaistuksia. Paitsi jos itse tai joku läheinen on tuomiolla.

Jos joku mun frendi tappaisi kolme ihmistä niin ei paljon sympatiaa siihen suuntaan täältä löytyisi. Valjakkala yrittänyt pakoa 4 kertaa.... no pistetään vaikka jokaisesta pakoyrityksestä 18kk lisää kakkua. Olen aina ajatellut että armahdus voidaan antaa vain jos vanki on käyttäytynyt mallikelpoisesti.

Vaikka todennäköisyys rikoksen uusimiseen on valitettavan suuri, on elinkautisvangeillakin oikeus vapauteen riittävän pitkän tuomion jälkeen. Onhan onnistuneitakin tapauksia, vaikka vangilla olisi pahakin tausta. Esimerkiksi Reijo Hammar on elänyt ymmärtääkseni rikkeetöntä elämää vapautumisensa jälkeen, vaikka harva olisi uskonut kuuluisan vankilapaon jälkeen, että tuosta miehestä tulee vielä normaali kansalainen.

Niin minä en ollut valitettavasti päivittänyt tietooni jammun nykyistä olinpaikkaa. Kyse oli käsittääkseni vankeudesta( jolla käsitän itse käsitän vankilatuomion) vapautuminen, mikä jammun kohdalla tapahtui vuonna 96 tai 99 oisko ollut huhtikuu. Mutta se jammusta.

Jos joku mun frendi tappaisi kolme ihmistä niin ei paljon sympatiaa siihen suuntaan täältä löytyisi. Valjakkala yrittänyt pakoa 4 kertaa.... no pistetään vaikka jokaisesta pakoyrityksestä 18kk lisää kakkua. Olen aina ajatellut että armahdus voidaan antaa vain jos vanki on käyttäytynyt mallikelpoisesti.

Esimerkki. Näet naapurisi ajavan taloyhtiönne parkkipaikalle autolla myöhään illalla. Huomaat että hän on humalassa. Mitä teet? Suurin osa ihmisistä sanoo soittavansa poliisille. Entäs jos se pihaan ajava onkin sinun vaimosi/miehesi/tyttö- tai poikaystäväsi? Oletetaan että kummassakaan tapauksessa ei näytä siltä että humalainen olisi ajanut kolarin tai ollut missään onnettomuudessa. Mitäs nyt? Soitat yhtä varmasti poliisille kuin naapurisi tapauksessa?

Niin minä en ollut valitettavasti päivittänyt tietooni jammun nykyistä olinpaikkaa. Kyse oli käsittääkseni vankeudesta( jolla käsitän itse käsitän vankilatuomion) vapautuminen, mikä jammun kohdalla tapahtui vuonna 96 tai 99 oisko ollut huhtikuu. Mutta se jammusta.

No ei se ainakaan 1996 ollut, epäilen tuota jälkimmäistäkin lukua. Vuosituhannen alkua itse veikkaisin, joka tapauksessa Jammu-setä on yhä kaltereiden takana, ts. pakkohoidossa suljetulla osastolla ja sieltä ei käytännössä pääse pois muuten kuin arkussa.

Valjakkala yrittänyt pakoa 4 kertaa.... no pistetään vaikka jokaisesta pakoyrityksestä 18kk lisää kakkua.

Muuten hyvä, mutta elinkautisen päälle on melko hankala pistää enää lisävuosia istuttavaksi.

No ei se ainakaan 1996 ollut, epäilen tuota jälkimmäistäkin lukua. Vuosituhannen alkua itse veikkaisin, joka tapauksessa Jammu-setä on yhä kaltereiden takana, ts. pakkohoidossa suljetulla osastolla ja sieltä ei käytännössä pääse pois muuten kuin arkussa.

Muuten hyvä, mutta elinkautisen päälle on melko hankala pistää enää lisävuosia istuttavaksi.

Kyllä muuten voidaan.

Esimerkki. Näet naapurisi ajavan taloyhtiönne parkkipaikalle autolla myöhään illalla. Huomaat että hän on humalassa. Mitä teet? Suurin osa ihmisistä sanoo soittavansa poliisille. Entäs jos se pihaan ajava onkin sinun vaimosi/miehesi/tyttö- tai poikaystäväsi? Oletetaan että kummassakaan tapauksessa ei näytä siltä että humalainen olisi ajanut kolarin tai ollut missään onnettomuudessa. Mitäs nyt? Soitat yhtä varmasti poliisille kuin naapurisi tapauksessa?

Häh, nyt oli kyse tappamisesta eikä mistään kännissä ajelusta... rattijuopumuksista harvoin elinkautisia annetaan :david:
vaikka kortin niiltä kyllä saisi mun puolestani ottaa eliniäksi pois.

Muutenkin Suomessa saisi olla ehdottomasti kovempi linja noita moninkertaisia murhaajia yms. kohtaan. "Life without parole" -kuullostaa hyvältä. ilman pleikkaria ja teeveetä. Tai no, ehkä sen rikollisen voisi vapaaksi päästää joskus 50 vuoden jälkeen jos osaa kunnolla olla. Sama se onko kyseinen tyyppi sukua vai ei.

Normaalin oikeuskäytännön mukaisesti. Eihän nyt voida lähteä siitä ettei oikeus voi tuomita rangaistukseen jos on elinkautisvanki. Niinhän ajatellen ek:ta istuva saisi tehdä mitä huvittaa ilman sanktioita. Nuo päälle tulleet rangaistukset vaikuttavat sitten joskus vapautumista harkittaessa.

Normaalin oikeuskäytännön mukaisesti. Eihän nyt voida lähteä siitä ettei oikeus voi tuomita rangaistukseen jos on elinkautisvanki. Niinhän ajatellen ek:ta istuva saisi tehdä mitä huvittaa ilman sanktioita. Nuo päälle tulleet rangaistukset vaikuttavat sitten joskus vapautumista harkittaessa.

Eli herra Nikita kävi normaaleissa oikeusistunnoissa karkaamisyritystensä johdosta ja niissä hänelle annettiin lisärangaistuksia?

"Viikon Ohuin Aasinsilta" kilpailun ylivoimainen voitto on jaettu yllämainitulle läpälle "Tästähän ei kulje kärpänenkään!" erikoismaininnalla. Mitenköhän moninkertaisten murhaajien tuomioiden pituuskeskustelu rinnastuu helposti siihen annatko oman lapsesi ilmi kun hän on vahingossa tuonut naapurin hiekkalaatikolta väärän muovilapion himaan?

Aika vähissä on ollut "leikataan raiskaajilta munat" jne. kommentit tässäkin ketjussa. Oletko itse sitten sitä mieltä että noin 10 v. on ok tuomio esim. 4:stä murhasta? Vastustatko esim. toistuvista raiskauksista tuomittujen ja pedofiilien teknistä seurantaa (jenkkilän malliin) ehdonalaisen aikana tai jopa pidempään?

Häh, nyt oli kyse tappamisesta eikä mistään kännissä ajelusta... rattijuopumuksista harvoin elinkautisia annetaan :david:
vaikka kortin niiltä kyllä saisi mun puolestani ottaa eliniäksi pois.

Muutenkin Suomessa saisi olla ehdottomasti kovempi linja noita moninkertaisia murhaajia yms. kohtaan. "Life without parole" -kuullostaa hyvältä. ilman pleikkaria ja teeveetä. Tai no, ehkä sen rikollisen voisi vapaaksi päästää joskus 50 vuoden jälkeen jos osaa kunnolla olla. Sama se onko kyseinen tyyppi sukua vai ei.

Esimerkillä tarkoitin sitä että tuomittavan henkilö vaikuttaa mielipiteeseen oikeasta rankaisumallista.
Johonkin toiseen keskusteluun kirjoitikin tuosta sun ehdottamasta "selective incapasitation"- ajattelusta. Se on kyllä kiva ajatusmalli muttei sen tehokkaampi kuin nykyisin meillä käytössä oleva systeemi.
Ja sitä pitää vielä ihmetellä miksi näihin rangaistuskeskusteluihin vedetään aina tuo pleikkari mukaan? Mikä ihmeen rooli sillä on mietittäessä oikeaa rangaistusta rikoksista tai ajatellessa rikoksen uhrien euja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom