Kolmenkympin kriisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
Taas tuli lisää mittariin yksi vuosi. Helvetisti huonompaan suuntaan on taas menty viime aikoina. Jotain pitäisi nyt keksiä mutta pää on ihan tyhjä. Alan olla koko ajan enemmän sitä, että kaikki tarvittava on jo nähty. Vittu mitä paskaa.

Kehittele joku uusi ja mielenkiintoinen harrastus. Sulla kun vaikuttaa olevan tuo likviditeettipuolikin kuosissa, niin voisit tehdä vaikka ja mitä jännää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kehittele joku uusi ja mielenkiintoinen harrastus. Sulla kun vaikuttaa olevan tuo likviditeettipuolikin kuosissa, niin voisit tehdä vaikka ja mitä jännää.

Hyvä pointti ja olen yrittänytkin miettiä jotain mieltä virkistävää harrastusta mutta ei tahdo enää löytyä ylämunuaisesta riittävästi vääntöä, jotta viitsisi ruveta millekään. Jonkinlainen anti-islamistinen toiminta kyllä periaatteessa kiinnostaisi kovasti ja olisihan se myös oikeasti hyvän asian puolesta.

Tämä nyt ei siis johdu varsinaisesti iästä vaan taustalla on ihan muut asiat, joita en anonyymiyssyistä viitsi avata sen enempää. Toki iän myötä asiat ovat eskaloituneet pään sisällä mutta ehkä vähän väärän ketjun alle olen tässä horissut.

Nytkö se kriisi alkaa. Ekaa kertaa tunnen itteni vanhaks. Se ei haittaa et oon jo päälaelta kalju tai kroppa vastaanottaa treeniä ku kolmekybäne, keskivartalo kasvaa.

MUTTA

Olin eilen kattoo naisten pesistä. Ja nyt on vitun jäykkä NISKA. ja muuten on kaikenkaikkiaan veltto olo.

shieeet

Apua, tajusin juuri, että tää keskusteluhan koskee myös mua! Maaginen ikä edessä ensi vuonna, gulps. Varsinaista kriisiä ei kai ole, mutta kyllä tässä tulee kaikenlaista kelailtua. Eniten vain ihmettelen sitä, miten ihmeessä voin olla jo näin "vanha", minne ne vuodet oikein on menneet? On myös hämmentävää huomata, että baarissa tai muuallakin tosiaan on kymmenen vuotta nuorempia ja että se on ihan normaalia. :D

Tunnistan muiden kirjoituksista myös sen, että vuosien kulumisesta on ollut jotain hyötyäkin. Kyllä sitä on paljon oppinut itsestään ja muista, tullut juurikin niitä sävyjä lisää mustan ja valkoisen välille. Samaten on kyllä tajunnut, kuinka vähän sitä loppujen lopuksi mistään mitään tietääkään ja miten keskeneräinen ihminen on.

Vaikka siellä baarissa itsekin tuntee itsensä jo papparaiseksi (31v.) niin se on kuitenkin tietyllä tavalla kiva kun näkee miten parikymppiset likat osoittaa kiinnostusta. Tietää ainakin ettei ulkonäkö ole ihan kokonaan vielä repsahtanut:)
Myös itse on huomannut sen että oppii paremmin tuntemaan itsensä ja myös rehellisesti olemaan se kuka on. On tullut semmoinen että on rehellinen eikä häpeä eikä välitä mitä muut ajattelee.

Vaikka siellä baarissa itsekin tuntee itsensä jo papparaiseksi (31v.) niin se on kuitenkin tietyllä tavalla kiva kun näkee miten parikymppiset likat osoittaa kiinnostusta. Tietää ainakin ettei ulkonäkö ole ihan kokonaan vielä repsahtanut:)

Odota vaan sitä päivää (yötä?) kun joku tsirpula mittaa sut päästä varpaisiin ja kysyy kimittävällä äänellään "siis kuinka vanha sä oot?"

Äsken koiran kanssa kävellessä katselin tähtitaivaalle ja mietin, että "onpa nättiä." Sitten muistin, miten ihastelin samaa (silloista koiraa ulkoiluttaessa) viisitoistavuotiaana. Siitä on viisitoista vuotta. 15!!

Yhtäkkiä tuntui kovin pieneltä ja merkityksettömältä.

Onneksi on tuo koira - olisin saattanut alkaa synkistellä ellei se olisi huomannut citypupua ja meinannut vetää minut nurin sen perään pinkoessaan.

Eihän 30 ole ikä eikä mikään! Sama ihminen on ja pysyy, kaksikymmentä, kolmekymmentä, neljäkymmentä... oli mikä oli... ja tuossa listassa nyt ei ollut päätä eikä häntää. Ihmisestähän käyttäytyminen on kyseessä eikä iästä. Mahtaa olla tylsä elämä kun pitää tuommosia turhuuksia ruveta raaputtamaan.

Vielä on kuukausi kolmekymppisiin ja eipä helpota olo yhtään. Tuntuu kuin olisi parasta ennen -päivämäärä menossa umpeen ja kuukauden päästä on jo liian vanha kaikkeen kivaan. Pelasin eilen illalla pleikkarilla videopelejä ja alkoi vituttamaan, että mitä helvettiä minä jotain tällaista teen enää tässä iässä. Voisi myydä pleikkarin pois ja lopettaa videopelien pelaamisen ja liittyä Kokoomusnuoriin ja Suomen Sisuun. Eikös kolmekymppisenä pidä jo käyttää kaupungilla bleiseriä? Sellainen pitää varmaan käydä ostamassa. Voisi myös aloittaa jonkin viini- tai olutharrastuksen ja alkaa polttamaan sikareita.

Pikkutakki ja sikarit ehtii hyvin vielä hankkia ennen kuin liittyy kokoomusnuoriin. Ikärajahan siinä porukassa lienee jossain 50v paikkeilla. Ikähän on pelkkä numero, ja tärkeintä on kuinka paljon geelillä saa hyppyriä tukkaan, tuubista rusketusta ja nahkakengät tietty. Sukurutsankin ehtii vielä aloittamaan, vaikka alkaakin menemään vähän maturen puolelle.

Pelasin eilen illalla pleikkarilla videopelejä ja alkoi vituttamaan, että mitä helvettiä minä jotain tällaista teen enää tässä iässä. Voisi myydä pleikkarin pois ja lopettaa videopelien pelaamisen ja liittyä Kokoomusnuoriin ja Suomen Sisuun.

Älä saatana, mulla ainakin on vasta nyt varaa ostaa kaikki haluamani laitteet ja pelit ja vapaus tärvätä kaikki haluamani vapaa-aika tasan siihen mihin huvittaa, eikä esim. läksyihin.

:dance:

Tuntuu kuin olisi parasta ennen -päivämäärä menossa umpeen ja kuukauden päästä on jo liian vanha kaikkeen kivaan.
Mihin on liian vanha kolmekymppisenä? Tai siis, sen puolesta tää on just hyvä ikä; voi tehdä ihan kaikkea mikä nyt sattuu huvittamaan.

Aijjaijjai ku hyvä fiilis ny. Toisaalta nuori, muttei mikään nöösikään enää. Aikaa on vielä jäljellä vaikka ja kuinka. Tässä opintoja suunnittelemassa ja pitäis yks vuosi tehdä duunia että sais rahaa kokoon, tämä ei kuitenkaan ole este vaan hidaste: tietää että vuosi on vaan vuosi eikä maailmanloppu.
Äireelle just jauhoin, että persoona ei muutu enää yhtä radikaalisti kuin nuorena ja nyt voi oikeesti alkaa tutustumaan tähän ihmiseen, joka on. Lisäksi pystyy analysoimaan syvemmin ja syvemmin käytöksensä syitä ja historiaa. Tyhjänpäiväinen pingottaminen joka asiasta alkaa hiipua ja voi oikeesti hengähtää. Muut ihmisetkin ovat vain yhtä kompleksisia olentoja eikä niistä tarvitse ottaa ressiä. "Onnellisuus ei ole tavoite, se on elämäntapa." Klisee, mutta alkaa valjeta pikkuhiljaa. Tässähän jo venailee tulevia vuosikymmeniä jännityksellä mihin tää elämä voikaan kuljettaa.

Vielä on kuukausi kolmekymppisiin ja eipä helpota olo yhtään. Tuntuu kuin olisi parasta ennen -päivämäärä menossa umpeen ja kuukauden päästä on jo liian vanha kaikkeen kivaan. Pelasin eilen illalla pleikkarilla videopelejä ja alkoi vituttamaan, että mitä helvettiä minä jotain tällaista teen enää tässä iässä. Voisi myydä pleikkarin pois ja lopettaa videopelien pelaamisen ja liittyä Kokoomusnuoriin ja Suomen Sisuun. Eikös kolmekymppisenä pidä jo käyttää kaupungilla bleiseriä? Sellainen pitää varmaan käydä ostamassa. Voisi myös aloittaa jonkin viini- tai olutharrastuksen ja alkaa polttamaan sikareita.

Pitää olla pikkutakki, kyllä. Osta kunnollinen ja siihen taskuliina. Jos olet 30 niin ole kunnolla 30.

Missähän mun kriisit mahtaa olla? Jotenkin odotin 3kympin kriisiä, mutta eipä mitään sellasta tullut. Tosin nyt kun oon jo päälle 30 ni jengi veikkailee mun iäksi alle 30... paras on ollut 21 :thumbs: että kai se mun '30 kriisi' tulee sitten kun veikkaukset alkaa lähestyä 3kymppiä :D

Alkaa kyl huolestuttaa tää ettei ole mitään omaisuutta tai säästöjä ja vuodet kuluu. Ei mulla hinku ihmeellisyyksiin oo, pieni mökki ja auto. Ensi vuosi muuttaa ainakin osittain asioita ja kunhan velattomaks pääsee niin pääsee stressistäkin kun ei oo niin tiukilla. Sitten toisaalta tekisi mieli kokeilla elämää pohjoisessa.

Ei tässä mitään kriisiä ole, tosin kolmekymppiä tulee täyteen vasta noin 15kk:n päästä. Toki kyllä sitä toisinaan tulee pohdittua, että mihin tämä kaikki aika häviää? :D

30 on just hyvä ikä. Ei ole vielä ikäloppu, mutta kuitenkin selkeästi aikuinen eikä pentu enää. Sääli ettei tähän voi jäädä (tai no, nyt "jo" 31, eli se 30 meni jo...) Kieltämättä sitä usein miettii miten nopeasti aika menee. Varsinkin muutaman oluen jälkeen kun mietiskelee menneitä vuosia, niin tajuaa kuinka nopeasti aika oikeasti menee.

Sic:n mainitsemasta pelaamisesta ole hiukan eri mieltä. Ei se ole enää pelkästään lasten puuhaa. Ajat muuttuu, ja me jotka ollaan kasvettu pelien parissa toisin kuin vanhempamme, emme pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Mä tykkään pelata, joku toinen tykkää kalastaa. Aikaa niihin molempiin kuluu, mutta eikös se ole jokaisen oma asia mihin luppoaikaansa käyttää?

Hankit vaimon, lapsia ja rupeat panostamaan työuraan, niin ei ole aikaa miettiä tuollaisia. Sitä vaan herää aamulla ja väsyttää, ja menee illalla nukumaan kun väsyttää enemmän. Kaikki siinä välissä tapahtuva on osaksi rutiinia, osaksi ei. Loppupeleissä kuukaudet vieriin vain eteenpäin, että ainut mitä huomaat, että välillä on kesä ja välillä talvi, syksy ja kevät jää huomaamatta. Oppii arvostamaan elämän pienia asioita ihan eri tavalla, turhat ihmiset häviää ympäriltä, eikä tule tekemisen puute. No ei välttämättä sovi kaikille, mutta kukin tyylillään. ;)

Sic:n mainitsemasta pelaamisesta ole hiukan eri mieltä. Ei se ole enää pelkästään lasten puuhaa. Ajat muuttuu, ja me jotka ollaan kasvettu pelien parissa toisin kuin vanhempamme, emme pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Mä tykkään pelata, joku toinen tykkää kalastaa. Aikaa niihin molempiin kuluu, mutta eikös se ole jokaisen oma asia mihin luppoaikaansa käyttää?

Ei ole tuo pelaaminen ollut ikinä lasten puuhaa. Digitaalisia pelejä pelaavien keski-ikä on ollut tuossa 35v tienoilla jo pitkään. Varmuudella yli 10v ajan, varmaan pitempäänkin.

Edit: Noita voi sitten käydä katsomassa vaikka pelaajabarometristä jos haluaa tarkistaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom