kolme viikkoa väsymystä turhaan

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen ollut ketolla viimeiset 3 viikkoa. Olen seurannut tarkkaan mitä syön. Olen ollut koko kolme viikkoa alle 30g hiilaireta päivässä, protskuja vetänyt paljon ja rasvat sain rypsiöljystä ja kalaöljystä, kalorivajetta oli siinä 500kcal. Viikossa vedin 3x salilla ja 3x HIIT sessiota, tähän mahtui myös yksi totaalilepopäivä.
Ongelmani oli siis ISON laihdutuksen (yli 40kg) jälkeinen löysä iho, joka kuulemma pitäisi kiristyä kunhan rasvaprosentin saisi tarpeeksi alas. Painoindeksini on jo siinä 20 ja kohta varma alle senkin. Joko löysä ihoni on normaalia sitkeämpi, tai en vain saanut rasvaprosenttia yhtään alemmas, mutta iho ihan yhtä löysä kuten ennenkin. Eli ainoa mitä sain, on 3 viikkoa väsymystä :itku:
En yritä tällä postauksella pelästyttämän ihmisiä pois keton parista, tai mitään sellaista, joillekin se ihan varmasti sopii. Oli pakko tulla purkautu vähän
En nyt kuitenkan ihan mättöpäiville takas mene, mutta normaaliruoka alan taas syömän. Salin ja HIIT:n en myöskään jätä. Onnea tosi paljon niille ketä ovat ketolla saanet rasvaprosentin alemmas :thumbs:
En tiedä miten tästä jatkan, koska en tätä asia voi näinkään jättää. Olen 18v ja ranta tai saunaillat kavereiden kanssa ei tule kysymyksenkään tämän takia. Näkisittepä vaan minkälainen iho :urjo:
PS: Neuvot ovat aina kivoja ja anteeksi itkustani :rolleyes:

En ota tuohon keto-asiaan kantaa (se toimii siinä kuin muutkin dieetit), mutta sen sanon, että älä menetä toivoasi. Noin suuren painonpudotuksen jäljiltä nahka varmasti jää "löysäksi". Etenkin, jos painoa on pudotettu liian nopeasti. Se tulee kyllä kiristymään siitä, kunhan pidät itsesi aisoissa, etkä rupea jälleen sitä läskillä venyttämään.

Eli nyt jatkat maltillista rasvojen pudottelua kesän ja sen jälkeen rupeat kiristelemään vielä enemmän sitä löysää nahkaasi hankkimalla ihosi alle lihasta. On syytä olla tarkkana tässä, sillä bulkkaus ei ole ylipainoa helpohkosti keräävälle oikea lihaksenkasvatusmenetelmä, vaan sinun on itse löydettävä se kcal-määrä, jolla saat (sitten kun olet saavuttanut tavoitepainosi dieetissäsi) mieleistäsi kehitystä aikaan. Sinun kohdallasi se saattaa olla vain muutama sata kaloria yli kulutuksen ja jollain toisella taas +1000 kcal. Kokeilemalla selviää. Nahkasi siis tulee kiristymään dieetilläsi ajan kanssa ja se kiristyy entisestään, kun lihasmassa lisääntyy.

Tuosta ranta/kaveri-hommasta: jos yleisillä paikoilla et halua olla puolialastomana, niin kaverisi tuskin välittävät saunailloissanne kenenkään, edes sinun, nahasta. Itse en ainakaan kavereiden vartaloita tapaa kriittisesti tarkastella. Sitä paitsi humalahan kaunistaa :kippis1:

elä häpee nahkaasi yhtää, kyllä se löysänahka on kavereidesi mielestä kauniimpaa kuin se 40 kg läskiä mahan päällä

Jeps. Itelläkin tuli puotettua painoa ~25kg ja löysää nahkaa on hieman. Tilanne kummiski parani bulkin jälkeen ja nyt tässä taas diettaillaan. Rasvaprosentin kun sais tonne 12-10 tietämille.

varjokuninkaalle vielä, miksi teet ketolla aerobista? Itse olen ainakin käsittänyt, että aerobisen rasvanpoltollinen vaikutus jää hieman turhaksi. Viisaammat korjatkoon.

Älkää nyt sit revetkö naurusta kun kuulette tietolähteeni, mutta ainankin hurjassa muodonmuutoksessa sanottiin, että runsaasti laihduttaneen henkilön ylimääräisestä nahkasta pääsee eroon vain kirurginveitsellä. Ja aika loogiselta toi mustakin kyllä tuntuu, mihis hittoon se nahka siitä oikein häviäis...Mutta siis tosiaan tiedonlähde ei ehkä sieltä kaikkein katu-uskottavimmasta päästä

Mulla on ollut aika himmeitä painoeroja (140-80 kg) ja ainakin mulla ei ole roikkunut nahat pahemmin. Tosin yksilöllistä sekin on. Antaa ajan tehdä tehtävänsä..... ja silti löysä nahka parempi kuin 40 kg laardia ;-)

Lynski sanoi:
varjokuninkaalle vielä, miksi teet ketolla aerobista? Itse olen ainakin käsittänyt, että aerobisen rasvanpoltollinen vaikutus jää hieman turhaksi. Viisaammat korjatkoon.

KISS = Liikuntaa --> lisää kalorivajetta --> rasva palaa/voi syödä enemmän.

Ihmettelen myös ettei itsellä tuo nahka pahemmin ole löysänä vaikka laihdutin n.40kg tuollaisen 1½vuoden aikana, kai se on yksilöllistä tai jotain.

Edit:tuo painomäärän korjaus, laskuvirhe :D

HabaMih sanoi:
Älkää nyt sit revetkö naurusta kun kuulette tietolähteeni, mutta ainankin hurjassa muodonmuutoksessa sanottiin, että runsaasti laihduttaneen henkilön ylimääräisestä nahkasta pääsee eroon vain kirurginveitsellä. Ja aika loogiselta toi mustakin kyllä tuntuu, mihis hittoon se nahka siitä oikein häviäis...Mutta siis tosiaan tiedonlähde ei ehkä sieltä kaikkein katu-uskottavimmasta päästä

Tuosta voisit lukaista, toisenlaisen, ja omasta mielestäni ihan loogisen ja vakuuttavan mielipiteen...

http://www.bodyfatguide.com/LooseSkin.htm

Asiaan vaikuttaa ainakin ihotyyppi ja se kuinka kauan ylipainoa on ollut. Jos on ollut ikänsä tai yleensäkin useita vuosia reilusti ylipainoinen, niin ei nahka voi palautua sellaisiin mittoihin missä se ei oikeastaan koskaan ole ollut. Myöskin eri ihotyypeissä on on eroja tämän palautumisen suhteen. Mutta kuten joku sanoi; löysä nahka on paljon parempi kuin 40 kg:n eturessu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Olisi muuten kiva tietää onko pakkislaisilla mitään kokemuksia tämän löysän nahan kanssa kamppailu? Ja vielä kun olisi onnistuineita tarinoita ;)

kyllä se siitä ajan kanssa kiristyy, tulee vaan jonkinlaisia raskausarpia jos semmoista tyyppiä iho. 40kg on kuitenkin melko helvetisti, joten kuukaudessa tai parissa se ei varmasti tapahdu.

todellakin rispektit tuosta saavutuksestasi! nyt vaan treenaamaan lihaa tilalle :D

paljon laihduttaneilla on muuten esim. pohkeet aivan toista luokkaa laihoihin treenanneisiin verrattuna.

Olen samaa mieltä kuin Ron Brown tuossa ylläolevassa linkissä. Se löysä nahka ei ole itse asiassa nahkaa, vaan läskiä. Syy roikkumiseen on se, että osa läskistä on ehtinyt sulaa eikä ole enää tukemassa. On montakin esimerkkiä naisista jotka ovat raskauden jälkeen erittäin timmissä kunnossa.

Think about it:
It is obvious that released prisoners of war usually come out of prison camps weighing much less than when they entered the camp. Despite drastic changes in body weight, there is hardly any evidence of the type of hanging skin on these survivors as referred to above.

Jakob sanoi:
KISS = Liikuntaa --> lisää kalorivajetta --> rasva palaa/voi syödä enemmän.
Niinnoh.. Otetaan esimerkkinen 2500kcal. Siihen saa syödä aika paljon proteiinipitoista kamaa ilman näläntunnetta. Ja tuskinpa liiallinen kalorivaekkaan on hyväksi.. en sit tiiä. Itse painin "normaali"dietin kanssa :)

Englantini on muuten vähän huono. Voisiko joku kiltti heittä ton sivuston jätkän pointin pähkinäkuoressa? Tajusin sen verran, että just läskiä vielä on, mutta en tiiä onko hänellä sit joku erityinen keino millä ne viimeisetkin rasvat saada pois tai sit se ihan peruslaihduttaminen vaan. En vaan osaa päättä nyt mennääkö sitä plus vai miinus kaloreilla, että otanko viimeiset läskit pois ja sit treena, tai hankin massaa sinne läskien alle niin jos tulis vähän pitoa

Vedät vielä kurinalaisen dieetin loppusilauksineen ja sen jälkeen aloitat vasta maltillisen plus-kalorijakson. Ja ei, dieettiin ei ole mitään ihmekikkoja. Runsas ylipaino vähenee hyvin helposti vain hieman ruokailutottumuksia muuttamalla, mutta sitten kun ruvetaan hakemaan kunnolla tiukkuutta joutuu tekemään töitäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom