Kolinaa autosta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
31.5.2004
Viestejä
1 770
Heipparallaa!

Mistäköhän johtuu, kun kääntää rattia ääriasentoon joko oikeaan tai vasempaan, niin kuuluu kolinaa? Isäntä sanoo, että vanhan auton vaivoja, mutta itse olen täältä(kin) lukenut, että kolinaa ei saisi kuulua rattia käännettäessä. Auto on vm. -82 ja siinä ei ole ohjaustehostinta. Johtuuko kolina siitä, että autossa ei ole tuota ohjaustehostinta?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tampio sanoi:
Heipparallaa!

Mistäköhän johtuu, kun kääntää rattia ääriasentoon joko oikeaan tai vasemaan, niin kuuluu kolinaa? Isäntä sanoo, että vanhan auton vaivoja, mutta itse olen täältä(kin) lukenut, että kolinaa ei saisi kuulua rattia käännettäessä. Auto on vm. -82 ja siinä ei ole ohjaustehostinta. Johtuuko kolina siitä, että autossa ei ole tuota ohjaustehostinta?

Saattaapi olla vetonivelet väsähtäneet, jos kääntäessä kolisee.
 
Onko se hyvä vai huono juttu? Ei paljon huvita ajaa autolla, joka on kuin tikittävä aikapommi...

-EDIT- Siis kolina kuuluu auton ollessa liikkeessä.
 
blackie sanoi:
Vetonivel melko varmasti jos tekee tuon auton ollessa liikkeellä.

En tiedä oisko vetari jos molempaan puoleen kääntäessä kolisee...mut oisko autosta tarkempia tietoja kuin tuo -82...tai onhan sekin aika tarkka määritelmä :)
 
Tampio sanoi:
Onko se hyvä vai huono juttu? Ei paljon huvita ajaa autolla, joka on kuin tikittävä aikapommi...

Ihan kulutustavaraa nuo ovat, eli siinä mielessä hyvä juttu, että ei ole kovin kallis korjata. Korjata kuitenkin kannattaisi, mielellään aika piankin.

edit:
tuon ikäisessä autossa saattaa kyllä kolista moni muukin paikka. Tuntuuko ohjauksessa mitään "outoa"?
 
Onkos mahdollista, että toisen etuiskarin jousi ei ole kunnolla pohjassa, vaan on hypähtänyt pois oikeasta uomastaan? Tuossa tapauksessa pieni kolina kuuluu muutaman kerran käännettäessä renkaita suorasta linkkuun.
 
Tampio sanoi:
Heipparallaa!

Mistäköhän johtuu, kun kääntää rattia ääriasentoon joko oikeaan tai vasempaan, niin kuuluu kolinaa? Isäntä sanoo, että vanhan auton vaivoja, mutta itse olen täältä(kin) lukenut, että kolinaa ei saisi kuulua rattia käännettäessä. Auto on vm. -82 ja siinä ei ole ohjaustehostinta. Johtuuko kolina siitä, että autossa ei ole tuota ohjaustehostinta?


Vetoakseleiden naputus kuuluu kiihdytettäessä pyörät linkussa ts. ajamalla ympyrää. Jos ääni on enemmän "kolahtelua" uskoisin sen kuuluvan joko iskunvaimentimista tai kallistuksenvakaajatangosta josta ovat esim kumit pudonneet.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jep.. vetarit siellä vetelee viimesiään. älä millään autolla käännä rattia aivan ääriasentoon ja polje kaasua (varsinkaan peruuttaen). ei maksa mahdottomia vetarin vaihto. samalla uusi suojakumi siihen ja kunnollisilla klemmareilla kiini.
 
nevahood sanoi:
jep.. vetarit siellä vetelee viimesiään. älä millään autolla käännä rattia aivan ääriasentoon ja polje kaasua (varsinkaan peruuttaen). ei maksa mahdottomia vetarin vaihto. samalla uusi suojakumi siihen ja kunnollisilla klemmareilla kiini.

Samaa mieltä muuten paitsi että siihen vetoniveleen tulee jo paketissa se suojakumi mukaan elikkä sitä ei tarvii ostaa erikseen sekä metallinen "nippuside" joka kyllä kestää.
 
Jos rupee sitten ajossa nykimään ja rusahtelemaan tosi lujaa ja selvästi etupäästä, eli renkaiden seudulta, niin tien sivuun. Olin kerran auton kyytissä missä vetonivel tuli tiensä päähän ja leikkasi jotenkin kiinni.
 
Mielenkiintoista. :jahas:

Itse katsoisin täällä jo mainituiden kallistuksenvakaajien kumien lisäksi raidetankojen päät, alapallonivelet ja kallituksenvakaajien "pystypätkät". Nämä on tietty autokohtaisia juttuja, mutta ovat mun mitsussa aiheuttaneet jos jonkun näköstä meteliä.
 
Autosta kun ei sitten tuon enempää tiedetä, niin yksi paikka, jos ei jo neuvotut tuota tulosta, joka voi tuota kolinaa aiheuttaa on, iskariputkissa oleva vaimennusöljy on karannut huitsin kuuseen ja iskaripatruunat kolisee putkissa.
Tuon ikäisissä autoissa etuiskariputket on väljät ja sinne pitää iskarinvaihdon yhteydessä laittaa öljyä vaimentamaan tuota kolinaa. Se voi sieltä karata jos putket on ruostuneet.
Nimimerkillä kokemusta on välikoppa escosta, siinä tosin kolisi myös "vähän" muualtakin... :rolleyes:
 
Zone-sarja -42%
Olin autoa pesemässä (:D), joten kesti hieman antaa faktoja. Eli auto on toyota tercel vm. -82. Ääni mikä edestä kuuluu on vähän kuin muksetta. Ei muistunut mieleen silloin, kun kirjoitin ensimmäisen viestin.
 
nevahood sanoi:
jep.. vetarit siellä vetelee viimesiään. älä millään autolla käännä rattia aivan ääriasentoon ja polje kaasua (varsinkaan peruuttaen). ei maksa mahdottomia vetarin vaihto. samalla uusi suojakumi siihen ja kunnollisilla klemmareilla kiini.

Tähän kohtaan ei varmaankaan kannata tunnustaa, että tuo ympyrän ajaminen on mun lempihommaa. Takapihalla kun vähän vääntää ja antaa hieman kaasua, niin kyl lähtee. Jää hienot jäljet soraan :D. Tosin isäntä hieman hermostui, kun sai tuon tietää :D.... Puolustukseksi on sanottava, että en ole tehnyt tuota nyt pitkään aikaan.
 
vetari rikki.
VETONIVEL TOYOTA TERCEL
Sisältää rasvan, suojakumin, mutterin ja siteet. Hinta / 1 kpl
1,3 AL11/20 78--86 Ulompi jos kuulanivel. . . . . . . . . . 17-4132 55.00 ???
1,3 AL11 Myös vetoakselit!
Tercel myös tripoidi-akseleita: ei vaihdettavat nivelet!

sun autollas ei ole kuin käyttöarvo eli sijoitat siihen ton 55 ja jos joku osaa viel laittaa sen paikalle niin avot ja eikun menoa lisää... älä poltakumia sillä ei se kestä sitä... :D
 
Tampio sanoi:
Olin autoa pesemässä (:D), joten kesti hieman antaa faktoja. Eli auto on toyota tercel vm. -82. Ääni mikä edestä kuuluu on vähän kuin muksetta. Ei muistunut mieleen silloin, kun kirjoitin ensimmäisen viestin.


Edelleenkään en menisi vetarikauppaan vaan katsoisin ensin ne muut paikat
 
mä en menis mihkään kauppaan. auto myyntiin ja joku hieman parempi vois olla paikallaan. toi on niin mukavan turvallinenkin auto...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom