Kolinaa autosta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Jos sä ajat sillä tietyllä kääntösäteellä ympyrää ja kuuluu tasainen kolina, niin todella suurella todennäköisyydellä ne on ne vetonivelet.
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pakki päälle, kaasu pohjaan, renkaat niin linkkuun kun saat ja pyörität ympyrää niin kauan, että leviää niin voit varmistua niistä vetareista. :)
 
Zone-sarja -42%
Antzu sanoi:
Jos sä ajat sillä tietyllä kääntösäteellä ympyrää ja kuuluu tasainen kolina, niin todella suurella todennäköisyydellä ne on ne vetonivelet.

Näihän se pukkaa menemään.

Mistä johtuu, että autosta kaikki ovet sun muut ruostuvat helpommin kuin itse runko? Eilen pesin autoa, niin huomasin oikein kivoja ruostepullistumia ovissa :D. Tavarasäiliön ovi on jo ruostunut puhki. Ei oikein kovin mielellään enää aukaise sitä, ettei se vaan tipahda sieltä :D...
 
Ovissa ei ole samanlaista suojausta mekaaniselle kulutukselle kuin pohjassa ja ovien alareunassa olevat vedenpoistoreiät tukkiintuvat yleensä pitemmän päälle ja sittenhän se ruostuminen alkaa nopeasti. Tietysti jos intohimoisesti pitää autoaan kunnossa niin mikään ei ruostu.
 
Terceliin liittyen. Mun mummolla ruostu tercelin takapää niin pahasti, että takaikkuna tippui kyydistä vauhdissa. Takaikkuna kannattaa tarkistaa onko tukevasti kiinni, jos ruostetta on reilusti.
 
Ovet ja luukut joutuvat myös aika kovalle käsittelylle, kun niitä paukutellaan kiinni. Sitten jossain vaihessa se maalipinta rapsahtaa auki siitä kantin sauman kohdalta ja suolavesi pääsee tekemään tuhojaan...
 
Voi, että tuntuu hyvältä olla oikeassa :D. Tänään oli autolla huolto ja vikaahan löytyi. Isäntä sanoi, että tercetti on aina kolissut, että ei siellä mitään ole. Noh, kaksi eri huoltomiestä sitä autoa testasi, niin vetonivelhän siellä äänteli ja äänteli oikein kunnolla :D. Mä olin oikeassa siitä muksennasta, sitten mä olin vielä oikeassa niistä renkaista. Mä oon sanonnut isännälle, että oikeassa eturenkaassa on räjähdysvaara, kun siinä on halkeamia pinnassa ja muuta mukavaa ja se että renkaissa on ilmanpaineet päin vittua. Huoltomies sanoi aivan samaa eturenkaasta. Nyt siihen on hankinnassa uusi rengas. Tässä sitten joku päivä huoltomies sitten soittaa ja kertoo, että löysikö se sitä uutta vetoniveltä. Ensimmäisestä liikkeestä mihin soitti, niin ei ainakaan löytynyt.

Mä taidan alkaa ihan kaiken varalta katselemaan uutta autoa... Ihanaa olla oikeassa. :D :D...

ps. Kuinka tehoton on 1.3 pyttinen moottori?
 
Ihan turha vaihtaa vetoakselia mikäli se on vielä rasvassa ja jos vaan renkaat linkussa ajaessa kolisee. Mikäli suoraa ajaessa kolisee niin sitten on kyllä vaihdon paikka.
 
Huoltomies sanoi, että se on vaihdon paikka, että niin pahasti ääntää. Jotain kumista se myös höpisi, mutta mä en kuullut kunnolla, että mitä se sanoi siitä.
 
Tampio sanoi:
Jotain kumista se myös höpisi, mutta mä en kuullut kunnolla, että mitä se sanoi siitä.

Voi olla että puhui vetonivelen suojakumista. Jos se on rikki niin nivelen kestoikä mitataan enää päivissä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaan sano, että vetarin suojakumi rikki, sehän sen vetarin rikkoo lopulta kun kumi päästää paskaa sinne niveleen ja kuluttaa sen
särki. Ford Focuksissahan toi saatto tapahtua jo 2tkm ajetulle autolle kun ne kumit ei pysyneet paikallaan.
 
Harmittaa vähän, kun en kuullut. Käski ajaa nyt vähän varovaisemmin. Kun näyttää nyt siltä, että jokaisen miespuolisen pakkislaisen sisällä asuu pieni huoltomies, niin miltä näyttäisi tälläinen peli? Autoliikkeessä oli (huolto-ja autokauppa samassa tilassa) tämän mallinen auto myynnissä, tosin punaisena:

http://autotalli.fi/crometapp/produ...ve6&id=31.1187900&.pkg=87239730&.pkg=87239729

Autolla oli ajettu sellaset 199tkm. Onko ihan pyllystä? Tuon mallinen se auto oli, kun en muistanut katsoa, että mitä mallia se on. Olin niin orkuissa, että unohdin katsoa :D.
 
Jesuiitta sanoi:
Varmaan sano, että vetarin suojakumi rikki, sehän sen vetarin rikkoo lopulta kun kumi päästää paskaa sinne niveleen ja kuluttaa sen
särki. Ford Focuksissahan toi saatto tapahtua jo 2tkm ajetulle autolle kun ne kumit ei pysyneet paikallaan.

Jotain sellaista se huoltomies höpisi, että kun tossa autossa on aiemminkin ollut se kumi rikki, niin sinne sisään olisi päässyt jotain vettä tai vastaavaa.
 
Tampio sanoi:
Jotain sellaista se huoltomies höpisi, että kun tossa autossa on aiemminkin ollut se kumi rikki, niin sinne sisään olisi päässyt jotain vettä tai vastaavaa.
Tuossa tapauksessa vetari menee vaihtoon ilman muuta. Pelkkä vetarin kolina ei kuitenkaan ilmoita onko se loppu vai ei.
Ranskalaisissa ainakin on vetarit niin paskoja että uudetkin pakkaa kolisemaan jo melkeen heti alkujaan. Kokemusta on "Rellu, Citroen" ja kuulemma pökötissäkin on samaa vikaa.
 
onion sanoi:
Ranskalaisissa ainakin on vetarit niin paskoja että uudetkin pakkaa kolisemaan jo melkeen heti alkujaan. Kokemusta on "Rellu, Citroen" ja kuulemma pökötissäkin on samaa vikaa.

Täytyy taas käydä puolustamaan raskalaisia. Pösössä ei ainakaan ollut mitään ongelmia vetonivelissä vielä 370 000 ajettuna. Ei ollut myöskään kolinoita. Sitikasta en tiedä, kun ei ole kokemusta kuin 70 000 kilometrin verran, mutta ainakaan eivät kolisseet. Toki tämä on vain minun kokemukseni joka perustuu yhteen sitikkaan ja pariin pösöön. Jotta nivel kestäisi, edellyttää se ehdottomasti sitä, että suojakumit ovat ehjät ja että niissä on rasvat sisällä! Ne rasvat voivat vuotaa pihalle uudestakin autosta ja sitten se on nivelen menoa ehjästä suojakumista huolimatta.
 
Volcano sanoi:
Täytyy taas käydä puolustamaan raskalaisia. Pösössä ei ainakaan ollut mitään ongelmia vetonivelissä vielä 370 000 ajettuna. Ei ollut myöskään kolinoita. Sitikasta en tiedä, kun ei ole kokemusta kuin 70 000 kilometrin verran, mutta ainakaan eivät kolisseet. Toki tämä on vain minun kokemukseni joka perustuu yhteen sitikkaan ja pariin pösöön. Jotta nivel kestäisi, edellyttää se ehdottomasti sitä, että suojakumit ovat ehjät ja että niissä on rasvat sisällä! Ne rasvat voivat vuotaa pihalle uudestakin autosta ja sitten se on nivelen menoa ehjästä suojakumista huolimatta.
Tää ei ollu mitään merkkimollailua. Ajan nimittäin itsekkin ranskalaisella.
Ainakin vanhemmissa ranskalaisissa on vetarionkelmaa ollut. Citroen ZX broidilla käytössä "vetarit pari kertaa vaihdettu ja rutisee taas." Pökötti 405 "ei kauan ajettu kun vetarit alko rutisemaan". Rellu käytössä tällä hetkellä itsellä ja vetarit paukkuu ja kolisee käännettäessä.
 
onion sanoi:
Tää ei ollu mitään merkkimollailua. Ajan nimittäin itsekkin ranskalaisella.
Ainakin vanhemmissa ranskalaisissa on vetarionkelmaa ollut. Citroen ZX broidilla käytössä "vetarit pari kertaa vaihdettu ja rutisee taas." Pökötti 405 "ei kauan ajettu kun vetarit alko rutisemaan". Rellu käytössä tällä hetkellä itsellä ja vetarit paukkuu ja kolisee käännettäessä.

No joo. Täytyy myöntää että vanhemmista ranskalaisista ei ole kovin paljoa kokemusta, joten niistä en tiedä. Pösöt jotka mainitsin on olleet 406:sia ja Citroen oli Xantia. Pösössä mielestäni heikko kohta ovat alustan tukitangot, mutta tämä alkaa olla jo :offtopic:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom