Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miltäs leipä maistui? Oma tekemä leipä on aina parempaa, vai mitä?

On kyllä aivan uskomattoman hyvää vaikka mokasin reseptissä, pistin ensin vahingossa tuplamäärän maitoa ja jouduin jatkamaan taikinaa ja hiivan määrä jäi puolikkaaksi.

On kyllä aivan uskomattoman hyvää vaikka mokasin reseptissä, pistin ensin vahingossa tuplamäärän maitoa ja jouduin jatkamaan taikinaa ja hiivan määrä jäi puolikkaaksi.

Hienoa. Pitäs itsekkin ostaa joku leipäkirja, ehkä juuri tuo sama? Kunnon ruuan yhteyteen tekis mieli aina tarjota hyvää oma tekemää leipää.

Hienoa. Pitäs itsekkin ostaa joku leipäkirja, ehkä juuri tuo sama? Kunnon ruuan yhteyteen tekis mieli aina tarjota hyvää oma tekemää leipää.

Toi on kaikkien leipäkirjojen raamattu. Suosittelen. Muita ei edes osaa kaivata, täältä halvalla:
https://www.akateeminenkirjakauppa....0052&productId=3832093&langId=-11&contractId=

Tuo paahtoleipä oli vain tommonen hetken mielijohteesta tehty kokeilu. Parhaat leivät tulee kunnolla tehdystä esitaikinasta jota pidetään jääkaapissa 3-4 päivää.
Paahtoleipätaikina on semmosta heti-valmista-uuniin settiä.

Väsäsin tommosen Mexican Fiestan tossa 30.10.2010... Eipä tossa mitään ihmeellistä ollut:
Chicken Fajitas
Jauheliha-tacoja
Itsetehtyä Salsaa
Pulled Pork Quesadillas (täysjyvä)
Mozzarella Sticks (Pirkka)
Sipulirenkaita (Pirkka)
Cream Cheese Jalapenos (Pirkka)
Papumuhennosta
BBQ-Chicken Wings
Salaattia, nachoja ja Solia + (Anejo) tequilaa toki päälle.

Kyllä oli hyvää!

Muutama foto, surkea laatu, iPhonella otettu:

IMG_0095.jpg

IMG_0093.jpg

IMG_0092.jpg

IMG_0094.jpg

Olipa komia fiesta-setti, rupee sylkirauhaset jytään... ;)

No, asiaan: Tehtiin emännän kanssa pasta carbonaraa ekan kerran tänään 12v avioliittomme aikana. Ei siitä vaan tullut ihan semmosta kun ravintolassa olemme syöneet. Siis kastike syntyi käristämällä silputtua pekonia paistinpannulla ja sitten tein nesteen sille jonkun nettiohjeen mukaan: 4 munaa, ruoanlaittokermaa/rasvaa yksi tetra, parmesaania jonnin verran ja pippuria ja sekoitin hyvin. Tämä soos sitten käristetyn kinkun päälle joksikin aikaa ja vähän sekoittelua -> No siitähän alkoi tulla kohtsillaan lievää munakas-efektiä (hella oli jo pois päältä tässä vaiheessa) eli muna alkoi hyytymään pikku "murusiksi" sinne tänne. Kyllähän tuon syötyä sai, mutta ei nyt ollut ihan tavoiteltu lopputulos. Mikä tuossa kastikkeessa on salaisuus? Kai sitä kuitenkin pitää vähän saada lämpimäksi, vai...? Vai pitääkö vaan hutaista sinne kinkun sekaan, sekoittaa 10s ja homma on siinä? Onko se vain tuossa lämmitysajan lyhyydessä tuo onnistumisen salaisuus?

Oikeassa Carbonarassa ei edes ole kermaa. Munia siihen ei tule lainkaan, vain keltuainen ja se laitetaan RAAKANA lautaselle esim. puolikkaaseen munankuoreen kun annos on jo siinä ja sekoitetaan juuri ennen syömistä.

Oikeassa Carbonarassa ei edes ole kermaa. Munia siihen ei tule lainkaan, vain keltuainen ja se laitetaan RAAKANA lautaselle esim. puolikkaaseen munankuoreen kun annos on jo siinä ja sekoitetaan juuri ennen syömistä.
Juu ja tällainen meikäläinen carbonara syntyy helposti niin, että käristetään perkeleesti pekonia, kipataan kerma ja ihan homona parmesaania raasteena mukaan ja maustetaan pippurilla. Ihan lopuksi hiukan jo jäähtyneeseen kastikkeeseen raaka kananmuna sekaan eikä enää lämmitellä. Se muna siis jää raa'aksi ja niin kuuluukin. Ei muuta kuin keitetyt pastat mukaan ja kaikki sekaisin ja siitä lautaselle. Ei mitään "oikeaa", mutta hiton hyvää ja helppoa.

Juu ja tällainen meikäläinen carbonara syntyy helposti niin, että käristetään perkeleesti pekonia, kipataan kerma ja ihan homona parmesaania raasteena mukaan ja maustetaan pippurilla. Ihan lopuksi hiukan jo jäähtyneeseen kastikkeeseen raaka kananmuna sekaan eikä enää lämmitellä. Se muna siis jää raa'aksi ja niin kuuluukin. Ei muuta kuin keitetyt pastat mukaan ja kaikki sekaisin ja siitä lautaselle. Ei mitään "oikeaa", mutta hiton hyvää ja helppoa.

Mä teen sen just noin.

Hyi hyi noita valmis Sipuli-renkaita etc. Toki onhan siinä aina enemmän tekemistä jos ne itse tekee mutta huomaa kyllä maussakin eikä vaadi rasvakeitintä välttämättä. Tuntuu, että samaa Pirkka-laatua ne on monessa ravintolassakin missä noita tarjoillaan aina jollain Combo-platterilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyi hyi noita valmis Sipuli-renkaita etc. Toki onhan siinä aina enemmän tekemistä jos ne itse tekee mutta huomaa kyllä maussakin eikä vaadi rasvakeitintä välttämättä. Tuntuu, että samaa Pirkka-laatua ne on monessa ravintolassakin missä noita tarjoillaan aina jollain Combo-platterilla.

Noi on kyl kammottavii, kerran oon iteki duunannu noita muttei nyt jaksanu.

milläs reseptillä Huppe väänsi Salsaa?

Tomaattia
Sipulia
Korianteria
Jalapenoja
Vähän jalapenojen etikkalientä
Ripaus sokeria
Cayennepippuria
Pistinköhän vähän suolaakin...

Silpuks vaan ja pari tuntii jääkaapissa.

Täytyy tähän väliin todeta että ei juuri enempää vois olla nälkä kun on aamutuimaan tsekannut Anthony Bourdain - No Reservations Manhattan Specialin kaikkine pastramivoileipineen jne ja sitten ruutuun tärähtää Hupen quesadillat ja solit lime kurkussa. Päälle vielä hehkutetaan carbonaraa niin alkaa olla aika valmista.

Yritä tässä ny tiputtaa jotain kiloja veke...

Itse heitän kuuman pastan sekaan ensin käristeyt pekonit ja sitten huoneenlämpöisinä sekoitetut egut, parmesaanin ja kermat. Ja jottei tule liian terveellistä, vähän voisulaa perään.

Täytyy tähän väliin todeta että ei juuri enempää vois olla nälkä kun on aamutuimaan tsekannut Anthony Bourdain - No Reservations Manhattan Specialin kaikkine pastramivoileipineen jne ja sitten ruutuun tärähtää Hupen quesadillat ja solit lime kurkussa. Päälle vielä hehkutetaan carbonaraa niin alkaa olla aika valmista.

Yritä tässä ny tiputtaa jotain kiloja veke...
Katso siihen päälle vielä man v. foodin kaikki kolme tuotantokautta, niin sitten on nälkä. Siinä ohjelmassa on sitten sellaisia ruokia, että huhhuh. Ja Adam Richmanilla on maailman paras työ. Parasta katsottuna juuri dieetillä. Itse löysin sen sarjan siinä vaiheessa kun jenkeissä oli toisen kauden jaksot vähän aikaa pyörineet ja olin ihan koukussa. Se on parasta mitä tv tarjoaa

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Katso siihen päälle vielä man v. foodin kaikki kolme tuotantokautta, niin sitten on nälkä. Siinä ohjelmassa on sitten sellaisia ruokia, että huhhuh. Ja Adam Richmanilla on maailman paras työ. Parasta katsottuna juuri dieetillä. Itse löysin sen sarjan siinä vaiheessa kun jenkeissä oli toisen kauden jaksot vähän aikaa pyörineet ja olin ihan koukussa. Se on parasta mitä tv tarjoaa

Menee offiks mut menköön. Itellä toi m v. food menee jo vähän yli kun keskimäärin alkaa vituttaa kaikki ohjelmat joissa haaskataan ääretön määrä ruokaa ja tuetaan tuota helvetillistä ylisyömiskulttuuria. Kyllä, joskus on todella kiva syödä paljon hyvää ruokaa ja niin tulee tosiaan tehtyä mutta joku tuossa vaan mättää. En kiellä etteikö tuo ole viihdyttävä ohjelma ajoittain, mutta silti. Saattaa toki olla että se on vaan se ääretön jenkkihehkutusmeininki joka pursuaa yli, mutta kyllä tuolla ison veden takana tuntuu noita ylensyöneitä ihmisiä olevan ihan tarpeeksi ja ohjelma vaan rohkaisee niitä.

Noo, viihdettä kaikki ja silleen... :)

Sainpa tänään tuollaisen keraamisen veitsen:
7_2503_17g_0911_d5a.jpg

On muuten varsin hyvä kapistus. Kevyt kuin mikä ja aikas terävä. Ja jos toi ei normaalikäytössä tosiaan tylsy, niin tulee olemaan todellakin rahansa arvoinen. Olen liian laiska teroittamaan veitsiä. Silloin vasta kaivan teroitusvälineet esiin, kun tomaatin pilkkominen alkaa käydä hankalaksi.

Kokeilin sitä, kun väsäsin lohkoperunoita ja olen kyllä ihan tyytyväinen. Tein muuten samalla naudan entrecote-pihvit. Ensimmäinen entrecote, mitä söin, eikä takuulla viimeinen. Kyllä oli niin saatanan hyvää, että varmasti otan uusintaerän. Voisi kokeilla ensi kerralla jotain muuta. Tällä kertaa tein sellaisen setin, mikä toi jostain syystä mieleen jenkkilän. Maustoin pippurilla ja sormisuolalla, vedin kuumalla pannulla pinnat oikein rapeiksi, siis kunnolla ruskeiksi ja heitin vartiksi uuniin kahteensataan asteeseen. Ihan uhallanikin siis vedin ne tahallaan kunnolla läpikypsäksi. Vaimo ei suostu raakaa lihaa syömään, niin ajattelin, että kokeilen nyt itsekin sitten. Normaalisti olen suuri mediumin puolestapuhuja. Nyt ei tarvinnut kuitenkaan pettyä.

Netistä kun lukee juttuja, niin väitetään, että entrecotesta tulee sitkeä, jos sen vetää läpikypsäksi. Se oli kyllä ainakin tässä tapauksessa paskapuhetta. Tuli oikein hemmetin mureaa tavaraa. Liha oli kyllä hyvin riippunutta ja tiskillä jo hieman harmahtavaa. Säilytin sitä jääkaapissa pari päivää ja tänään se oli kolmisen tuntia vielä pöydällä ennen paistamista. Jos sitten ensi kerralla kokeilisi tehdä pikkurilli pystyssä oikein hienot snobipihvit ja jättää mediumiksi. Saas nähdä sitten mitä siitä tulee.

E: Tein muuten jälkkäriksi toffeeta tai kinuskia tai mitä vittua lieneekään. Voita kermaa ja sokeria. Helppo homma ja kyllä maistuu.

Back
Ylös Bottom