Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo, aattelin kuiten pysyä antibodymunkkien kultaisella tiellä korvaamalla vähäisen ruuan määrän virvoittavilla alkoholipitoisilla juomilla. Ehkä, ehkä meidän raamattu ton sallii. en oo varma kun en oo nähny sitä raamattua.
Hmm, Pode. Toi voi näyttää helpolta ruualta ja sitä se ehkä onkin, mutta tuossa on kuiten suuri vaara epäonnistua kohdassa 4. Monet ovat yrittäneet tehdä tuota settiä, mutta ovat epäonnistuneet pahan neloslevelin takia.

Kumpaan se kaatuu: bissen juomiseen vai naapureille huuteluun?

Sallitaanko neloslevelillä muutkin juomat kuin Karhu?
suomalainen olut käy. Ei siis mitään ulkomaalaisia hinttioluita sitruunoiden kanssa

Kumpaan se kaatuu: bissen juomiseen vai naapureille huuteluun?
Noiden yhdistelmään. Keskustelun naapureiden kanssa kannattaa aloittaa hienovaraisesti lausuen seinän läpi "minä kuulen teidät, tiedän että te ootte siellä" ja nostaa äänitasoa asteittain niin kauan että saa vastauksen.

Noiden yhdistelmään. Keskustelun naapureiden kanssa kannattaa aloittaa hienovaraisesti lausuen seinän läpi "minä kuulen teidät, tiedän että te ootte siellä" ja nostaa äänitasoa asteittain niin kauan että saa vastauksen.

Tämä selvä. Mä en kyllä uskaltais kokeilla tätä respetiä, sillä onnistun saamaan poliisit oven taakseni ilman huuteluitakin - en uskalla ajatella mitä huudellessa kävis :wtf:

Ei vittu, feilasin. Juon carlsbergia.

Mä ku luulin et vaa Coronaa juodaan sitruksien kera. No mitäpä minä bissestä tietäsin.

Ois mahottoman kiva laittaa jtn omia kokkauskuvia ja reseptejä tänne. Ainoo ongelma, et tän hetkinen ruokavalio ei oo kovin eksoottinen ja "pääkallomuhennos" näyttäs aika vitun paskalta tän ketjun gourmet-kokkausten rinnalla :D

Miten teet ne? Heität vaan marinoituna rasvaan? Pitää koitella joskus. Liekkisiivet ovat niitä harvoja tuotteita joita ostan oranssissa marinadissa valmiina.

Laitan liekkisiivet ensin siivilään valumaan tai sit jopa huuhtelen ne ennen rasvakeitintä. Ei kai tossa muuten ole väliä, mutta se marinadirähmä likaa keitinrasvan.

Aattelin tehä mättöpäivänä uunissa semmosta heleppoo ranskikset-nakit-lihapullat mättöö, onko jollain jotain maistuvia ja mahdollisimman epäterveellisiä lisukevinkkejä siihen :D. Ajattelin ainakin kuorruttaa cheddarilla ja hukuttaa ketsuppiin.. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Khai Dziau Muu Sap" eli Thaimaalainen possumunakas

Tätä tuli ostettua katukeittiöstä varmaan joka toinen päivä Thaimaassa oleskellessa. Helppoa kuin heinänteko.

Ainekset:
Possun jauhelihaa pieni kourallinen, ehkä 80gr
2 munaa
Keitettyä ja jo hieman jäähtynyttä jasmiiniriisiä
Soijakastiketta (itse käytin worchestershire-kastiketta nyt)
Suolaa
Öljyä paistamiseen

Murentele jauheliha, käytä ehdottomasti possua, munien joukkoon, vatkaa, mausta.

Laita wokkiin PALJON öljyä ja kaada mössö kuumaan öljyyn. Se näyttää aluksi puliukon oksennukselta:
P1020490.jpg

Huomaa kuvasta, sinä siis lähestulkoon uppopaistat tuon, tämä on koko homman idea.

Paista molemmin puolin ja ota pois rasvasta. Asettele valmiiksi laitettujen riisien päälle:
P1020491.jpg

Tämä nautitaan perinteisesti Heinz Chilikastikkeen kera, tuota ei saa Suomesta joten tein itse chilisoossia. Siihen tuli:
1/3 Heinz-ketsuppia
1/3 Pirkka makea chilikastike
1/3 Sri Racha -kastiketta, eli semmoista tulista chilikastiketta

Sitä päälle ja ääntä kohti:
P1020492.jpg

Erittäin hyvä ja helppo sekä nopea ruoka vaikkei edes tykkäisi munaruoista tai munakkaista.

Suosittelen. Parasta Thaimaata!

Paneer juusto

1.5l täysmaitoa
n. viinilasillinen valkoviini etikkaa

Lämmitä maito melkein kiehuvaksi kattilassa ja kaada sekaan noin viinilasillinen valkoviini etikkaa. Nosta pois levyltä ja anna juustoutua viitisen minuuttia. Tämän jälkeen kumoa seos harsokankaalla vuorattuun siivilään (esim. vanha t-paita kelpaa tähän hyvin kun repii sen ensin kahtia), nyt siivilässä pitäisi olla hieman raejuustoa muistuttavaa kiinteää mössöä. Mausta suolalla ja halutessasi muillakin mausteilla, tämän jälkeen pyörittele massa palloksi kangasta apuna käyttäen, laita pallo lautaselle ja jääkaappiin jäähtymään tunniksi pariksi. Tämän jälkeen juusto onkin valmis, itse tykkään leikata paloiksi ja paistaa nopeasti voissa pannulla kuivatun chilin kanssa ja syödä esim. tonnikala salaatin kanssa.
Osaako joku nokkelampi muuten sanoa jääkö kaikki maidon proteiini tuohon juustoon?

Paneer juusto

1.5l täysmaitoa
n. viinilasillinen valkoviini etikkaa

Lämmitä maito melkein kiehuvaksi kattilassa ja kaada sekaan noin viinilasillinen valkoviini etikkaa. Nosta pois levyltä ja anna juustoutua viitisen minuuttia. Tämän jälkeen kumoa seos harsokankaalla vuorattuun siivilään (esim. vanha t-paita kelpaa tähän hyvin kun repii sen ensin kahtia), nyt siivilässä pitäisi olla hieman raejuustoa muistuttavaa kiinteää mössöä. Mausta suolalla ja halutessasi muillakin mausteilla, tämän jälkeen pyörittele massa palloksi kangasta apuna käyttäen, laita pallo lautaselle ja jääkaappiin jäähtymään tunniksi pariksi. Tämän jälkeen juusto onkin valmis, itse tykkään leikata paloiksi ja paistaa nopeasti voissa pannulla kuivatun chilin kanssa ja syödä esim. tonnikala salaatin kanssa.
Osaako joku nokkelampi muuten sanoa jääkö kaikki maidon proteiini tuohon juustoon?

Osa (ei tietoa miten suuri osa) proteiinista jää maidon heraan, joka siis erottuu tuossa viinietikka-operaatiossa. Käyttäisin itse laimennettua sitruunamehua (~4rkl sekoitettuna desiin kiehuvaa vettä) etikan sijaan, niin hera säilyy paremmin juotavana...

jelppikää joku. Oon kauan aikaa miettiny, että mikä se jälkiruoka oli oikein tarhassa joskus ajat sitten. Se on joku omenakaurapaistos, johon päälle tuli vaniliakastiketta :kuola: jos sais reseptiä privaviestinä tai vierasviestinä tai tänne ketjuun ni ois mukava. :)

Perkele kun ois pönttö jossa savustella lihaa. Ois niin påp tuommonen pulled pork. BBQ-soosi menee kyllä testiin heti kun saan inspiraation kokkailuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom