Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli kesällä syötyä eräässä italialaisessa raflassa jälkkäriä, joka koostui mansikoista, balsamicosta ja ilmeisesti mascarponevaahdosta. Olen yrittänyt etsiä ohjetta tuolle, mutta en ole löytänyt. Eli pitääkö mascaponen sekaan laittaa esim kermaa ja mitähän tuo balsamico on; niitäkin kun on monentyyppisiä? Onko jollain tietoa?
1,5kgn härän sisäfile köntti jääkaapissa, nyt sellaista ohjetta kaivataan että ei edes meikäläinen saa tehtyä sitä lihaa vituralleen kiitos! Aina kun olen pihvejä kyseisestä värkistä valmistanut niin epäonnistunut olen, ravinteleissa AINA 100x parempaa
1,5kgn härän sisäfile köntti jääkaapissa, nyt sellaista ohjetta kaivataan että ei edes meikäläinen saa tehtyä sitä lihaa vituralleen kiitos! Aina kun olen pihvejä kyseisestä värkistä valmistanut niin epäonnistunut olen, ravinteleissa AINA 100x parempaa
Sisäfilee: Hiero lihan pintaan ruokaöljyä ja ruskista se kauttaaltaan kuumalla paistinpannulla. Mausta filee hyvin suolalla, mustapippurilla ja tuoreella timjamilla. Pistä paistolämpömittari lihan paksuimpaan kohtaan ja paista fileetä 200 asteisessa uunissa kunnes sen sisälämpö on 54-56 astetta. Ota filee pois uunista ja kääri se folioon vetäytymään. Tässä vaiheessa lihan sisälämpötila vielä nousee muutaman asteen, jolloin liha on kypsyysasteeltaan medium. Leikkaa liha viipaleiksi ja ripottele leikkuupinnalle sormisuolaa
Tosielämässä noihin pihveihinkin otetaan vain se pinta kuumalla valurautapannulla ja loppukypsennys uunissa.
Kyllä minä en loppukypsennyksiä uunissa tee. Jos tarttis laittaa pihvit kymmenelle hengelle niin ehkä sitten mutta parille hengelle kyllä kokkaa ihan pannullakin
Ai sen jälkeen kun olet tehnyt ne tonnikala risotot? (ei hymiöitä, toi pitää ymmärtää ystävälliseksi naljailuksi ilmankin)
Siis tossa aikaisemmin puhuttiin ravintoloiden pihvien kypsyysasteista, viittasin siihen. Uunin kanssa kypsyysaste on helpompi hallita.
Jätin mainitsematta että teen tonnikala risoton aina tonnikala pihveistä jotka paistan valurautapannulla