Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No mistä me nyt Suomessa De Ceccon perunagnoccheja saatas?! :eek:

Nyt kun pannumestarit ryömi ulos koloistaan, niin kysytääs mikä olisi edullinen valurautapannu ja mistä? Tulis satunnaiseen käyttöön esim. pannupizzoja tehdessä.

Keittiövälinethread:
http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/37998-keittiovalineet-ja-ruuanvalmistus

No jos VAIN paistaa vaikkapa pihvejä jne eikä tee patoja/kastikkeita niin tuo Hackmann Kovanaama Pro on osoittautunut aika superhyväksi. Toimii lähes kuin valurautapannu ja Ceratec-pinnoitteeseen ei kyllä tartu kiinni ei sitten mikään. Kestää kuulemma myös tiskikoneen ja metallivälineet. Enpä ole koitellut enkä koita.
Miinuksena pirun matala reuna, ainakin omassa 28cm pannussa. Ehkä joku kasari voisi toimia hyvin jos jostain löydät ja tahdot tehdä soossejakin siihen. Pannu kestää myös uunin. Hinta noin 70e. Ei heikoille, painaa kuin synti :D

kovanaama_pro_uusi_720x247.jpg

Perus Kovanaama-pannut ovatkin sitten olleet täyttä kuraa ainakin kun viimeksi ostin vuosia sitten moisen, ehkä ne(kin) ovat parantuneet?

Joensuun tukusta tuota katselin ja muistelen että hintaa taisi samaisella pannulla olla vähän yli 40€. Pitää varmaan käydä poistamassa pannu tai pari. Painavan ja raudan ääressä tehdyn oloinen oli, joten jospa se kestäisi induktiollakin vääntyleimättä.

Joensuun tukusta tuota katselin ja muistelen että hintaa taisi samaisella pannulla olla vähän yli 40€. Pitää varmaan käydä poistamassa pannu tai pari. Painavan ja raudan ääressä tehdyn oloinen oli, joten jospa se kestäisi induktiollakin vääntyleimättä.

No, Carlson möi noita poistomyynnissä (miksiköhän?) 25e/kpl. Itse ostin pari sieltä.

Saisiko pannupizzan teko-ohjeet?
Skeppshultit on ainakin hyviä, saa hyvin varustetuista kaupoista:
http://www.skeppshult.com/sv/
Aika hintavia ollakseen vain valurautapannuja ilman sen kummempia tekniikoita. Eihän valurautapannussa muuta tarvitse katsoa, kun että se on valurautaa ja kestää uunia.

No, Carlson möi noita poistomyynnissä (miksiköhän?) 25e/kpl. Itse ostin pari sieltä.

Pitääpä käydä Carlsonilla katsomassa vieläkö on jälellä. En ostanut kun arvelin että ovat samanlaisia kuin muutkin Hackmannin pannut mistä lähtee pinta kupruilemaan ja pannut vääntyilee lämmöstä. Pitää siis käydä yksi ja kokeilla.

Saisko pannupitsan teko-ohjeet

Erittäin onnistunutta pannupitsaa tein ihan normistaikinalla, johon siis hiivaa, vettä n. 5dl, suolaa, durumvehnäjauhoja ja 1muna. Kananmuna tuo tarvittavan kuohkeuden verrattuna peruspitsataikinaan. En esipaistanut, mutta ehkä pieni hetki uunissa ennen itse paistamista olis paikallaan.

Viimeksi muokattu:
Oho, enpä huomannut tosta Hupen aikasemmasta pannupostista tota linkkiä välinethreadiin, my bad.

Himottelis tosiaan vääntää joku pannupizza, mielessä velloo deep dish pizzan valmistus.. Dieetti kun on päällä ja tullut vähän liikaakin tota Man v. Foodia toljotettua :nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lemon curd on loistavan hyvää paahtarin päällä! Tiptreetä voisi löytää hyvinvarustelluista marketeista Suomessakin (kai)...

74.jpg

Tehkääs ihmiset taas ruokaa ja laittakaa reseptejä tänne kuvien kera! Mä en nyt laittele niitä tänne vähään aikaan, kun olen ruoanlaittokiellossa ja syön vähän kevyemmin.

Mä rakennan mökkiä ja sen jälkeen talon. Ei hetkeen kuvia. Tai ainakaan reseptejä.

Sain kuivattuja sieniä, olikohan jotain siitakkeita... en ole koskaan käyttänyt kuivattuja sieniä, mitenkäs noita käytetään? Voisin tehdä noista vaikkapa kermaisen sienikeiton.

Sain kuivattuja sieniä, olikohan jotain siitakkeita... en ole koskaan käyttänyt kuivattuja sieniä, mitenkäs noita käytetään? Voisin tehdä noista vaikkapa kermaisen sienikeiton.

Aika vähän toistaiseksi itse on tullut noiden kanssa pelattua mutta anyway, pistää vaan hetkeksi kylmään veteen likoomaan niin ne vetävät nesteet sisään ja sitten vaan käyttää niitä samoin kuten "normaali" tuore sieniäkin.

Kermainen sienikeitto joo heti, sienikastike ja meikäläisen nykyinen suosikki eli sienirisotto. Tuo viimeinen on tosin tullut tehtyä suppilovahveroista ja tatitkin käy, siitakkeet ei ole vielä niin tuttua huttua.

Kaaliloota - tai ehkä enemmänkin uunihaudutettu kaalipata
2x 0,7L foliovuoka

3dl pirkka pitkäjyväistä täysjyväriisiä, eli tumma riisi tjsp, mitta ennen keittämistä
500gr naudan jauhelihaa
1,2kg varhaiskaalia, keräkaali käy myös mutta se on hieman kuivempaa ja voit joutua lisäämään hieman vettä
2dl ruokakerma 15%
1 lihaliemikuutio
3rkl siirappia
1 sipuli silputtuna
merisuolaa myllystä jos kaipaa
ripaus valkopippuria
ripaus mustapippuria
ripaus timjamia
ripaus salviaa
meiramia olisin laittanut, mutta sitä ei sattunut olemaan
korppujauhoa + pari nokaretta voita

Halutessasi voit sekoittaa kerman sekaan munan, tällöin lootasta tulee kiinteämpi, samalla voit käyttää myös esim. puuroriisiä. Itse pidin todella paljon tästä hieman irtonaisesta "padasta", jota suosittelen muillekin.

Keitä riisejä noin 30min, jätä ne vain hieman kovahkoiksi. Silppua kaali, itse käytin yleiskoneen "höyläterää" jolla tuli sopivaa silppua. Paista kaalia noin 10 minuutin ajan, mausta lihaliemikuutiolla ja muilla mausteilla. Paista lihat, mausta mustapippurilla ja suolalla.
Hommaa iso ämpäri ja kippaa ainekset sinne. Kaada päälle kermat, loput mausteet (siirappi) ja sekoita hyvin.

Levittele mössö vuokiin aika täyteen ja ripottele päälle korppujauhetta + voinokareet. Paista noin 90 minuuttia 175 asteessa. Nautiskele puolukkahillon tai karpalohyytelön kera.

Pihlan raparperipiirakka

Löysin netistä tuollaisen reseptin, kun googletin raparperipiirakkaa jossa rahkaa ja tuorejuustoa:

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/22378/Pihlan raparperipiirakka

Jota sovelsin seuraavasti:

Raaka-aineet

pohja:

150 g margariinia
1,5 dl sokeria (pistin osan ruskeaa sokeria kun valkea loppui)
1 muna (pistin 2 pientä munaa)
1,5 dl mannasuurimoita
1,5 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
100 g maitorahkaa
puolikas putkilo jauhettua kardemummaa

päällinen:

100-150 g maitorahkaa
200 g vaniljanmakuista tuorejuustoa
1 muna (pistin 2 pientä munaa)
1,5 dl sokeria
3-4 raparperinvartta
2 rkl perunajauhoja
kanelia ripoteltuna raparperien päälle sekä ruskeaa sokeria

Ohjeet

1. pilko raparperit sopiviksi paloiksi ja laita ne kulhoon, johon lisäät 2 rkl perunajauhoja ja 0,5 dl sokeria; sekoita
2. tee pohja:
* vaahdota rasva ja sokeri ja lisää joukkoon muna
* lisää mannaryynit, leivinjauhe ja vehnäjauhot
* kääntele lopuksi mukaan maitorahka
3. tee täyte:
* sekoita keskenään maitorahka, tuorejuusto, muna ja 0,5 dl sokeria
4. voitele piirakkavuoka, korppujauhota se tai käytä mannaryynejä myös tähän (itse tein tuon irtopohjavuokaan)
5. painele mannaryynitetyin käsin taikina vuokaan niin, että sitä nousee myös reunoille
6. levitä raparperit pohjalle ja levitä täyte päälle
7. paista 225-asteisessa uunissa n. 25 min (itse paistoin tuota 25min + sen jälkeen 7min folion alla)
8. tarjoile lempijäätelösi kanssa lämpimänä

Lopputulos:

P1010869.jpg

Kuvassa näyttää ettei raparperia juurikaan ole. Kyllä sitä on, pistin noin 7dl noita "kuutioita"...

Suosittelen!

Kaikennäköstä synttäriä, nimpparia ja kissanristiäistä pukkaa, joten aina on hyvä syy tehdä kakku. :) Pohjana 6 munan perus sokerikakkupohja, kostukkeena maitoa ja suklaa- ja mansikkatäytteet täältä:
http://www.kinuskikissa.fi/?cat=16

Liitteet

• HPIM1971.webp
    HPIM1971.webp
    43,4 KB · Katsottu: 478
Tein tortillavuokaa, nam nam. Kuvia en viitsinyt ottaa, kun ei se nyt niin kaunista ole, mutta sitäkin paremman makuista :)

Tarvitset:

- 1 pkt tortillalettuja (8 kpl)
- 300 g marinoimattomia broilerin fileesuikaleita
- 1 pkt pekonia
- purkki salsaa/tacokastiketta/tomaattimurskaa
- purkki ranskankermaa
- maun mukaan puna- ja keltasipulia, itse käytin yhden kumpaakin
- valkosipulia
- 1 paprika
- jalopenoja pilkottuna
- juustoraastetta reilusti
- fajitasmaustesekoitus
- chilijauhe
-( juustokastiketta, itse en käyttänyt, koska inhoan niitä valmisjuustokastikkeita, enkä jaksanut tehdä itse)

Paloittele sipulit, paprika, valkkari, jalapenot ja pekoni. Paista pekonia ja sipulia hetki pannulla. Käytin keltasipulit tässä vaiheessa. Ota ne pannulta sivuun, ja ruskista broilersuikaleet. Sekoita n. 10 minuutin päästä pekonit ja keltasipulit, sekä valkosipuli, lisää fajitasmauste. Lisää parikat ja punasipuli.

Sekoita joukkoon salsakastike, ranskankerma ja tarvittaessa hiukan vettä. Anna hautua hetki.

Sitten vaan täytettä tortillalle, rullalle, ja tiiviisti vuokaan vierekkäin. Ripottele päälle reilu kerros haluamaasi juustoraastetta. Jos käytät juustokastiketta, laita se raasteen alle. Uuniin 200 asteeseen 10-20 min.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom