Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Toi käristys on yksi parhaista safkoista mitä olen koskaan syönyt. Suosittelen varauksetta.

eikä vois olla paljon helpompi tehdä. voi pannuun ja lihat perään ja antaa muhia. onnistuu kaikilta.

tuli tehtyä tota anonyymitin makaroonilaatikko-pekoni settiä, tosin tummaan pastaan (+ proteiini lukee paketis) ja kerman oli maustettua tomaatilla ja vuohenjuustolla...(maullisesti erittäin hyvä valinta)
v.php

Eihan toi ruoka ole sommittelultaan eikä varmaan maultaankaan yhtä täydellistä kun pakkiksen sotureilla (ei se tässä iässä niin tarkaa ole ) :) silti parasta makaroonilaatikkoa mitä oon ikinä syöny :)
Tällä on hyvä alottaa bulkki, päivän kaks nautiskelee =) Ketsuppia ei tarvinnu vaikka purkki näkykin kuvassa

E: näköjään kuva ei näy http://www.aijaa.com/v.php?i=5540887.jpg

Koululla oli pari vuotta sitten vaihto-opiskelijoilla tapahtuma, jossa kaikki toivat itse tekemiään oman maansa (perinne)ruokia. Erityisesti mieleen jäi erään espanjalaisen tekemä jonkinlainen äyriäispaella :kuola:.

Nyt pitäisi osallistua vastaavaan tapahtumaan, ja yrittää väsätä jotain suomalaista ruokaa. Olen sanalla sanoen melko huono ruoanlaitossa. Oikeastaan ainoa edes perinteiseen suomalaiseen keittiöön viittaava ruoka, jota osaan auttavasti tehdä, on keitetty hauki:

1,5-2 kg hauki
1 l vettä
1 rkl suolaa
valkopippuria
situunamehua
tilliä
juureksia
sitruunapippuria
sipulia

Perkaa kala, älä suomusta. Lisää pippuri, suola ja muut mausteet. Mausteita saa laittaa melko reilulla kädellä. Keitä n. 20 min. Kypsyydyn voi todeta kalan selkäpuolelta: jos filee irtoaa helposti, hauki on kypsä. Nosta pois keitinvedestä ja poista nahka. Lisää tilli ja sitruuna. Tarjoa keitettyjen perunoiden ja kastikkeen kanssa. Kastikkeena voi käyttää munakastiketta:

2 rkl voita
3 rkl vehnäjauhoja
5 dl maitoa
suolaa
valkopippuria
3 kananmunaa
(persiljaa)

Sulata rasva. Lisää jauhot ja kiehauta. Lisää n. puolet maidosta, kiehauta. Kastikkeen pitäisi muuttua sakeammaksi, lisää loppu maito. Anna kiehua n. 10 min. Lisää keitetyt kananmunat hienonnettuna ja mausta.

Kertokaa omia ideoitanne, mitä suomalaisia ruokia tarjoaisitte?

Huppe sanoi:
Poronkäristys...

Voi luoja... Mulla on sukulaisia pohjoisessa, ja heidän tekemänsä käristys on varmaankin parasta ruokaa, mitä olen syönyt. Tuo 16 €/kg ei edes ole paha hinta, pitää soittaa paikallisten markettien lihaosastot läpi.

Kertokaas mistä voi ostaa luullista porsaankylkeä? Joskus Sellon Citymarketissa oon noita nähnyt, mutta eipä ole muualla tullut vastaan. Pitkään kypsytetty kylki on kyllä ihan ykkössafkaa. :kuola:

Kertokaas mistä voi ostaa luullista porsaankylkeä? Joskus Sellon Citymarketissa oon noita nähnyt, mutta eipä ole muualla tullut vastaan. Pitkään kypsytetty kylki on kyllä ihan ykkössafkaa. :kuola:
Sellohan sijaitsee pk-seudulla (mikäli joku ei tiennyt) niin helpoiten saat kyljet ja mitä tahansa muutakin lihaa kauppahalleista. Vaikka Hakaniemestä.

Koululla oli pari vuotta sitten vaihto-opiskelijoilla tapahtuma, jossa kaikki toivat itse tekemiään oman maansa (perinne)ruokia. Erityisesti mieleen jäi erään espanjalaisen tekemä jonkinlainen äyriäispaella :kuola:.

Nyt pitäisi osallistua vastaavaan tapahtumaan, ja yrittää väsätä jotain suomalaista ruokaa. Olen sanalla sanoen melko huono ruoanlaitossa. Oikeastaan ainoa edes perinteiseen suomalaiseen keittiöön viittaava ruoka, jota osaan auttavasti tehdä, on keitetty hauki:
...

Älä nyt hyvä ihminen haukea mee keittämään, on yks karmeimmista kaloista keitettynä, ei tulis itelle mielenkään keittää haukea:D Ennemmin ahven- tai madekeitto, tulee uskomattoman hyvä keitto eikä tarvi muita mausteita kun voita.. Haukea ei mun mielestä voi laittaa muuta kun pannulla tai grillissä, hätätilassa uunissa folion sisällä. Toi madekeitto tai mademuhennos vois olla kohtuullisen eksoottinen ruoka vaihto-opiskelijoille, varsinkin jos näyttää lähtökohdan:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt tuli parin kamun kans väännettyä sellanen setti, että viittii tännekkin kirjottaa =)

Hamppurilainen: 120g pihvi jauhelista, ananas, muna, cheddar, salaatti, oma valmista majoneesi, ketsuppi.. Pari tollasta settiä per henkilö, niin jaksaa taas aamuun asti nukkua ^^

Onko kukaan paistanu meetwurstia? Tuleeko siitä rapsakka ja miten tuleeko maut paremmin esiin? Ei viitti nyt illalla alkaa koepaistelee ku muksukin nukkuu jo. Piti chorizoa ostaa mutta unehtu matkalla. Vaimo hieman skeptisesti suhtautuu 'Ei siitä chorizoa tule, jos paistaa metukkaa ja maustaa sitä Texas Petellä'. Muuten joutuu melkein sit aamusta lähtee kauppaan.

Onko kukaan paistanu meetwurstia? Tuleeko siitä rapsakka ja miten tuleeko maut paremmin esiin? Ei viitti nyt illalla alkaa koepaistelee ku muksukin nukkuu jo. Piti chorizoa ostaa mutta unehtu matkalla. Vaimo hieman skeptisesti suhtautuu 'Ei siitä chorizoa tule, jos paistaa metukkaa ja maustaa sitä Texas Petellä'. Muuten joutuu melkein sit aamusta lähtee kauppaan.

Mitä nakille käy kun sen paistaa? :)

Mut vaimo on sen verran oikeessa ettei metukasta chorizoa saa vaikka kuinka yrittäs maustaa. Tulee vaan maustettua metukkaa, reunat rapsakoituu kait vähäsen jos viipaleita leikkaat palasiks ja paistat.

Jos on kovinkin rasvainen metukka niin aika nopeasti tulee reikämetukkaa paistaessa :D

toivottavasti otit kuvat kans? Pistähän raporttia minkälaista tuli!

Näin juuri. Kerran eläissäni olen saanut ihan taivaallista juustokakkua eräässä kahvilassa, joka sekin paikka vaihtoi sitten leipuria ja sinne meni täydellinen juustokakku mukana. Se maistui ihan orgastiselle, en ymmärrä miten juustokakku voikin olla niin hyvää:kuola: Olen syönyt sen jälkeen kymmeniä juustokakkuja ympäri Suomea ja ei sen veroista ole mistään enää saanut:( Haluan sen täydellisen juustokakun reseptin jostain!

forumilta löytyy Hupen testaama resepti, joka oli peräisin jostain tv-ohjelmasta (olikohan joku Tylerin keittiössä tms.). Huppe muistaakseni kehui reseptin lähes täydelliseksi. Siksipä haluaisinkin raportin myös tästä reseptistä. Itse teen juustokakkuni aina siitä Tylerin reseptistä modifioidulla reseptillä, mutta ei se maailman parasta juustokakkua silti ole, valitettavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom