Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Laita Huppe mielummin noi kuvat reseptien kera samalla kertaa eikä niin, että reseptit ja kuvat ovat eri viesteissä tai että kuvia on kahteen kertaan ketjussa eri paikoissa. Selkeämpää eikä vie tilaa niin paljon.

Mut muuten olen edelleen sitä mieltä, että hienoja kuvia ja mielenkiintoisia reseptejä.

Suosittelen viimestä vaihtoehtoa :D
Sama. Hupen herkut ei välttämättä kuulosta ihan heterolta...

Mutta mutta, väänsinpä tossa ihan ensimmäistä kertaa elämässäni lasagnea alusta loppuun kokonaan itse tehden. Eli levyjä myöten tein kaiken itse. Levyt väänsin munapastasta, jonka siis tein itse. On tullut jo monta kertaa todettua, että pastakone olisi hiton hyvä, ja taas sen huomasi. Ton taikinan kauliminen ei ole mitään helppoa hommaa ja vähän paksuksi se jäikin. Ensi kerralla on pakko saada vähän ohuempaa. Samalla juustoakin tuli kastikkeeseen ehkä vähän liikaa. Näillä korjauksilla seuraavaan kertaan, niin voi tulla jopa reseptiä kuvien kera.

Mutta mutta, väänsinpä tossa ihan ensimmäistä kertaa elämässäni lasagnea alusta loppuun kokonaan itse tehden. Eli levyjä myöten tein kaiken itse. Levyt väänsin munapastasta, jonka siis tein itse. On tullut jo monta kertaa todettua, että pastakone olisi hiton hyvä, ja taas sen huomasi. Ton taikinan kauliminen ei ole mitään helppoa hommaa ja vähän paksuksi se jäikin. Ensi kerralla on pakko saada vähän ohuempaa. Samalla juustoakin tuli kastikkeeseen ehkä vähän liikaa. Näillä korjauksilla seuraavaan kertaan, niin voi tulla jopa reseptiä kuvien kera.
Tämä ohje vaikuttaa mielenkiintoiselta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2489437&postcount=791

On pitänyt koitella muttei ole "ehtinyt" vielä. Ongelma näissä Gourmet-askarteluissa on se ettei tavallinen versio safkasta enää maistu kun kerran tekee sen kunnolla. Viimeisimpänä esim. tuo itse tehty valkosipulituorejuusto.

Ei saatana. Menee liian hifistelyksi. Ongelmana täällä päässä on se, että täällä ei ole ketään joka tajuaisi arvostaa noin hienoa lasagnea.

Tekisin muuten tohon reseptiin yhden korjauksen. Siihen pastaan nimittäin. Munapastaa en tekisi durumvehnäjauhoista. Siitä tulee liian sitkeää. Olen sitä mieltä, että munapasta tavallisesta vehnäjauhosta ja tavallinen veteen tehty durumvehnäjauhoista.

Kitchen Joyt on kyllä parhaita eineksiä. Mun mielestä tuo Panang on vielä noista huonoin. Tikka Masala ja Red Curry on parempia. Just imaisin punakarrin.
Pakko kaivella wanhoja, kun näiden postien johdosta kipaisin kaupasta parit tollaset. Red curryn ja panang curryn.

Olihan muuten kamalaa sotkua. Toinen maistui pierulta ja toinen perseen sisäpuolelta. Samalla kummatkin maistui ihan samalta. Niissä oli molemmissa joku mauste mistä en tykännyt yhtään. Olisko ollu se lime-lehti.

Ei pysty ostaan enää ikinä. Saarioisten kytkinlevykin on kulinaristin unelma tohon verrattuna. Roiskeläppä ei voi olla pahaa, koska se ei maistu millekään. Nämä edellämainitut hirvitykset sen sijaan olivat rehellisesti helvetin pahoja. Ensimmäinen meni vielä jotenkuten, mutta toisen joutui kauhomaan väkisin kurkusta alas.

Pakko kaivella wanhoja, kun näiden postien johdosta kipaisin kaupasta parit tollaset. Red curryn ja panang curryn.

Olihan muuten kamalaa sotkua. Toinen maistui pierulta ja toinen perseen sisäpuolelta. Samalla kummatkin maistui ihan samalta. Niissä oli molemmissa joku mauste mistä en tykännyt yhtään. Olisko ollu se lime-lehti.

Ei pysty ostaan enää ikinä. Saarioisten kytkinlevykin on kulinaristin unelma tohon verrattuna. Roiskeläppä ei voi olla pahaa, koska se ei maistu millekään. Nämä edellämainitut hirvitykset sen sijaan olivat rehellisesti helvetin pahoja. Ensimmäinen meni vielä jotenkuten, mutta toisen joutui kauhomaan väkisin kurkusta alas.
Limelehteä ja kalakastiketta noissa on ainaskin. Thaikkujen perusainekset.

Limelehteä ja kalakastiketta noissa on ainaskin. Thaikkujen perusainekset.
Helmikuussa oon menossa ekaa kertaa elämässäni Thaikkuihin. Siitä saattaa tulla ikävää, jos tota limelehteä käytetään enemmänkin. Ja kalaakaan en voi sietää. Kerran olen Suomessa käynyt thairavintolassa ja sain ihan hyvää ruokaa kyllä. No, sitten sen näkee millaista se ruoka on, kun sinne paikan päälle pääsee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helmikuussa oon menossa ekaa kertaa elämässäni Thaikkuihin. Siitä saattaa tulla ikävää, jos tota limelehteä käytetään enemmänkin. Ja kalaakaan en voi sietää. Kerran olen Suomessa käynyt thairavintolassa ja sain ihan hyvää ruokaa kyllä. No, sitten sen näkee millaista se ruoka on, kun sinne paikan päälle pääsee.

Ei noita purkki thairuokia voi verrata edes Thaimaassa paikanpäällä valmistettuihin, eli no worries :rolleyes:

Ei noita purkki thairuokia voi verrata edes Thaimaassa paikanpäällä valmistettuihin, eli no worries :rolleyes:
En mä oikeastaan noista purkkiruoista mitään johtopäätöksiä vetänytkään, vaan hajoilin siihen, että siellä käytetään noita kyseisiä ainesosia. No, menee lujaa offtopiciksi nyt. Saa riittää.

Urlia? Hintaa? Hiiliteräs, rosteri, teflon?

Mulla on tämä non-stick. Ostin juuri tuolta Eiringiltä ja tutkin pitkään tumpelolle sopivinta pannua. Se on tämä. En ole edes laittanut mitään öljyä pannulle ja kaikki ruoka liikkuu pannulla pannua kääntelemällä tai sormella liikuttelemalla. Ota pukinkonttiin (tilaa vaikka Liettuasta tai mistä saakaan halvimmalla).

De Buyerin Carbon Steelia suositeltu myös monessa paikassa.

Edit: tämä siis "Pinnoitettu 24cm"

Olisiko ehdottaa sopivan jouluisaa ruokaa tyttöystävän kanssa vietettäväksi pre-jouluksi. Mielellään ei saisi olla pitkiä uunissapitoaikoja tms. Kiitos =)

Mutakakku - Mudcake

Sovelsin Stockmannin reseptiä:
http://www.stockmann.fi/portal/fi/h...vonta/leivat__leivonta/mississipin_mutakakku/

Ja tätä reseptiä:
http://siskotkokkaa.blogspot.com/2009/05/mutakakku-otto-ii-eli-taysikokoinen.html

300gr 70% suklaata
300gr voita
2rkl viskiä
2rkl Paulig Parisien kahvia
1dl vehnäjauhoa
2rkl van houten kaakaojauhetta
1tl leivinjauhetta
2dl muscovadosokeria (tummaa)
4 kananmunaa

Sulata voi ja suklaapalat varovasti kattilassa. Mausta viskillä ja kahvilla. Sekoita keskenään kaakaojauhe, jauhot, leivinjauhe ja sekoita hieman jäähtyneen suklaan joukkoon. Vaahdota munat ja sokeri kiinteäksi vaahdoksi ja kääntele joukkoon.

Kaada seos leivinpaperilla vuorattuun ja voideltuun irtopohjaiseen 22 cm:n kakkuvuokaan tai paperisiin tai silikonisiin muffinvuokiin. Paina muffineihin pari suklaapalaa taikinan keskelle. Paista kakkua 175 asteessa noin 30 minuuttia ja muffineita noin 20 minuuttia.

Anna jäähtyä ja maustua seuraavaan päivään viileässä. Lämmitä suklaa valuvaksi varovasti mikrossa ennen tarjoilua. Tarjoa hyvän vaniljajäätelön tai viskillä maustetun vaniljakastikkeen kanssa.

Maistijaiset on huomenna.

Ehkä maailman tyhmin kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin ennenku huomen tollasen leivon. Eli onko tuo kahvi siis keitettyä vai puruja? :david: Veikkaisin keitettyä, mutta ihan pakko varmistaa etten pilaa koko keikkiä :whip:

Keitettyä. :)

Keitettyä. :)
Jep, ja jos ei nyt tuollaista tummaa voimakasta kahvia ole niin pistää vaikkapa tuplamäärän puruja juhlamokkaa ja keittää kupillisen sitä. Ruokalusikallahan tarkoitetaan sitten tuollaista amerikkalaistyylistä MITATTUA ruokalusikallista, joka on sangen suuri, verrattuna siis ruokalusikkaan jolla syödään puuroa.

Teelusikka ja ruokalusikka vierekkäin:
edt_measuring_spoons_3110527_200px.jpg

http://www.kitchenwareonline.com/acatalog/edt_measuring_spoons_3110527_200px.jpg

Jep, ja jos ei nyt tuollaista tummaa voimakasta kahvia ole niin pistää vaikkapa tuplamäärän puruja juhlamokkaa ja keittää kupillisen sitä. Ruokalusikallahan tarkoitetaan sitten tuollaista amerikkalaistyylistä MITATTUA ruokalusikallista, joka on sangen suuri, verrattuna siis ruokalusikkaan jolla syödään puuroa.
Tarkennuksena: ruokalusikkahan on tuon 15 ml teelusikan ollessa 5 ml.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom