Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En ole ikinä jaksanut tänne reseptejä väsätä kuvien kera, mutta koitetaas nyt kerrankin...

Kiitos tästä kuvasarjasta ja kertomuksesta. Hyviä kuvia, vaikka lautasannokset jäivätkin kuvaamatta :D

Mielenkiintoisia ruokia sulla valmistettavana. Ovatko ne ihan omasta päästä keksittyjä vai esim. jonkun tietyn maalaisia safkoja? Ja maistuuko mille?

Mielenkiintoisia ruokia sulla valmistettavana. Ovatko ne ihan omasta päästä keksittyjä vai esim. jonkun tietyn maalaisia safkoja? Ja maistuuko mille?
Toi kookoskana on sellaisesta keittokirjasta kuin "kansainväliset kotiruoat". Taisi olla jossain Etelä-Amerikan osiossa, mutta kirja on jonkun jenkin kirjoittama enkä kyllä ihan heti usko, että esim. tää olisi oikeasti jonkun nykyinkan kotiruokaa. Mulla on kohta hyllymetri keittokirjoja. Mun sukulaiset on sellaista lihapullat ja perunamuusi porukkaa ja heille oli joku tuollaisen opuksen lahjoittanut. Antoivat sen mulle, kun heidän mielestään ruoat olivat niin kummallisia, ja siis mulle sopivia.

Lisäksi tulee käytyä enemmälti etnisisvivahteisissa ravintoloissa syömässä ja kun siellä saa jotain hyvää, niin lähinnä netistä tulee etsittyä reseptejä ja kokeiltua sitten himassa väsätä samaa tai parempaa. YuoTubessa esim. on intialaiseen kokkaukseen keskittynyt kanava Show me the Curry, joka on loistava. USAssa asuessa tuli tutustuttua paikallisiin ruokakulttuureihin, josta myös jäi jotain omaankin kokkausmuistiin.

Tää kookoskanahommeli oli monta vuotta mun #1 bravuuri. Ruoka on todella mielenkiintoisen makuista, kun kastikkeen chili, hunaja, kookos ja sitruunamehu täydentävät toisiaan. Riisi tuo vielä pirteän lisän noiden kirpeitten vihannesten kautta. Suosittelen kokeilemaan - olen tätä monelle vuosien varrella tarjonnut ja kaikki ovat kehuneet.

Taisi olla jossain Etelä-Amerikan osiossa, mutta kirja on jonkun jenkin kirjoittama enkä kyllä ihan heti usko, että esim. tää olisi oikeasti jonkun nykyinkan kotiruokaa.

Mä olen itse aikamoinen hifistelijä joissain asioissa, mutta en nyt ihan kaikessa. Mulle esim. riittää, että ruoka on hyvää. Se, kuinka alkuperäistä ruoka on, ei sinällään merkkaa mulle mitään. Pääasia on, että on hyvää. Tietty jos mä teen esim. thaimaalista ruokaa, niin mä haluan että se maistuu sille noin lähtökohtaisesti. Pitää kuitenkin muistaa, että ruoanvalmistus sekä raaka-aineet muuttuvat ajan saatossa ja välillä pitää soveltaa raaka-aineita, jos niitä alkuperäisiä ei löydy.

Tää kookoskanahommeli oli monta vuotta mun #1 bravuuri. Ruoka on todella mielenkiintoisen makuista, kun kastikkeen chili, hunaja, kookos ja sitruunamehu täydentävät toisiaan. Riisi tuo vielä pirteän lisän noiden kirpeitten vihannesten kautta. Suosittelen kokeilemaan - olen tätä monelle vuosien varrella tarjonnut ja kaikki ovat kehuneet.

Täytyy pistää korvan taakse tämä resepti. Riisissä on jotainsellaisia ainesosia, jotka eivät ole suosikkejani, muttavoishan tota asilti testata.

Söin just Kitchen Joyn Thaimaassa valmistettua "Panang Curry Chicken With Jasmine Rice" -safkaa, joka on mun mielestä erinomaista valmisruokaa. Kun luen paketin kylkeä, saan jonkinlaisen kuvan siitä, mitä ruoka sisältää (http://www.lejos.fi/main.asp?sid=1&sivu=3&kpl=173&o=3).

Haluaisin nyt kuitenkin tiedustella hyväksi havaittuja panang curry sauce -reseptejä, joita porukka on itse testaillut eli mitä reseptiä suosittelisit?

Söin just Kitchen Joyn Thaimaassa valmistettua "Panang Curry Chicken With Jasmine Rice" -safkaa, joka on mun mielestä erinomaista valmisruokaa. Kun luen paketin kylkeä, saan jonkinlaisen kuvan siitä, mitä ruoka sisältää (http://www.lejos.fi/main.asp?sid=1&sivu=3&kpl=173&o=3).

Haluaisin nyt kuitenkin tiedustella hyväksi havaittuja panang curry sauce -reseptejä, joita porukka on itse testaillut eli mitä reseptiä suosittelisit?
Kitchen Joyt on kyllä parhaita eineksiä. Mun mielestä tuo Panang on vielä noista huonoin. Tikka Masala ja Red Curry on parempia. Just imaisin punakarrin.

Kitchen Joyt on kyllä parhaita eineksiä. Mun mielestä tuo Panang on vielä noista huonoin. Tikka Masala ja Red Curry on parempia. Just imaisin punakarrin.
Jep, jos söisin eineksiä niin söisin vain tuota. Tosin enpä syö tuotakaan. On kuitenkin varmasti parasta einestä mitä Suomesta saa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täytyy pistää korvan taakse tämä resepti. Riisissä on jotainsellaisia ainesosia, jotka eivät ole suosikkejani, muttavoishan tota asilti testata.
Purjo, selleri ja persilja? Minäkään en noista pidä oikeastaan yhtäåän, mutta noi maut vaan toimivat tässä kuin junan vessa enkä siksi ole lähtenyt niitä korvaamaan millään.

Selleristä muuten sen verran, että kun asuimme USAssa sitä tuli pureskeltua raakana ihan jatkuvasti. Selleriä Suomessa ei kyllä irvistämättä raakana voisi syödä. En tiedä oliko siellä eri lajike vai muuttuuko maku niin paljon kuljetuksessa, mutta tosiaan selleriä tuli naposteltua vähän väliä. Hyvä kuitulähde.

Purjo, selleri ja persilja? Minäkään en noista pidä oikeastaan yhtäåän, mutta noi maut vaan toimivat tässä kuin junan vessa enkä siksi ole lähtenyt niitä korvaamaan millään.

Persilja menee pieneksi silputtuna. Lähinnä tuo purjo, selleri, tuorekookos sekä manteli ovat niitä ei-minun-makuuni. Mutta niitäkin kaikkia syön, kun tarjotaan, joten jos tuota vaikka joskus testaisi.

Maailman parhaat lohileivät

Valkoisipulitahna
1 prk (200gr) maustamatonta tuorejuustoa
2 VS-kynttä murskattuna, tai puserrettuna
1tl tilliä
ripaus suolaa
300gr kylmäsavulohta

Sekoita ainekset, laita takaisin rasiaan ja jääkaappiin vuorokaudeksi. Pointti tässä koko hommassa on se ettei osteta niitä valmiita valkosipulituorejuustoja, jotka ovat täyttä kuraa.

Saaristolaisleivät
Leikkaa esim. Pirkka saaristolaisleipä normaaleiksi viipaleiksi. Levitä pellille, voitele kevyesti voilla ja paahda noin 3-5min 200 asteessa. Anna jäähtyä. Leikkaa puoliksi.

Pursota valkosipulitahna esim. kakkupursottimella leivän päälle kauniisti. Tosin veitselläkin voi levitellä, ei vaikuta makuun. Tee pieni ruusuke kylmäsavulohesta päälle ja koristele tillillä.

Laita kelmun alle jääkaappiin ja ota vartti ennen tarjoilua esille. Säilyy tosi hyvin seuraavaan päiväänkin.

Kuva:

lohileivat.jpg

Resepti on suoraan Talo & Koti -lehden paperiversiosta.

Tuli kuvattua kamalassa kiiressä vain osa juhlien safkoista:

Kaneliässät, taustalla jotain valmisherkkuja:
assat.jpg

Resepti

Cranberry Bliss Bar (Starbucks clone):
cranberry_bliss_bar.jpg

Resepti

Englantilainen hedelmäkakku:
english_fruit_cake.jpg

Resepti

Saaristolaisleipää, valkosipulitahnaa ja kylmäsavulohta:
lohileivat.jpg

Resepti - Aivan taivaallista.

Quiche lorraine jossa fetaa:
quiche2.jpg

Resepti

Duunasin iltapalaks tommosta chili-bbq-jauheliha-2papua -mössöö:

nachoja.jpg

Pitää pistää reseptii jos joskus jaksaa. Nyt juon bissee :kippis1:

Duunasin iltapalaks tommosta chili-bbq-jauheliha-2papua -mössöö:

nachoja.jpg

Pitää pistää reseptii jos joskus jaksaa. Nyt juon bissee :kippis1:
Ketjua tutkailleena täytyy kyllä osoittaa ukolle kunnioitusta :worship: ja skoolata :kippis1: kapustamiehen kanssa. Loistavaa mättöä ukko vääntää :puntti:

Ainiin, tuo jäi siihen että loggasin sisään ja aloin miettimään nimeä blogille. Mikähän olisi hyvä nimi?

Hupen herkut, Keittiön Mäkkaiveri? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom