- Ikä
- 48
Itse laitan pinjansiemeniä, tuoretta rucolaa ja basilikaa, mustapippuria, suolaa, oliiviöljyä, valkosipulia ja parmesania. Jos haluaa päästä vieläkin helpommalla niin valkosipuli ja parmesan valmiina jauhona helpottaa vielä. Määrät vois olla jotain tähän tapaan, mutta oikeasti näitä kannattaa säätää oman maunkin mukaan:
- 1 dl pinjansiemeniä
- rucolaa ja basilikaa suurinpiirtein saman verran, itse olen laittanut sellaisen tuoreruukullisen kokonaan kumpaakin
- 1 kynsi valkosipulia, kannattaa murskata vaikka tehosekoittimeen menevätkin
- 1 dl raastettua parmesania, sama eli raasteena messiin
- vajaa desi oliiviöljyä
- suolaa ja pippuria maun mukaan
Ainekset sekoittimeen. Meillä on sellainen monitoimihärveli, jossa on pari pyörivää terää, jolla ainakin tulee hyvää tavaraa. Sauvasekoittimella voi olla hankalampaa saada ainekset leikkautumaan tasan. Jos oliiviöljyä laittaa vähän enemmän ja antaa sekoittimen pyöriä kauan, tulee pestosta smoothia tahnaa - itse pidän enemmän vähän kuivemmasta pestosta, jossa pähkinät vielä vähän rouskuvat suussa.
Säilymisestä ei ole paljoa havaintoja, koska tuo satsi häviää meidän jääkaapista alle viikossa ... Ciabattan väliin tätä, tomaattia ja prosciuttoa, drool...
Dopey....
.
.
..
.
Sä oot mun uus paras kaveri.
...
.
.
.
toi on taivaallisinta mitä olen koskaan leivän päälle laittanut. Pistin sitä itsetehdyn hiivaleivän päälle. Maltan tuskin odottaa että saan tuota Ciabattan päälle sunnuntaina (jos tuota on enää silloin jäljellä).
Moni asia on semmoista missä hinta ratkaisee mutta tässä ei kannata säästellä. Tein tismalleen ohjeen mukaan. Aivan täydellistä.
Olette varmasti huomanneet että Huppe harvemmin kehuu mitään, vaikka hyvää olisikin. Tässä piti tehdä poikkeus.
Jumalaista herkkua!