Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Musta tuntuu että Hupen muija tekee ainakin suurimman osan noista Hupen safkoista, ja Huppe vaan kuvaa.
Ei kukaan normaali 33v mies tee kinkkupiirakkaa.:lol2:

Oli miten oli, hyvän näköstä jälleen.:kuola:

Toi piirakka on parhautta. Joka lusikallisen jälkeen tuntuu kuin saisi miljardeja pieniä mikro-orgasmeja.

Ei kukaan normaali 33v mies tee kinkkupiirakkaa.:lol2:

Kyllä tekee. Eikä tuo ole ainoa ikäluokka joka tekee, todella hyviä eiväitä nuo ovat. Nopealla tsekkauksella tuo resepti muistuttaa aika paljon sitä mitä tulee itse tehtyä, joskin alati vaihtuvilla täytteillä. Suolaiset piiraat ovat todella muuntelukelpoisia ja pienellä vaivalla niistä saa muunneltua jopa makeita.

Tällaista tänään välipalamenuussa. Vähän huonossa paikkaa tuo mittatikku, kyllä tuo keskimääräistä isompi on eli reilut 17senttinen :pano:

Tällaista tänään välipalamenuussa. Vähän huonossa paikkaa tuo mittatikku, kyllä tuo keskimääräistä isompi on eli reilut 17senttinen :pano:

Voe mahoton :eek::lol2: Näyttäis ihan siltä, että tuosta on haukattu jopa palanen sivusta?:D Herkulliselta kyllä näyttää :kuola:

e. Mitä kaikkee tuosta löytyy? :D

Tuli tehtyä tuota ohrasuurimoista. Herkullista oli, parempaa kuin omalla ohjeellani tehtynä. Ohjeesta poiketen olen aina ennen keittänyt kaalia hetken ennen lootan tekoa. Nytkin kaali oli aivan raakaa 2h jälkeen uunista otettassa. Pidin tuota uunissa yhteensä 4,5 tuntia.

Kuva:
IMG_4995.jpg

Sushia
Ohje:
http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2005/10/sushin-perusteet.html

Kata pöytä valmiiksi:
IMG_4986.jpg

Tee riisi mainitun ohjeen mukaan:
IMG_4985.jpg

(Puuroriisi on aivan yhtä hyvää kuin sushiriisi, käytin kuitenkin aitoa sushiriisiä)

Rullaile sushit rullaksi:
IMG_4988.jpg

Itse täytin ne surimilla ja kurkulla. Tuore tonnikala oli loppu kaupasta ja norjan lohi oli 6 päivää sitten pyydettyä... Lohta käytettäessä kalan on oltava aivan tuoretta.

Valmis rulla:
IMG_4989.jpg

Leikkaa paloiksi TERÄVÄLLÄ veitsellä. Hukkapalat päistä roskiin.
IMG_4993.jpg

IMG_4994.jpg

Tarjolle säilötyn inkiväärin, wasabin ja japanilaisen soijakastikkeen kanssa:
IMG_4990.jpg

IMG_4991.jpg

Kyytipojaksi kylmää Sakea (lasissa on oikeasti Smirnoffia):
IMG_4992.jpg

Om nom nom!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nytkin kaali oli aivan raakaa 2h jälkeen uunista otettassa. Pidin tuota uunissa yhteensä 4,5 tuntia.

Mulla ainakin tossa kuullotusvaiheessa pehmenee kaali aika tavalla, kun pidän sitä pannulla vähän pidempään ja sit toi parin tunnin aika uunissa riitti mulle ihan hyvin eli mulla ei kaali ollut omasta mielestäni raakaa lainkaan. Toisaalta toi sun pitkä haudutusaika teki siitä laatikosta varmaan parempaa noin muutenkin.

Tarttis joskus kokeilla, minkälaista tulis, jos sitä kaalia keittäis vaikka kasvisliemessä aluksi.

Mulla ainakin tossa kuullotusvaiheessa pehmenee kaali aika tavalla, kun pidän sitä pannulla vähän pidempään ja sit toi parin tunnin aika uunissa riitti mulle ihan hyvin eli mulla ei kaali ollut omasta mielestäni raakaa lainkaan. Toisaalta toi sun pitkä haudutusaika teki siitä laatikosta varmaan parempaa noin muutenkin.

Tarttis joskus kokeilla, minkälaista tulis, jos sitä kaalia keittäis vaikka kasvisliemessä aluksi.
Paistoin kaaleja noin 5minuuttia.

Joku taikuri voisi pistää tänne hyvän jauhelihapihvi ohjeen, meillä ne kotona ei meinaa onnistua millään kuten ei lihapullatkaan mutta nehän nyt on samaa kamaa eri muodossa. Meillä niistä aina tulee sellaisia kovia eikä kovinkaan jauhelimaisia. :)

Mikä olisi hyvä resepti teeleipien tekoon?

Seikkailijan teeleivät

2½ dl kaurahiutaleita
2½ dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
1 tl suolaa
2 dl juustoraastetta tai
2 raastettua porkkanaa
50g margariinia
2dl vettä tai maitoa

Sekoita kuivat aineet keskenään. Lisää raastettu porkkana / juustoraaste. Lisää sulatettu ja jäähdytetty margariini ja maito.Jaa taikina kolmeen osaan. Muotoile ne leivinpaperin päällä mataliksi pyöreiksi leiviksi. Ristikoi leipien pinta taikinapyörällä tai veitsellä neljään lohkoon. Vaihtoehtoisesti voit kaulita taikinan uunipellille. Paista teeleivät 225 asteessa noin 15 min.

--

Ite tehny muutaman kerran ja hyvää on ollu, en tosin oo vertaillu muihin..

Ite oon tehny siis juustoraasteella. Parhaita uunituoreina, päälle pelkkää voita, tai sitten juustoa, kinkkua tai mitä haluaakaan. Tykkää jos tykkää :)

Suositut

Back
Ylös Bottom