Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
DAIM-Brownie
Anna levätä yön yli viileässä koska silloin rakenne on juuri sopivan "sitkeä". (suklaan ja voin jäähdyttyä brownie kyllä kovettuu kylmässä
Onko tota mitään järkeä tehdä, jos ei ehdi pitämään ~1°C lämpötilassa kuin noin tunnin? Tulee meinaa huomenna kaverit grillailemaan, ja aattelin, jotta tota tekis jälkkäriks, mutta tänää en ehi tekee (eikä oo aineksiakaan.)
Muuttokiirusta ollut. Tarkoitus on kyllä palata tähän threadiin pikapuolin. Kamerassa onkin jo viikonlopulta yksi otanta tallessa.Mihin helkkariin Huppe on hävinnyt ? Eihän tässä nyt enään oo mitään kivaa.
Tässä sama mascarpone-kermavaahtoresepti, minkä olin laittanut tuonne aiemmin hedelmäsalaatin oheen. Tällä kertaa sitä voi tarjoilla lettujen kera ja reseptistä voi jättää sitrusliköörin pois, jos haluaa. Itse pidän tästä enemmän, kuin pelkästä kermavaahdosta ja moni muukin on kehunut tätä herkkua.
Itse teen letut yleensä maidosta tai kerma-maidosta enkä laita taikinaan tavallista sokeria tai öljyä lainkaan - ainoastaan vaniljasokeria ja voita/oivariinia. Lisäksi laitan kananmunia yhden enemmän kuin mitä yleensä perusohjeissa on. Välillä saatan korvata osan nesteestä korkeahiilihappoisella vichyllä, joka antaa letuille kivat pitsireunat.
LETUT
2 munaa
5 dl maitoa, kerma-maitoa (tai kookosmaitoa tai laimeaa mansikkamehua tai mausteista vichyä)
2½ dl vehnäjauhoja
½-1 tl suolaa
(1 tl vaniljasokeria tai kardemummaa)
(2-3 rkl sokeria)
2 rkl voisulaa tai öljyä
Riko munat kulhoon ja vatkaa munien rakenne rikki. Vatkaa joukkoon neste, jauhot, suola, sokerit ja rasva. Anna taikinan turvota mieluiten ½ tuntia. Paista pieniksi letuiksi tai isommiksi ohukaisiksi/räiskäleiksi.
Resepti on mukaeltu tästä: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kul...pannarit/letut/
MASCARPONE-KERMAVAAHTO
2 dl kuohukermaa
½-1 prk Mascarpone-tuorejuustoa (250g purkki)
vaniljasokeria tai oikeaa vaniljaa
tomusokeria (halutessasi)
Vaahdota kerma vaahdoksi. Sekoita joukkoon vaniljasokeri, halutessasi tomusokeria ja Mascarpone-juustoa.
Nauti herkut esimerkiksi tuoreiden marjojen kera!
Anonymity: Näläkä! Tee mulle nakkikastiketta..
Paljon pitää maksaa että muutat minun luokse asumaan ja pitämään minut kylläisenä?
sehän on sinkkuihminen, että tuskin sille tarttee mitään maksaa jos oot nätti ja hyvä!
edit: ja kaupanpäälle saat mut "perhetutuksi". käyn teillä aika usein sitten syömässä.
Kaksi naista ja loistavaa ruokaa, mitäpä tuohon enää lisäämään!
tee mulle ruokaa!!!
Anonymity: Näläkä! Tee mulle nakkikastiketta..
Ja tuon lisäksi Anonymityn makuuhuoneessa soi Thorogood & Destroyers
Jumalauta mikä nainen
Emmäkestä