Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tässä helppo ruoka, jonka tein jääkaapin jämistä krapularuuaksi. Ihan hyvän makuista.

TOMAATTI-VUOHENJUUSTOPASTA

2,5 dl Valion Tomaatti&Vuohenjuusto ruokakermaa
Vuohenjuustoa (esim. Soignonin Dés de Chèvre valkosipuli-yrtti)
Kirsikkatomaatteja
Valkosipulia
Maizenaa
Oliiviöljyä
Tuorebasilikaa
Mustapippurirouhetta ja suolaa tarvittaessa
Spagettia/nauhapastaa

1. Laita pasta kiehumaan. Kuullota valkosipulisilppu oliiviöljyssä paistinpannulla

IMG_3191.jpg

2. Lisää halkaistut kirsikkatomaatit
IMG_3193-1.jpg

3. Kaada joukkoon kerma ja saosta kastike Maizenalla
IMG_3196.jpg
IMG_3197-1.jpg

4. Sulata joukkoon vuohenjuusto
IMG_3198.jpg

5. Lisää joukkoon silputtu tuorebasilika (itse käytin persiljaa, koska basilika oli loppu)
IMG_3202.jpg

6. Sekoita kastike pastan joukkoon ja mässää!
IMG_3214.jpg

Oma suosikkiruoka lähes viikoittainen on ollut seuraavanlainen:

Jauheliha 7% 400g
Chili tomaattimurska 400g
Sipulikuutiot 200g
Megamix kasvissekoitus 350 g
raejuusto 400g
Herkkusienet 230g
+ mausteita maun mukaan

Kaikki sekaisin paistokasariin (jauhelihat luoonollisesti paistetaan ensin ja kasviksiakin voi sulatella, mutta ei ole välttämätöntä) ja vitosella kannen alla käryttää kunnes suurinosa nesteestä on poistunut

Tuosta syö semmoisen neljä kertaa, ja ravintoarvot (per annos) näyttäis kalorilaskurin mukaan tältä:
Määrä 495g
Proteiinit 39g
Hh 11g
Rasva 10g
Kcal 285

DAIM-Brownie

Anna levätä yön yli viileässä koska silloin rakenne on juuri sopivan "sitkeä". (suklaan ja voin jäähdyttyä brownie kyllä kovettuu kylmässä

Onko tota mitään järkeä tehdä, jos ei ehdi pitämään ~1°C lämpötilassa kuin noin tunnin? Tulee meinaa huomenna kaverit grillailemaan, ja aattelin, jotta tota tekis jälkkäriks, mutta tänää en ehi tekee (eikä oo aineksiakaan.)

Onko tota mitään järkeä tehdä, jos ei ehdi pitämään ~1°C lämpötilassa kuin noin tunnin? Tulee meinaa huomenna kaverit grillailemaan, ja aattelin, jotta tota tekis jälkkäriks, mutta tänää en ehi tekee (eikä oo aineksiakaan.)

Jos on emergency,
ni kyl se riittää et saa sen jämähtään kylmässä.. ;)

Tässä peruskotiruokaa eli makaronilaatikkoa jääkaapista löytyneistä aineksista. Tähän makaronilaatikkoon sopii hyvin joukkoon sinihomejuusto sekä tuorebasilika, mutta valitettavasti minulla ei ollut niitä kotona.

MAKARONILAATIKKO JAUHELIHALLA JA PEKONILLA (noin 6 hengelle)

400g naudan paistijauhelihaa
170g pekonia
1 sipuli
valkosipulia
oliiviöljyä
300-400g makaronia (kuivaa)
4dl ruokakermaa (tai maitoa tai kerma-maitoseosta)
½ pkt Koskenlaskijan paprikasulatejuustoa
2 kananmunaa (3 munaa, jos käytät maitoa)
tomaattia
juustoraastetta
ketsuppia
mustapippurirouhetta, jauhelihamaustetta, paprikajauhetta, basilikaa, meiramia, suolaa

1. Keitä makaronit suolalla maustetussa vedessä

IMG_3299.jpg

2. Kuullota silputtu sipuli ja valkosipuli oliiviöljyssä
IMG_3291.jpg

3. Lisää kuullotetun sipulin joukkoon pieniksi suikaloitu pekonisilppu ja paista hetki
IMG_3293.jpg

4. Lisää joukkoon jauheliha ja mausta seos ketsupilla sekä mausteilla
IMG_3294.jpg
IMG_3296.jpg

5. Sulata kattilassa paprikasulatejuusto kerman joukkoon ja vatkaa lopuksi sekaan kaksi kananmunaa
IMG_3300.jpg
IMG_3301.jpg

6. Sekoita keitetty makaroni ja jauheliha-pekoniseos keskenään (sekä halutessasi sinihomejuustomurusia) ja kaada seoksesta noin puolet öljyllä voideltuun uunivuokaan ja laita sekaan siivuiksi leikattuja tomaatteja (sekä halutessasi tuorebasilika)
IMG_3308.jpg

7. Kaada seoksen päälle juustoista kermaseosta ja ripottele päälle kerros juustoraastetta
IMG_3310.jpg
IMG_3311.jpg

8. Laita vuokaan uusi kerros makaroni-jauheliha-pekoniseosta, tomaatteja, juustoista kermaseosta sekä juustoraastetta. Paista uunissa 175 asteessa noin 30-45 minuuttia
IMG_3316.jpg

Jaahas, jos pitkästä aikaa kirjailis tänne taas päivän murkinan...

NAUDANFILEE-PINAATTI LASANGETTE

500gr naudanfilee
250gr tuorepinaatti
250gr kokojyväkierrepastaa
3 tomaattia
2 myrttisen suolakurkkua
100gr savujuustoa
100gr mozzarellaraaste
3-4dl maitoa
2-3 rkl vehnäjauhoja
50gr jalanpeno marinoituja valkosipulin kynsiä
50gr jalapenoja
ketsuppia
öljyä
voita
mausteita (mm. mustapippuri, paprikajauhe, suola, oregano)

Alkuun juustokastike. Öljyä ja voita kattilaan sulamaan ja sekaan jauhot. Sitten maitoa sekaan pikkuhiljaa ja seuraavaksi kuutioitu savujuusto. Keitellään juustokastikkeeksi ja sekoitetaan ketsuppi, silputtu pinaatti, marinoidut valkosipulinkynnet ja kuutioidut suolakurkut sekaan. Keitetään pasta melkein kypsäksi ja sekoitetan juustokastike pastan kanssa.

Paistetaan ohueksi suikaloidut naudanfilee suikaleet vähäisessä voissa ja maustetaan ne kuivamaustein. Sekoitetaan pastan ja kastikkeen sekaan ja kaadetaan koko jööti öljyttyyn vuokaan.

Pintaan pistetään pilkotut jalapenot ja ohueksi siivutetut tomaatit ja ripotellaan mozzarellaraaste pintaan.

Uunitellaan 225 n.20min ja nostetaan hetkiseksi levähtään ennen mässäilyn aloittamista. Varsin maukasta lasangettea tuli.

Mihin helkkariin Huppe on hävinnyt ? Eihän tässä nyt enään oo mitään kivaa.
Muuttokiirusta ollut. Tarkoitus on kyllä palata tähän threadiin pikapuolin. Kamerassa onkin jo viikonlopulta yksi otanta tallessa.

Tätä nyt ei voi sanoa erityiseksi "resepti-reseptiksi", mutta ihan kiva kaakaojuoma viileneviin syysiltoihin.

VAAHTOKARKKIKAAKAO (1 hengelle)

2-3 tl kaakaota (esim. Van Houten)
4-6 tl sokeria
1 tl vanijasokeria
2 dl maitoa
3 kpl vaahtokarkkia

Mittaa kaakao ja sokerit mukiin. Kaada päälle tilkka kuumaa maitoa ja sekoita, niin että kaakao sekä sokerit sulavat maidon sekaan tasaisesti. Mahdolliset jäljelle jäävät paakut voi siivilöidä halutessaan pois, ellet saa niitä pois lusikalla.

Laita mukin pohjalle vaahtokarkit ja kaada päälle vaahdotettu maito. Halutessasi voit lisätä juoman joukkoon 2-4 cl minttuviinaa (esim. Chymos).

Itse vaahdotin kuuman maidon vispilällä, sillä jos kuumaa maito ravistaa tiiviissä tilassa esim. blenderillä, niin jossain vaiheessa kuuma maito voi lentää paineella ulos ja polttaa ihon.

IMG_3334.jpg

Lähde: http://pastanjauhantaa.blogspot.com/2006/06/vaahtokarkkikaakao.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KAALILAATIKKO (noin 6 hengelle)

1 dl puuroriisiä tai ohrasuurimoita (+ vettä keittämiseen)
1-2 sipulia
valkosipulia
800 g valkokaalia
400 g jauhelihaa (nautaa tai lammasta)
öljyä
3 rkl siirappia
3-4 rkl ketsuppia
valkopippuria, meiramia, basilikaa, sipuli- ja valkosipulijauhetta, suolaa
4,5 dl vahvahkoa lihalientä (tai 2,5 dl lihalientä ja 2 dl kermaa)
2 kananmunaa
1 rkl vaaleaa soijakastiketta
voita
korppujauhoja

1. Laita riisi kiehumaan suolalla maustettuun veteen. Paista jauheliha ja mausta se mausteilla sekä ketsupilla
IMG_3336.jpg

2. Kuullota silputtu sipuli ja valkosipuli öljyssä. Lisää joukkoon kaalisuikaleet ja kuullota niitä hetki. Voit kuullottaa kaalit kahdessa erässä. Sekoita siirappi kuullotetun kaalin joukkoon
IMG_3341-1.jpg
IMG_3343.jpg

IMG_3346.jpg

3. Sekoita kypsä riisi, paistettu jauheliha sekä kuullotettu sipuli-kaaliseos keskenään ja kaada seos voideltuun uunivuokaan
IMG_3348.jpg

4. Vatkaa kananmunat rikki, sekoita joukkoon lihaliemi (+ halutessasi kerma) sekä soijakastike ja kaada neste vuokaan kaali-jauheliha-riisiseoksen päälle
IMG_3350-1.jpg
IMG_3354.jpg

IMG_3351.jpg
IMG_3355.jpg

5. Ripottele korppujauho ja laita muutama voinokare seoksen päälle. Hauduta kaalilaatikkoa uunissa 175 asteessa noin 1,5-2 h
IMG_3356.jpg

Kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa!
IMG_3362.jpg

En laita tätä kuvaa niinkään tuon hedelmäsalaatin takia tänne, vaan noiden vaahtojen ja kastikkeen takia. Itse tosin söin tämän herkun kaupan valmiin vaniljakastikkeen kera :D

HEDELMÄSALAATTI

Tee hedelmäsalaatti pilkkomalla tarjoiluastiaan erilaisia tuoreita hedelmiä (esim. ananasta, viinirypäleitä, banaania, appelsiinia, vesimelonia). Purista hedelmien päälle limen mehua tummumisen estämiseksi. Halutessasi voit ripotella joukkoon vaniljasokeria sekä kaataa lorauksen sitruslikööriä (esim. Triple Sec).

IMG_3440.jpg

Hedelmäsalaatin kanssa voi tarjota esimerkiksi jotain alla olevista vaihtoehdoista:

SITRUSKERMAVAAHTO

2 dl kuohukermaa
vaniljasokeria tai oikeaa vaniljaa
tomusokeria
pieni loraus sitruslikööriä (esim. Triple Sec)

Vaahdota kerma ja lisää joukkoon vaniljasokeri, tomusokeri sekä loraus sitruslikööriä

MASCARPONE-VAAHTO

2 dl kuohukermaa
½-1 prk Mascarpone-tuorejuustoa (250g purkki)
tomusokeria
loraus sitruslikööriä (esim. Triple Sec)

Vaahdota kerma vaahdoksi. Sekoita joukkoon vaniljasokeri sekä tavallinen sokeri ja Mascarpone-juusto. Halutessasi voi laittaa joukkoon lorauksen sitruslikööriä.

VANILJAKASTIKE

6 dl täysmaitoa tai kerma-maitoa
1 vaniljatanko
6 kananmunan keltuaista
1/2 dl sokeria

1.Halkaise vaniljatanko pitkittäin. Kuumenna maito lähes kiehuvaksi vaniljatangon kera. Vatkaa sokeri ja keltuaiset paksuksi vaahdoksi.
2.Kaada puolet maidosta keltuaisseokseen koko ajan sekoittaen. Kaada maidon ja keltuaisen seos takaisin kattilaan samalla sekoittaen.
3.Pidä kattila miedolla lämmöllä ja sekoita koko ajan, kunnes seos alkaa selvästi paksuuntua. Siirrä sakea kastike pois liedeltä ja siivilöi kulhoon. Peitä kelmulla ja laita jääkaappiin. Valmista kastike hyvissä ajoin, jotta se on tarjoiltaessa todella kylmää.

Viime viikolla oli Hesarin ruokaosiossa zetti meksikolaista pöperöä. Jos on lehti tallessa niin kannattaa ehdottomasti kokeilla. Duunasin eilen reseptin mukaan chili-suklaakanaa ja maissirieskoja.

Kannattaa duunata nuo kanan koipireisipaloista tai koivista, rintafileistä tulee liian kuivia (mulla oli molempia). Maissirieskoja tehdessä helpottaa paljon, jos on toinen tekemässä niitä lättyjä.

Tässä sama mascarpone-kermavaahtoresepti, minkä olin laittanut tuonne aiemmin hedelmäsalaatin oheen. Tällä kertaa sitä voi tarjoilla lettujen kera ja reseptistä voi jättää sitrusliköörin pois, jos haluaa. Itse pidän tästä enemmän, kuin pelkästä kermavaahdosta ja moni muukin on kehunut tätä herkkua.

Itse teen letut yleensä maidosta tai kerma-maidosta enkä laita taikinaan tavallista sokeria tai öljyä lainkaan - ainoastaan vaniljasokeria ja voita/oivariinia. Lisäksi laitan kananmunia yhden enemmän kuin mitä yleensä perusohjeissa on. Välillä saatan korvata osan nesteestä korkeahiilihappoisella vichyllä, joka antaa letuille kivat pitsireunat.

LETUT

2 munaa
5 dl maitoa, kerma-maitoa (tai kookosmaitoa tai laimeaa mansikkamehua tai mausteista vichyä)
2½ dl vehnäjauhoja
½-1 tl suolaa
(1 tl vaniljasokeria tai kardemummaa)
(2-3 rkl sokeria)
2 rkl voisulaa tai öljyä

Riko munat kulhoon ja vatkaa munien rakenne rikki. Vatkaa joukkoon neste, jauhot, suola, sokerit ja rasva. Anna taikinan turvota mieluiten ½ tuntia. Paista pieniksi letuiksi tai isommiksi ohukaisiksi/räiskäleiksi.

Resepti on mukaeltu tästä: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kul...pannarit/letut/

MASCARPONE-KERMAVAAHTO

2 dl kuohukermaa
tomusokeria (halutessasi)

Vaahdota kerma vaahdoksi. Sekoita joukkoon vaniljasokeri, halutessasi tomusokeria ja Mascarpone-juustoa.

Nauti herkut esimerkiksi tuoreiden marjojen kera!
Lettu.jpg

Tässä sama mascarpone-kermavaahtoresepti, minkä olin laittanut tuonne aiemmin hedelmäsalaatin oheen. Tällä kertaa sitä voi tarjoilla lettujen kera ja reseptistä voi jättää sitrusliköörin pois, jos haluaa. Itse pidän tästä enemmän, kuin pelkästä kermavaahdosta ja moni muukin on kehunut tätä herkkua.

Itse teen letut yleensä maidosta tai kerma-maidosta enkä laita taikinaan tavallista sokeria tai öljyä lainkaan - ainoastaan vaniljasokeria ja voita/oivariinia. Lisäksi laitan kananmunia yhden enemmän kuin mitä yleensä perusohjeissa on. Välillä saatan korvata osan nesteestä korkeahiilihappoisella vichyllä, joka antaa letuille kivat pitsireunat.

LETUT

2 munaa
5 dl maitoa, kerma-maitoa (tai kookosmaitoa tai laimeaa mansikkamehua tai mausteista vichyä)
2½ dl vehnäjauhoja
½-1 tl suolaa
(1 tl vaniljasokeria tai kardemummaa)
(2-3 rkl sokeria)
2 rkl voisulaa tai öljyä

Riko munat kulhoon ja vatkaa munien rakenne rikki. Vatkaa joukkoon neste, jauhot, suola, sokerit ja rasva. Anna taikinan turvota mieluiten ½ tuntia. Paista pieniksi letuiksi tai isommiksi ohukaisiksi/räiskäleiksi.

Resepti on mukaeltu tästä: http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kul...pannarit/letut/

MASCARPONE-KERMAVAAHTO

2 dl kuohukermaa
tomusokeria (halutessasi)

Vaahdota kerma vaahdoksi. Sekoita joukkoon vaniljasokeri, halutessasi tomusokeria ja Mascarpone-juustoa.

Nauti herkut esimerkiksi tuoreiden marjojen kera!
Lettu.jpg

tee mulle ruokaa!!!

Anonymity: Näläkä! Tee mulle nakkikastiketta..
Paljon pitää maksaa että muutat minun luokse asumaan ja pitämään minut kylläisenä?:):pano::kuola:

Paljon pitää maksaa että muutat minun luokse asumaan ja pitämään minut kylläisenä?:):pano::kuola:

sehän on sinkkuihminen, että tuskin sille tarttee mitään maksaa jos oot nätti ja hyvä!

edit: ja kaupanpäälle saat mut "perhetutuksi". käyn teillä aika usein sitten syömässä.

sehän on sinkkuihminen, että tuskin sille tarttee mitään maksaa jos oot nätti ja hyvä!

edit: ja kaupanpäälle saat mut "perhetutuksi". käyn teillä aika usein sitten syömässä.

Kaksi naista ja loistavaa ruokaa, mitäpä tuohon enää lisäämään!

tee mulle ruokaa!!!

Teen mielelläni :) Musta on kivaa laittaa muille ruokaa. Harmi vaan, kun mä joudun yleensä itse syömään pöperöni.

Tepe voi sitten vaihdella naista mielensä mukaan sillä edellytyksellä, että se keskittyy näyttämään hyvältä ja olemaan hyvä :D

Ja tuon lisäksi Anonymityn makuuhuoneessa soi Thorogood & Destroyers:pano:

Jumalauta mikä nainen:)

Emmäkestä:kuola:

Juu, mun syntisen värisessä makuuhuoneessa soi ihan mitä sä vaan haluut. Toisaalta on kiva, että meiltä löytyy jo nyt yhteinen sävel :whip:

Ja voin mä tehdä sullekin ruokaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom