Itse ostan Alkosta pieniä viinipulloja ruuanlaittoon.
Valkkari ei ole munkaan herkkua ja siksi ostan näitä pieniä pulloja, kuten reseptin ohessakin mainitsin ja kuten kuvastakin näkyi.
Kokeilin eilen vääntää tätä, mutta sovelsin jättämällä valkoviinin pois. En viitsinyt siihen tuhlata rahaa kahden desin takia, kun loppu olisi kuitenkin lentänyt viemäriin. Valkkari on nimittäin ylipahaa. No, ihan ok siitä ruoasta tuli, mutta pitemmän päälle liian makeaa. Kysymys kuuluukin, että kusinko homman ton valkkarin puutteen takia? Olisiko se taittanut tota makeutta?
Joo, bataatti on itsessään makeahkoa eikä se ole kaikkien mieleen. Mutta jos tykkää siitä mausta, niin mun milestä tämä bataattimosaiikki on oiva lisuke. Tossa bataattimosaiikissa oli makeutta, vaikka laitoin siihen joukkoon viiniä. Viini itsessään ei maistunut erityisesti, mutta toi oikeasti ihan hyvän "aromin" siihen.
Kas, kiitoksia. Eipä ole sattunut Alkossa asioidessa silmään. En tosin ole etsinytkään, kun ei ole ollut tarvetta.
Mulla on aina himassa pullo tai pari näitä pieniä pulloja pelkkää ruuanlaittoa varten. Ja se ruuanlaittoviini voi olla sieltä halvimmastakin päästä. Pullossa on 25cl viiniä.