no nyt on pakko kyllä hehkuttaa.
olin viikolla mummolassa lomailemassa ja mummu oli ostanut itselleen lekue-merkkisen "höyrykääreen" airiolta. valmisti siinä mulle lohta, mikrossa 4 minuuttia. innostuin ajatuksesta tosi paljon, sillä kämppään ei tullut tippaakaan käryä ja lohi oli kosteaa ja kypsää todella nopeasti. seuraavana päivänä talsin ostamaan itselleni samanlaisen.
tässä nettisivut:
http://www.nexet.fi/index.php?page=64c425787ce8cc22443172732a8edd5
tänään sitten testasin itse ensimmäisen kerran ja olen haltioitunut. olen dieetillä ja haluan muutenkin valmistaa terveellistä ja tasapainoista ruokaa mahdollisimman vähällä vaivalla. olen syönyt viimeiset 3 kk joka päivä kaupan valmiiksi paistettuja broilerin fileitä, hintaa ja lisäaineita kauhistellen. nimittäin, vihaan kanan paistamista koska se aina palaa ja kuivuu pinnalta, mutta jää sisältä raa´aksi.
nyt laitoin tuonne höyrykääreeseen sisälle 150 g amerikan vihannes-sekoitusta jäisenä, 3 pientä varhaisperunaa siivutettuna ja 100 g broilerin rintafileen raakana. päälle kaadoin kylmäpuristettua rypsiöljyä n. 2 rkl ja myllystä merisuolaa ja pippuria ja loraus vettä (vesi sen takia että höyrykääre toimii).
laitoin koko satsin mikroon ja ajastimeen 6 minuuttia. puhuin koko sen ajan puhelimessa ja kun mikro piippasin kurkkasin uteliaana höyrykääreeseen. broileri oli kypsää, vihannekset al dente ja peruna pehmeitä. kippasin koko satsin lautaselle ja päälle hiukan rypsärillä tuunattua hesen barbeque-kastiketta. ja oli aivan sairaan hyvää! broilerikin niin mureaa ja kosteaa, mutta todellakin läpikypsää.
en voi kuin suositella kaikille, jotka haluavat puhdasta ruokaa helposti ja nopeasti. kääreitä on montaa eri kokoa. omani on tuo kuvassa oleva sinkkunaisen koko, mutta niitä oli myös isoja, joihin mahtuisi 4 hlön ruuat.
tämä mullisti nyt kerralla omat ruuanlaittotapani!