Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Voi kuinka hieno siitä tuli! :thumbs:

Itse olisin ainakin onnesta soikeena jos kotiin tullessa odottaisi mies ja tuollainen kakku. :)

Mitä tyttös sanoi?
Joo, yrityksestä ja kakusta (ilmeisesti eka kakkusi) aivan täydet 10 pistettä! Varmasti on ollut tyytyväinen vastaanotto. Kermavaahto kestää kyllä reunoilla kun vatkaat sen riittävän kovaksi. Pursottimellahan se kannattaa "puristaa" siihen reunaan.

Toivottavasti herui :pano:

Kiitoksia.:)
Yllätys onnistui ja vastaanottaja oli mielissään.
Ensimmäinen kakkuni oli kyseessä, ja on muuten hyvää.:D

Herumisesta en osaa vielä sanoa, kaikkeni olen ainakin yrittänyt.:D

Piti hakea subilta vähän krapulaevästä, mutta ajattelinkin sitten väsätä ihan itse kunnon lihaisan sämpylän. Nälkäisenä kun lähti ostelemaan tarvikkeita niin vähän överiksi taisi mennä, mutta voi veljet kun tuli hyvää!

Potarin voileipä (1-2 annosta)

Tarvikkeet:
- 1 patonki
- 170 g pekonia
- 150 g naudanpaistia
- 200 g Korpelan saunapalvia
- 170 g rosvopaistia
- 180 g katkarapuja
- 4 tomaattia
- 1 kurkku
- 1 paprika
- tuubi majoneesia
- 400 g jauhelihaa + tarvikkeet Anonymityn lihapullareseptistä

1. Tee lihataikina lihapullareseptin mukaan ja muotoile sopivan levyisiä pihvejä 6 kpl. Itse laitoin taikinaan 1.5 dl kermaa, joka teki taikinasta ehkä hieman liian juoksevaa. Kannattaa ehkä tyytyä 1 dl:aan ja laittaa myös hieman ylimääräistä korppujauhoa.
attachment.php

2. Paista pihvit voissa riittävän rapsakoiksi.
attachment.php

3. Käristele pekonit pihvien jämärasvoissa.
attachment.php

4. Voitele patongin puolikkaat tuorejuustolla, jota jäi yli lihataikinasta.
attachment.php

5. Sekoita katkaravut reilulla annosta majoneesia.
attachment.php

6. Asettele 3 pihviä patongin puolikkaan päälle ja siihen salaattia + katkarapumajoneesi-sekoite.
attachment.php

7. Asettele saunapalvit
attachment.php

8. Asettele pekonit. Tässä vaiheessa on myös syytä kehitellä jonkinlainen tukirakennelma leivän ympärille, jotta komeus ei pääse kaatumaan. Tyhjä juomalasit toimivat oikein hyvin.
attachment.php

9. Asettele naudanpaisti, kurkut, paprikat, tomaatit ja puolet rosvopaistista.
attachment.php

10. Ruuttaa reilu annos majoneesia ja asettele loput 3 pihviä. Tähän päälle kurkkua ja loput rosvopaistit. Laita kansi päälle.

attachment.php

attachment.php

Liitteet

• SL381731.webp
    SL381731.webp
    61,3 KB · Katsottu: 1 995
  • SL381734.webp
    SL381734.webp
    45,8 KB · Katsottu: 1 998
  • SL381736.webp
    SL381736.webp
    40,3 KB · Katsottu: 1 976
  • SL381739.webp
    SL381739.webp
    41,7 KB · Katsottu: 1 932
  • SL381742.webp
    SL381742.webp
    39,4 KB · Katsottu: 1 934
  • SL381743.webp
    SL381743.webp
    57,6 KB · Katsottu: 1 949
  • SL381744.webp
    SL381744.webp
    51,5 KB · Katsottu: 1 900
  • SL381745.webp
    SL381745.webp
    61,2 KB · Katsottu: 1 889
  • SL381746.webp
    SL381746.webp
    55,7 KB · Katsottu: 1 914
  • SL381748.webp
    SL381748.webp
    43,4 KB · Katsottu: 2 806
  • SL381754.webp
    SL381754.webp
    66,2 KB · Katsottu: 1 963
Massiivisen näkönen toi patonki! Mutta mullakin heräs kysymys, että miten vitussa tuo syödään? Siis perkele tuohan on olut töleekin korkeempi. Pitääkö tuo syödä kerroksittain?

Onkos pakkislaiset tehny itte makkaraa? Ostin tuossa koneen (Lidlistä :D), jolla moinen operaatio pitäis onnistua suht näppärästi. Jauhelihat sillä ainakin sai tehtyä ja pirun hyväähän siitä tulikin, kun ei o kaikki jänteet ja muu ryönä jauhettuna sekaan.
Suolta ja lihaa (ja ihraa :D) saa kauppahallista, mutta reseptit on vielä hieman hakusessa. Nettihän on noitakin pullollaan, mutta jos joku on havainnu jonkun reseptin erityisen hyväksi, niin mieluusti kokeilis ensin sellasta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkos pakkislaiset tehny itte makkaraa? Ostin tuossa koneen (Lidlistä :D), jolla moinen operaatio pitäis onnistua suht näppärästi. Jauhelihat sillä ainakin sai tehtyä ja pirun hyväähän siitä tulikin, kun ei o kaikki jänteet ja muu ryönä jauhettuna sekaan.
Suolta ja lihaa (ja ihraa :D) saa kauppahallista, mutta reseptit on vielä hieman hakusessa. Nettihän on noitakin pullollaan, mutta jos joku on havainnu jonkun reseptin erityisen hyväksi, niin mieluusti kokeilis ensin sellasta.

Tässä tälläinen perusohje, jotta saat mittasuhteet oikein:

1 kg lapaa tai niskaa
0,5 kg siansivua tai muuta rasvaista lihaa (tai sitä ihraa :))
noin 0,02 kg suolaa
noin 2 m suolta
mausteita lihan/maun/mielikuvituksen mukaan

Jauha liha 2 krt, lisää muut ainekset, ohenna vedellä jos tarpeen. Massan oltava notkeaa, muuten pursotus ihan mahdotonta vaikka kuinka bodais. Koepaista/mikrota pala ja tarkista maut. Liota suolia kylmässä vedessä 1-2 h. Täytä suolet. Helpointa pyöreällä tyllalla ja pursotinpussilla. Kieputa tai solmi makkarat. Anna vetäytyä jääkaapissa mielellään yön. Kypsennä haluamallasi tavalla.

Kuulostamatta liikaa kenenkään äidiltä.. muista pestä lihamylly erittäin hyvin :D

Krappekakku

-Kasataan rändomisti erilaisia pitsaaineksia valmispohjalle, kuitenkin niin että pohja osoittaa aina alaspäin.
-Toistetaan vaihe 1 niin monesti että pohjapussi kahisee ja tuntuu kevyeltä. On tärkeää että pohjien alignmentoinnin toleranssiarvot ei ylity, jotta kakku seisoo ryhdikkäänä.
-Operoidaan uunin statusta lämpöarvokytkimien avulla.
-Odotellaan tovin aikaa. Tämä on varsin otollinen hetki tarkistaa tapion lämpötila.
-Kaadetaan kakku tarjoiluvaunuun, jonka james kärrää ruokasaliin.
-Syödään kakku syventyen laadukkaaseen kirjallisuuteen.
-Mikäli kakku ei mahdu suuhun, venytetään huulihalkiota tapion avulla isommaksi.

pitsa_iso.jpg

Kyllä se mukavasti paistuu sisältäkin kun ainekset oli jo valmiiksi varsin heterolämpöisiä ja pohjatkin aikalailla sulia.

no nyt on pakko kyllä hehkuttaa.

olin viikolla mummolassa lomailemassa ja mummu oli ostanut itselleen lekue-merkkisen "höyrykääreen" airiolta. valmisti siinä mulle lohta, mikrossa 4 minuuttia. innostuin ajatuksesta tosi paljon, sillä kämppään ei tullut tippaakaan käryä ja lohi oli kosteaa ja kypsää todella nopeasti. seuraavana päivänä talsin ostamaan itselleni samanlaisen.

tässä nettisivut:

http://www.nexet.fi/index.php?page=64c425787ce8cc22443172732a8edd5

tänään sitten testasin itse ensimmäisen kerran ja olen haltioitunut. olen dieetillä ja haluan muutenkin valmistaa terveellistä ja tasapainoista ruokaa mahdollisimman vähällä vaivalla. olen syönyt viimeiset 3 kk joka päivä kaupan valmiiksi paistettuja broilerin fileitä, hintaa ja lisäaineita kauhistellen. nimittäin, vihaan kanan paistamista koska se aina palaa ja kuivuu pinnalta, mutta jää sisältä raa´aksi.

nyt laitoin tuonne höyrykääreeseen sisälle 150 g amerikan vihannes-sekoitusta jäisenä, 3 pientä varhaisperunaa siivutettuna ja 100 g broilerin rintafileen raakana. päälle kaadoin kylmäpuristettua rypsiöljyä n. 2 rkl ja myllystä merisuolaa ja pippuria ja loraus vettä (vesi sen takia että höyrykääre toimii).

laitoin koko satsin mikroon ja ajastimeen 6 minuuttia. puhuin koko sen ajan puhelimessa ja kun mikro piippasin kurkkasin uteliaana höyrykääreeseen. broileri oli kypsää, vihannekset al dente ja peruna pehmeitä. kippasin koko satsin lautaselle ja päälle hiukan rypsärillä tuunattua hesen barbeque-kastiketta. ja oli aivan sairaan hyvää! broilerikin niin mureaa ja kosteaa, mutta todellakin läpikypsää.

en voi kuin suositella kaikille, jotka haluavat puhdasta ruokaa helposti ja nopeasti. kääreitä on montaa eri kokoa. omani on tuo kuvassa oleva sinkkunaisen koko, mutta niitä oli myös isoja, joihin mahtuisi 4 hlön ruuat.

tämä mullisti nyt kerralla omat ruuanlaittotapani!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom