Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kermaminttu kastike lampaalle kuulostaa aika:urjo:
No no no. Suunnilleen samanlainen marinadi kuin masikkakeitolla+punaviiniä ja ihan kokonaisen valkosipulin kynnet (lihaa 500g piffeinä). Pannulla ruskeeks ja kermat perään, suolaa, yrttejä yms maun mukaan. ja ihan reilusti minttuhyytelöö sekaan. Hyvää tuli.

Olipas hyvännäköinen pitsa ja huippukuvat. Kokeileppa ensikerralla aidosta Mozzarellasta, eli revit siitä pallerosta pieniä murusia. Vaikka sitä ei näytä olevan juuri lainkaan, se kyllä leviää ja tasoittuu. Kuvassa ainakin näyttää että olet käyttänyt raastetta.

Pitäis tehä emännälle synttärikakku. Saako kaupasta valmiita kakkupohjia?
Ajattelin tehä ihan perus mansikkakakun. Mitä kakun väliin kannattaa laittaa, kermavaahtoa ja mansikkahilloa? Miten valmistan herkullisen kermavaahdon, tarviiko sekaan sotkea jotain muuta?:D

Pitäis tehä emännälle synttärikakku. Saako kaupasta valmiita kakkupohjia?
Ajattelin tehä ihan perus mansikkakakun. Mitä kakun väliin kannattaa laittaa, kermavaahtoa ja mansikkahilloa? Miten valmistan herkullisen kermavaahdon, tarviiko sekaan sotkea jotain muuta?:D
Skippaappa noi hillot ja kermavaahdot ja tekaise tästä täyte:
http://www.pullahiiri.vuodatus.net/page/mansikkamousse

Pohjia saa kyllä kaupastakin, eivät ole kovin hyviä mutta jos et ole askarrellut ennen niin osta valmis :D

Muuten tekisinkin ton pullahiiren moussen, mutta tää kakku pitäis tehä alusta loppuun n. vartissa. Kai ne hillot ja kermavaahdot asiansa ajaa?:D

Laita sinne väliinkin ennemmin tuoreita mansikoita, kun niitä nyt on saatavilla. Vaikka viipaloit karkeasti ja sekoitat kermavaahtoon, tai laitat päällekkäin. Kermavaahdon vatkaamisessa menee muutama minuutti, kostutat pohjan kevyesti ja ladot mansikanviipaleita ja kermavaahtoa (ei litroittain) väliin, seuraava kerros päälle, sama homma, hattu päälle ja koristelu.

edit. jos siis ostat kolmikerroksisen valmispohjan. Kai sulla joku käsitys kasaamisesta on, vai oliko tämä liian sekava selostus? Kakun voi kasata myös kääretorruviipaleista, tai sitten voit ostaa torttupohjan, jossa ei ole kerroksia, ja laittaa päälle mansikoita ja kermavaahtoa. Jos on vain kaksi syöjään niin voi olla parempi vaihtoehto.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laita sinne väliinkin ennemmin tuoreita mansikoita, kun niitä nyt on saatavilla. Vaikka viipaloit karkeasti ja sekoitat kermavaahtoon, tai laitat päällekkäin. Kermavaahdon vatkaamisessa menee muutama minuutti, kostutat pohjan kevyesti ja ladot mansikanviipaleita ja kermavaahtoa (ei litroittain) väliin, seuraava kerros päälle, sama homma, hattu päälle ja koristelu.

edit. jos siis ostat kolmikerroksisen valmispohjan. Kai sulla joku käsitys kasaamisesta on, vai oliko tämä liian sekava selostus? Kakun voi kasata myös kääretorruviipaleista, tai sitten voit ostaa torttupohjan, jossa ei ole kerroksia, ja laittaa päälle mansikoita ja kermavaahtoa. Jos on vain kaksi syöjään niin voi olla parempi vaihtoehto.
Unohin kokonaan ton torttupohjan, se vois olla ihan hyvä vaihtoehto. Kuhan ei vaan sisällä perunajauhoja.

Anonymity, tottakai näen vaivaa, mutta nyt ei ole aikaa ylimääräiseen hifistelyyn, varsinkaan mun taidoilla..;)

Anonymity, tottakai näen vaivaa, mutta nyt ei ole aikaa ylimääräiseen hifistelyyn, varsinkaan mun taidoilla..;)

Mä olin aikoinaan ihan otettu, kun mun exä teki mulle elämänsä ensimmäisen syntymäpäiväkakun. Se oli tehnyt sitä koko päivän ja soitellut välillä stressantuneena mun kavereille kysyen ohjeita. Sit sitä kakusta tuli sellainen vino liian kostutuksen ansiosta ja mansikat kakun päällä olivat väärinpäin kanta ylöspäin. Mutta sairaan hyvä kakku siitä tuli ja oli kiva, kun toinen oli nähnyt vaivaa.

Onko se vartti aikaa sen takia, että kakku täytyy vääntää yllätyksenä kun toinen on käymässä lähikaupassa vai miksi aikaraja?

Onko se vartti aikaa sen takia, että kakku täytyy vääntää yllätyksenä kun toinen on käymässä lähikaupassa vai miksi aikaraja?
Molemmat ollaan töissä ja pääsen tuntia aikasemmin, siinä välissä pitäis käydä kaupassa ja vääntää toi yllätys.

E. Pystykö leivinpaperista tekemään pursottimen?

Vähän sain pelattua lisäaikaa ja hyvä niin, vartissa sain tehtyä just ja just kermavaahdon.:D
Tämmönen siitä sitten tuli ja kaksi tuntia siinä meni.:lol2:

Reunat jäi paljaiksi, koska en saanut vaahtoa pysymään siinä. Onneksi ostin litran sijasta kaksi litraa mansikoita, sillä kaikki meni ja enemmänkin olisi voinut laittaa. Kermavaahto ja mansikat oli ainakin oikein hyviä, joten eiköhän toi ihan syötävää ole, anopille tota en kyllä uskalla tarjota.:D

Vähän sain pelattua lisäaikaa ja hyvä niin, vartissa sain tehtyä just ja just kermavaahdon.:D
Tämmönen siitä sitten tuli ja kaksi tuntia siinä meni.:lol2:

Reunat jäi paljaiksi, koska en saanut vaahtoa pysymään siinä. Onneksi ostin litran sijasta kaksi litraa mansikoita, sillä kaikki meni ja enemmänkin olisi voinut laittaa. Kermavaahto ja mansikat oli ainakin oikein hyviä, joten eiköhän toi ihan syötävää ole, anopille tota en kyllä uskalla tarjota.:D

Voi kuinka hieno siitä tuli! :thumbs:

Itse olisin ainakin onnesta soikeena jos kotiin tullessa odottaisi mies ja tuollainen kakku. :)

Mitä tyttös sanoi?

Olisi mullekin kelvannut tuollainen kakku oikein hyvin! Toivottavasti saaja oli mielissään. Kuinka kovaksi vatkasit kerman? Liian löysä ei pysy kunnolla (hah hah). Itse vatkaan mieluiten lasiastiassa ja mahdollisimman kylmänä.

edit. itse en varmasti lähde alle viidellä litralla mansikakkakkua tekemään :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom