Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Piti hakea subilta vähän krapulaevästä, mutta ajattelinkin sitten väsätä ihan itse kunnon lihaisan sämpylän. Nälkäisenä kun lähti ostelemaan tarvikkeita niin vähän överiksi taisi mennä, mutta voi veljet kun tuli hyvää!

Potarin voileipä (1-2 annosta)

Tarvikkeet:
- 1 patonki
- 170 g pekonia
- 150 g naudanpaistia
- 200 g Korpelan saunapalvia
- 170 g rosvopaistia
- 180 g katkarapuja
- 4 tomaattia
- 1 kurkku
- 1 paprika
- tuubi majoneesia
- 400 g jauhelihaa + tarvikkeet Anonymityn lihapullareseptistä

jared_Big.jpg

6 grams of fat or less.

olen syönyt viimeiset 3 kk joka päivä kaupan valmiiksi paistettuja broilerin fileitä, hintaa ja lisäaineita kauhistellen. nimittäin, vihaan kanan paistamista koska se aina palaa ja kuivuu pinnalta, mutta jää sisältä raa´aksi.
Kanan kun käyttää pannulla ja sitten siirtää uuniin hetkeks niin se pysyy kosteana ja sisustakin kypsyy kunnolla.

Kanan kun käyttää pannulla ja sitten siirtää uuniin hetkeks niin se pysyy kosteana ja sisustakin kypsyy kunnolla.

selviätkö yhdellä astialla ja 6 minuutissa? pelkän kanafileen kypsentäminen lisäksi ilman vihanneksia vie ohjeen mukaan 3-4 minuuttia. ei käryä, ei tiskiä, ei odotellua. tämä tapa on vaan niin voittaja :dance: ja mä olen niin :dance2::hyvä::worship::haart::thumbs:.

KARPO:
Mä rakastan kalaa, mutta se käry mikä jää asuntoon kahdeksi viikoksi ei ole mairittelevaa. Tarttuu vaatteisiin ym. Sen takia valmistuskin on jäänyt todella vähäiseksi. Pelastit mun päivän, kun tulit esittelemään tuon uuden "hömpötyksen"!! :D

Mistä muuten tuon hankit? Kävin tuolla sivuilla eikä jälleenmyyjistä ainakaan nopealla vilkaisulla löytynyt perus sokosta/stockmannia..

^^

Broiskun rintafileet kypsyvät uunissa 200 asteessa noin 15-25 minuutissa riippuen fileen paksuudesta. Broileriin voi tehdä tarvittaessa viillon, jos haluaa varmistaa, ettei se ole jäänyt liian raa’aksi. Halutessaan broiskulle voi antaa pintaan väriä käyttämällä niitä nopeasti paistinpannulla ennen uuniin laittamista.

Broiskua voi kypsentää mikrossa myös ilman tuollaista haudutusastiaakin, kunhan muistaa tarkistaa, että lihasta tulee varmasti kypsää. Voisin kuvitella, että turhalta lihan kuivumiselta vältytään, jos mikroon laittaa mukaan pienen astian, jossa on vettä. Itse olen kypsentänyt rintafileitä mikrossa muutaman kerran, jote mikään asiantuntija en ole tässä hommassa.

^

Mä just selitin Karpolle tänään, että mä taisin nähdä tollaisen haudutusastian Anttilassa, jos muistan oikein.

Ainakin Porissa myytiin Airiolla ja saman valmistajan muita tuotteita oli myös Sokoksen taloustarvikeosastolla. Luulisin, että Stokkalla ainakin olisi. On tuo sen verran muotia nyt tuo silikoniastioilla kokkaaminen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Broiskun rintafileen (marinoimaton, au naturel) paistaminen lyhykäisyydessään.

Kuumalle pannulle sopivasti öljyä ja voita 50/50.
Pinnat kunnolla ruskeiksi, päälle suolaa, pippuria + muita mausteita.
Uunivuokaan/pellille, 175 astetta 10-15 minuuttia.

Eikä mee kuivaksi.. Harjoittelu tekee mestarin =P

Broiskun rintafileen (marinoimaton, au naturel) paistaminen lyhykäisyydessään.

Kuumalle pannulle sopivasti öljyä ja voita 50/50.
Pinnat kunnolla ruskeiksi, päälle suolaa, pippuria + muita mausteita.
Uunivuokaan/pellille, 175 astetta 10-15 minuuttia.

Eikä mee kuivaksi.. Harjoittelu tekee mestarin =P
Näin minäkin teen, jos on enemmän fileitä. Yksi annos mahtuu olemaan kerralla paistinpannullakin, joten olen vaan vääntänyt levyn pienelle, laittanut kannen päälle ja haudutellut kypsäksi, kun pinnat ovat ruskeat. Toimii niinkin ihan hyvin.

Anonymityn ohjeen mukainen kermainen paprika-cheddarkastike testattu, oli maukasta:)

PASTAA KERMAISELLA JA TOMAATTISELLA LOHI-KATKARAPUKASTIKKEELLA
(4 hengelle)

250g lämminsavustettuja lohikuutioita (itse käytin valmispakkauksessa olevia Apetit-lohikuutioita)
180g katkarapuja
4dl kermaa
½ prk tomaattimurskaa
1 kasvisliemikuutio
(tarvittaessa n. 1-1,5dl vettä kastikkeen ohentamiseen)
aurinkokuivattuja tomaatteja
4rkl valkosipulituorejuustoa
1 sipuli
valkosipulia
oliiviöljyä
tuorebasilikaa

1. Kypsennä silputtu valkosipuli ja sulatetut katkaravut paistinpannussa nopeasti oliiviöljyssä niin, että valkosipulin maku tarttuu katkarapuihin. Siirrä seos sivuun hetkeksi
IMG_1220.jpg

2. Kuullota sipulikuutiot paistinpannulla oliiviöljyssä, lisää joukkoon pieniksi paloiksi leikatut aurinkokuivatut tomaatit
IMG_1227.jpg
IMG_1228-1.jpg

3. Kaada sekaan kerma, lisää joukkoon kasvisliemikuutio, tuorejuusto sekä tomaattimurska ja anna kastikkeen hautua hetki
IMG_1233-1.jpg
IMG_1236.jpg

IMG_1238.jpg
IMG_1242.jpg

4. Lisää joukkoon lohikuutiot sekä katkaravut ja valkosipulit
IMG_1245.jpg
IMG_1248.jpg

5. Mausta kastike mustapippurirouheella, ohenna kastiketta tarvittaessa vedellä
IMG_1249.jpg
IMG_1253.jpg

6. Lisää joukkoon silputtu tuorebasilika
IMG_1257.jpg

7. Tarjoile keitetyn pastan kanssa
IMG_1259.jpg

Anonymity, heitäs nopeasti kastike-ehdotelma pinaattipastalle (tuorepasta) + lihapullat. Basilikaa löytyy yms. kastikeaineksia, väri vaan on mietinnässä :D

Mä tekisin varmaan jonkun kermaisen ja pippurisen vaalean värisen kastikkeen. Esimerkiksi niin, että sekoittaisin voimakkaan lihaliemen sekaan kermaa ja suurustaisin sitä tarvittaessa vaalealla maizenalla. Sit maustaisin sitä Musta Pekka -pippurituorejuustolla (sekä tarvittaessa mustapippurirouheella ja suolalla).

Voihan sitä tietty tehdä punertavankin kastikkeen. Tekisin jonkun tomaattisen kastikkeen vaikkapa tomaattimurskasta, jota pehmentäisin sokerilla sekä kermalla. Sit laittaisin sekaan lihaliemikuution ja maustaisin kastiketta mustapippurirouheella sekä vaikkapa tuorebasilikalla.

Ruskea kastike sopii mun mielestä ehkä paremmin perunoiden tai muussin kanssa.

Katsotaanpa löytyykö tuolta mun resepteistä mitään, mitä vois soveltaa. Mulla on kyllä nää mun "omat" kastikkeet aina aika samnkaltaisia. Se on sitten erikseen, jos teen jonkun tietyn "erikoiskastikkeen".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom