Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä en ole niin tarkka näissä jutuissa ja syön ihan helposti samaa safkaa pari päivää. Enkä mä huomaa sen kummemmin mitään sivumakuja. Lihan kanssa oon tarkempi, etten syö vanhaa tavaraa enkä tiettymuissakaan elintarvikkeissa pilaantunutta tavaraa. Esim. maitotuotteet voivat olla viikon vanhojakin (parasta ennen). Jos niissä ei ole mitään outoa makua tai hajua, syön ihan kepeästi.
Tämän jälkeen heitetään hienonnetut tomaatit mausteiden kanssa mukaan ja keitetään esim 15 min. Koko kastikkeen voi vielä vetäistä tehosekoittimeen, mutta tässä kannattaa olla varovainen. Ks kuva.
Reps ja kops!
Mulle kävi tollai samalla tavalla, kun mä tein aikoinaan tomaattikeittoa oikeista tomaateista. Enkä edes voinut uskoa ekasta kerrasta, kun kuumat keitot lensivät naamalle, vaan piti kokeilla vielä toinen kerta.
Mitä tästä opimme...? Älä laita kuumaa keittoa/sosetta blenderiin (ainoastaan viilennyttä).
P.S. Hienon ja herkullisen näköinen pizza!
Karitsahan saattaa olla aika miedonmakuista (Eli uskoisin, että kyseessä on <1v lammas) lihaa. Veikkaan, että ongelma ei ole tuo marinadin "mauttomuus" vaan, se että rinnalla on kaksi aika vahvaakin makua, parmesan ja rucola. Tosin olen kyllä itsekkin noita yhdistellyt karitsan kanssa ja mielestäni on ihan hyvin toiminut. Voithan toki lisätä marinaadiinkin makua, esimerksiksi punaviinillä, dijonilla, viinietikoilla jos vahvempaa makua kaipaa. Yrteistä timjami kuuluu aina omaan lammasmarinaadiin.Kaikki muu maistui hyvältä paitsi lampaankyljys oli hieman mautonta vaikka sain siihen juuri oikean kypsyyden. Onko kellään ideoita millainen marinadin tulisi olla, jotta se korostaisi lampaan makua? Olisi myös kiva kuulla vinkkejä annoksen asetteluun. Nyt annos on vain jonkunlainen sotkuinen kasa.
jollain liikaa aikaa
http://www.ullanunelma.fi/sisalto.php?sisalto_id=8009
joskus törmäsin ton jälkimmäisen"south park kakun tekijän" blogiin missä oli enempi noita kakkuja mutta eihän sitä mistään nyt löydy.
Tehkäämme niin kuin kokit tekee: pyyhe blenderin päälle.Mitä tästä opimme...? Älä laita kuumaa keittoa/sosetta blenderiin (ainoastaan viilennyttä).
Tehkäämme niin kuin kokit tekee: pyyhe blenderin päälle.
Joo, eli projektipäällikkönä toimin IT alalla.Taidat muuten olla jonkin sortin kokkikoulutuksen saanut? Jos oot, niin keksipä mulle joku hyvä kastike lampaalle, jossa on mintun maku.
Suurimman hyödyn kokkaukseen olenkin saannut valmistustekniikoita omaksumalla. Oma maku kertoo sitten miten raaka-aineiden yhdistäminen on onnistunut. Toinen tärkeä asia on ollut järjetön itsekriittisyys. Jos ruoka onnistuu omasta mielestä niin silloin se on jo oikeasti hyvää.
Hmm, jos mintulla nyt on pakko lammas (mitähän osaa muuten?) pilata niin sitten mintulla (ja muilla yrteillä) maustetun lampaan paistoliemestä, mustasta teestä,viinistä ja hitusesta suklaasta keitetty kastike.