resepti
Laitanpa testiin ku ehdin ja kerron kuinka kävi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
resepti
Kammottavaa. Kertakaikkiaan kammottavaa. Miten Suomessa on varaa syödä? :wtf:Mutta kun nyt hymiön kera kysyit, niin vastataan nyt sitten... Tähän tän päiväiseen ruokaan meni:
* Broiskut, noin 4-5 euroa (olivat jo valmiiksi jääkaapissa ja sitä jäi vielä seuraavia päiviä varten suht reippaasti)
* Tuorepasta, noin 3 euroa
* Cheddarjuustoviipaleet, noin 2 euroa
* Kerma, noin 1 euroa - ehkä (oli jääkaapissa valmiina)
* Paprika, noin 0,70 euroa
* Jalopenot, noin 2 euroa (oli kaapissa jo valmiina)
* Sipuli + valkosipuli, öljy sekä mausteet (olivat kaapissa valmiina)
Kammottavaa. Kertakaikkiaan kammottavaa. Miten Suomessa on varaa syödä? :wtf:
Tässä on ehkä yksi parhaista:Oliskos ketjun ruuanlaittajilla kertoa jotain hyvää keittokirjaa? Reseptit tulisi olla suhteellisen helppoja valmistaa, mutta ei nyt mitään jauhelihakeittoja kuitenkaan. Aikalailla tuollaisia Anonymityn reseptejä kaipailisin
Oliskos ketjun ruuanlaittajilla kertoa jotain hyvää keittokirjaa? Reseptit tulisi olla suhteellisen helppoja valmistaa, mutta ei nyt mitään jauhelihakeittoja kuitenkaan. Aikalailla tuollaisia Anonymityn reseptejä kaipailisin
Itse olen tykännyt eniten Aura Liimataisen "Parasta kotiruokaa" -keittokirjoista, joista minulla on olemassa vanha ja uusi versio.
Vanha: http://anzkunkauha.blogspot.com/2009/05/aura-liimatainen-parasta-kotiruokaa.html
Uusi: http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/product&isbn=951-0-29894-8
Ton uudemman ostin Porvoosta WSOY:n tehtaanmyymälästä 10 eurolla ja se on ihan kelpo kappale.
Vaikka kokkausketju onkin, niin summa vielä nousis tuosta kolmestasadasta ylöspäin jos söisi useammin kuin kerta päivää kohti tai laittais ruokaa vieläkin enemmän kuin yhteen ateriaan. Eri asia panostaa vaikka se 15-20 kertaruokailuun muutamalle hengelle kuin, että samalla summalla laittais 5-6 ateriaa päivässä. Mutta tämä onkin ruuanlaittoketju joten mun hölinöitä ei kannata kuunnella kun ei nää rahasta oo kii varmaankaan.:D;)Kammottavaa. Kertakaikkiaan kammottavaa. Miten Suomessa on varaa syödä? :wtf:
Meitä on 4 ja syödään joka päivä, voisi sanoa hienosti (lihaa, tuoreita kasviksia, useita erilaisia juustoja/leikkeleitä jne), eikä silti mene varmasti 300 euroa /kk ruokaan. Ruokajuomana aina viini tai olut ja ne ovat summassa mukana :D
Jos mä teen ruokaa, niin mä teen yleensä niin ison satsin, että syön siitä useampia kertoa peräkkäisinä päivinä. Mun mielestä on tyhmää tehdä ruokaa yksi tai kaksi annosta.
Kammottavaa. Kertakaikkiaan kammottavaa. Miten Suomessa on varaa syödä? :wtf:
Meitä on 4 ja syödään joka päivä, voisi sanoa hienosti (lihaa, tuoreita kasviksia, useita erilaisia juustoja/leikkeleitä jne), eikä silti mene varmasti 300 euroa /kk ruokaan. Ruokajuomana aina viini tai olut ja ne ovat summassa mukana :D
Saksassa.Missä sä asuitkaan? Suomessa 300e:llä syö nelihenkinen perhe melko vaatimattomasti.
Lehti: Varo, lihanvalmistajat huijaavat!
Kilon lihapaketissa on todellisuudessa vain kaksi kolmasosaa lihaa, selviää Hufvudstadsbladetin testissä.
Lehti punnitsi neljän eri valmistajan valmispakatut porsaanlihapaketit. HK:n, Poutun, Atrian ja Portin lihapakkauksissa vähintään noin neljäsosa painosta koostui marinadista.
HK:n kilon porsaanlihapakkauksessa marinadia oli kaikkein eniten. Itse liha painoi 670 grammaa ja marinadi 393 grammaa.
HK:n tuotekehitysjohtaja Kari Sipilä muistuttaa, että pakkausten marinadilla on useita tehtäviä.
- Se antaa makua, tekee lihasta mureaa ja pitää lihan tuoreena, hän sanoo.
Sipilä korostaa myös, että paketissa mainitaan lihapitoisuuden olevan 65 prosenttia.
Lehden testissä pitoisuus jäi kuitenkin 63:een prosenttiin.
Poutun kilon porsaanfilepaketissa lihan osuus painosta oli 78 prosenttia, Atrian kilossa 77 prosenttia ja Portin 400 gramman paketissa lihapitoisuus jäi 75 prosenttiin.
Mä voisin seuraavaksi paljastaa suuren ananashuijauksen, keskiverto purkista miltei puolet painosta on mehua eikä ananasta. Ihan oikeastiko joku luuli ettei marinadineste paina mitään? (...ja kuka hullu niitä marinoituja edes ostaa...)Tässä muuten suomen kauppakartellin marinadihuijauksesta juttua:
Aika harva kuiten ajattelee, että painosta olisi 2/5 marinadishittiä.Mä voisin seuraavaksi paljastaa suuren ananashuijauksen, keskiverto purkista miltei puolet painosta on mehua eikä ananasta. Ihan oikeastiko joku luuli ettei marinadineste paina mitään? (...ja kuka hullu niitä marinoituja edes ostaa...)
Onneksi tämä harha on helpohkosti korjattavissa tuotetiedot lukemalla. Tai paketin avaamalla, en ymmärrä miten joku voi olla huomaamatta sitä puolta litraa marinadia jonka sieltä paketista saa valutella. Jos siinä kilon grilliämpärissä on pakkauksessa ilmoitettu lihapitoisuudeksi vaikkapa 66 %, niin miten valmistaja on "huijannut" asiakasta luulemaan että siellä on pelkkää lihaa koko rahalla?Aika harva kuiten ajattelee, että painosta olisi 2/5 marinadishittiä.