Kokkausketju, reseptit

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Laitetaan nyt vaikka kysymykset saattavat vaikuttaa hieman tyhmiltä.

Huppe (muutkin toki saavat vastata), mitä tuossa himapizzassa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2415258&postcount=539 tarkoittaa oliiviöljyllä vuorattu uunipelti. Laitetaanko tuohon ollenkaan leivinpaperia (kuvassa taitaa ainakin olla)? "Voidellaanko" pelti ja laitetaan leivinpaperi päälle vai levitetäänkö öljyä leivinpaperille. Kylmäpuristettu oliiviöljy ei varmaan kelpaa?

Niin ja joo, onko pizza yhdelle vai kahdelle sopiva?

Huppe (muutkin toki saavat vastata), mitä tuossa himapizzassa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2415258&postcount=539 tarkoittaa oliiviöljyllä vuorattu uunipelti. Laitetaanko tuohon ollenkaan leivinpaperia (kuvassa taitaa ainakin olla)? "Voidellaanko" pelti ja laitetaan leivinpaperi päälle vai levitetäänkö öljyä leivinpaperille. Kylmäpuristettu oliiviöljy ei varmaan kelpaa?

Itse leivoin pitsan ihan vaan leivinpaperin päälle ja nostin pellille, ilman öljyä. Aineista voi päätellä varmaan ettei kyseessä mikään pannupitsa koko suvulle ole.

Täytteinä 100g kinkkua ja 200g juustoa. Eihän tuosta riitä edes hampaiden väleihin..
Punttimiehillä on aina vähän eri käsitykset annoskoista :D. Otin kuitenkin kaksinkertasen annoksen kahdelle. Ei varmaan mahdu pizza yhdelle pellille, mutta tehdään sitten kummallekin oma. Sittenhän tuon näkee.

Hyviä ohjeita on kyllä tullut threadissa, vieläkun saisi vaihdettua kuolaamisen actioniksi niin vatsakin täyttyisi.

Marinoitua kanafilettä 450g
2x punasipulia
2-4 valkosipulinkynttä
basilikaa yks puska
pippuria ja suolaa
2,5-4dl maun mukaan ruokakermaa

1. Iske fileet sekä valkosipulinkynnet jääkaappiin tunniks muhimaan
2. kuullota punasipulit
3. laita kanafileet messiin ja anna kypsyä
4. mausta pippurilla ja suolalla (suolaa en ees laittanu, ei tarvinnut :o)
5. laita kermat mukaan (ite laitoin 2,5dl) ja basilika hakkeena mukaan

Anna muhia jonkun aikaa. Done. Hyvää ja helppoa :) ... (Duunitauolla löysin tän vinkin jostain naistenlehdestä vuodelta nakki ja vasara.)

http://img166.imageshack.us/img166/2025/21072009250.jpg Pakko linkittää ku ei jaksa pienentää kuvaa.

Sillä öljyllä tulee mukavan rapsakka pohja ja se ruskistuu myös eri tavalla kuin jättää sen laittamatta. En oo muuten tuon ohjeen jälkeen vanhalla tavallani tehny pizzaa,oli se sen verran makoisaa :rock: Ja huomasin myös et rypsiöljy toimii paremmin kuin oliiviöljy...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tässä tällainen helppo ja nopeatekoinen pastaruoka...

PASTAA KANAN JA KERMAISEN PAPRIKA-CHEDDARKASTIKKEEN KERA (2 hengelle)

Broilerin sisä- tai rintafilettä
Valkosipulia
Mustapippuria myllystä, suolaa

2dl kermaa
150-200g cheddarjuustoviipeleita (esim. Hockhlandin)
Paprikaa
Sipulia (pieni)
Öljyä
Musta pippuria myllystä, muskottipähkinä- ja chilijauhetta sekä tarvittaessa suolaa
(tarvittaessa kastiketta voi ohentaa vedellä)

Tuoretta nauhapastaa (tagliatelle)

Jalopenoja

1. Kuullota pieneksi kuutioitu sipuli ja paprika öljyssä paistinpannulla
2. Lisää joukkoon kerma ja cheddarjuustoviipaleet
3. Kun cheddarjuusto on sulanut, mausta kastike mustapippurilla, muskottipähkinä- ja chilijauheella. Tarvittaessa voit lisätä kastikkeeseen suolaa sekä ohentaa sitä vedellä
4. Paista broilerinfileet öljyssä, jonka joukossa on silputtua valkosipulia. tarvittaessa voit maustaa fileitä mustapippurijauheella ja suolalla. Itsekäytin valmiiksipaistettua broilerin sisäfilettä, jota lämmitin nopeasti pannulla valkosipulin kera
5. Tarjoile broilerinfileet ja kastike keitetyn nauhapastan kanssa

Kuullota paprika- ja sipulikuutiot paistinpannulla öljyssä (itse kuullotin tarkoituksellisesti eri aikaan, koska en tehnyt paprikasta kuutioita):
IMG_1084.jpg
IMG_1098.jpg

Lisää paprika-sipuliseoksen joukkoon kerma ja cheddarjuustoviipaleet:
IMG_1104.jpg
IMG_1106.jpg

Itse tein kastikkeen erikseen ja lisäsin vasta lopuksi sipulikuutiot ja laitoin paprikasuikaleet lopuksi valmiin annoksen päälle koristeeksi:
IMG_1109.jpg

Keitä pasta:
IMG_1092.jpg

Paista broilerinfileet paistinpannulla öljyssä, jonka seassa on valkosipulisilppua:
IMG_1086.jpg

Tarjoile broilerinfileet cheddarkastikkeen sekä pastan kera ja koristele annos halutessasi jalopenoviipaleilla:
IMG_1119.jpg

Meneekö millasia summia ruuanlaittoon per kk/pvä? :D

No en mä näitä safkoja joka päivä tee :D Voisin kuvitella, että mulla menee ruokaan kuukaudessa noin 300 euroa (välillä yli, välillä ali - mahdolliset ravintolalaskut eivät ole tässä mukana). Siinä on jo mukana se, kun syön töissä salaatin salaattipöydästä.

Mutta kun nyt hymiön kera kysyit, niin vastataan nyt sitten... Tähän tän päiväiseen ruokaan meni:

* Broiskut, noin 4-5 euroa (olivat jo valmiiksi jääkaapissa ja sitä jäi vielä seuraavia päiviä varten suht reippaasti)
* Tuorepasta, noin 3 euroa
* Cheddarjuustoviipaleet, noin 2 euroa
* Kerma, noin 1 euroa - ehkä (oli jääkaapissa valmiina)
* Paprika, noin 0,70 euroa
* Jalopenot, noin 2 euroa (oli kaapissa jo valmiina)
* Sipuli + valkosipuli, öljy sekä mausteet (olivat kaapissa valmiina)

No en mä näitä safkoja joka päivä tee :D Voisin kuvitella, että mulla menee ruokaan kuukaudessa noin 300 euroa (välillä yli, välillä ali - mahdolliset ravintolalaskut eivät ole tässä mukana). Siinä on jo mukana se, kun syön töissä salaatin salaattipöydästä.

Mä luulin, että sä laitat joka päivä tuolla tarmolla sapuskaa. :eek::D

Sen takia ajattelin vain kysyä.:D

Kantsii ostaa ens kerralla oikeeta cheddaria, eikä niitä sulatejuustoviipaleita millä ei oo mitään tekemistä cheddarin kanssa :P Vanhat silmäni oli näkevinään, että siellä käytettiin sulatejuustoa :B

Ite syön mielestäni hyvin ja välillä herkuttelenkin, ruokiin(sis. hera ja palkkari) menee keskimäärin 8-10€/pvä.

Ois pakastimes kanttarelleja, suppilovahveroita, pari kuhafileetä, kaks isoo ahventa, yks taimen ja 1.5kg haukifileetä. Pitäs joku päivä laittaa jotai, mut ei noit itellee jaksa laittaa, joten pitää joskus kutsuu joku syömää :)

Mä luulin, että sä laitat joka päivä tuolla tarmolla sapuskaa. :eek::D

Sen takia ajattelin vain kysyä.:D

Laskeskelin tossa huvokseni, että olen tehnyt näistä tänne laittamistani resepteistä (joissa kuva mukana) kahdeksan kuukauden aikana (jolloin innostuin kuvaamaan otoksiani) 40 annosta eli keskiarvon mukaan tulee tehtyä ruokaa tällä tavoin joka kuudes päivä. Loput ruuat kuvien kera on tehty aiemmin vuosien saatossa.

Yleensä muuten syön kotona aika tylsää ruokaa enkä edes joka päivä lämmintä ruokaa.

Kantsii ostaa ens kerralla oikeeta cheddaria, eikä niitä sulatejuustoviipaleita millä ei oo mitään tekemistä cheddarin kanssa :P Vanhat silmäni oli näkevinään, että siellä käytettiin sulatejuustoa :B

Mä tykkään käyttää cheddarjuustokastikkeeseen tarkoituksellisesti nimenomaan tota sulatejuustoa, sillä se maistuu just sille mistä tykkään. Käytän sitä myös silloin, kun teen kastikkeen tex mex -ruualle. Olen syönyt tavallista kovaa cheddarjuustoakin, mutta tähän kastikehommaan en tykkää sitä käyttää. Ei tule mun mielestä hyvää. Eikä se ole muutenkaan suosikkiani, vaikkakaan ei myöskään pahaa.

Ois pakastimes kanttarelleja, suppilovahveroita, pari kuhafileetä, kaks isoo ahventa, yks taimen ja 1.5kg haukifileetä. Pitäs joku päivä laittaa jotai, mut ei noit itellee jaksa laittaa, joten pitää joskus kutsuu joku syömää :)

Tässä sulle resepti kuhalle ja sienille, jota on kehuttu. Itse en tykkää sienistä, joten en ole maistanut tätä soossia. Herkkusinet voi varmasti korvata kanttarelleilla tai suppilovahveroilla.

KUORRUTETTU KUHA

700 g kuhafileetä
2-3 rkl vehnäjauhoja
200 g herkkusieniä
2 kananmunaa
2 dl smetanaa
1 dl juustoraastetta (Musta leimaa tai jotain muuta voimakasta)
suolaa
valkopippuria
(valkosipulia ja sipulia)
hienoksi silputtua persiljaa
öljyä ja voita paistamiseen

1) Leikkaa fileet sopivan kokoisiksi annospalasiksi
2) Suolaa ja pippuroi fileet ja kääntele vehnäjauhoissa
3) Lisää paistinpannuun sekä voita että öljyä ja paista kalanpalaset molemmin puolin
4) Viipaloi herkkusienet ja paista ne kypsiksi, mausta suolalla ja valkopippurilla
5) Lisää joukkoon smetana ja hämmennä tasaiseksi
--> (Halutessasi voit kuullottaa silputun sipulin sekä valkosipulin ja sekoittaa ne paistettujen ja maustettujen herkkusienien joukkoon )
6) Siirrä paistetut kalat uunivuokaan, levitä kovaksi keitetyt ja veitsellä hakatut kananmunat kalapalojen päälle
7) Lisää kalanpalojen päälle vielä sieni-smetanaseos ja lopuksi juustoraaste
8) Gratinoi nopeasti uunissa (225 astetta, noin 5-10 minuuttia)
9) Ennen tarjoilua lisää silputtua persiljaa päälle

Suositut

Back
Ylös Bottom