Kokkausketju, reseptit

Syö kuivalihana, hönö. Etenki jos on tarpeeks suolaista ja kokolihaa. Ohuita siivuja vaan suolakurkun kanssa, tai vaikka leikkeleenä? Jauhis kuivahtaneena on hyvä kuivaeväs.

Haah, hyvä neuvo. :-) Suolaisuus ehkä on ok, mutta rakenne ei ole (mun mielestä) ns. hyvän kuivalihan omainen, vaan vähän liian jauhomainen. Kokolihaa siis, ammunrintaa.

Yleensäkin kuivattuihin pelaa aika hyvin keittäminen; niin lihojen ku rehujen yms. kanssa.

Mitäs tämä tarkoittaisi hönön termein? Kauanko sitä pitää noin suunnilleen keitellä, että hammas mieluisasti uppoaa (jos ei meinaa koko ajan siinä maistella kesken prosessin)? Voiko mennä överiksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäs tämä tarkoittaisi hönön termein? Kauanko sitä pitää noin suunnilleen keitellä, että hammas mieluisasti uppoaa (jos ei meinaa koko ajan siinä maistella kesken prosessin)? Voiko mennä överiksi?

Kollageeni sulaa lihasta pois, kun keitat sita 3-4 tuntia. Tuolla pitaisi mika tahansa kenganpohja muuttua syomakelvolliseksi.

Huppe saa kohta alkaa maksaa mulle mainostamisesta palkkaa. Koko kaveripiiri ja ja suku käynyt blogisi reseptit läpi. Ei ole vielä huonoa reseptiä löytynyt. Porkkanakakku ja mokkapalat ovat parhaita versioita mitä olen maistanut ja moskovan pata -osa 2 kestosuosikki.

Jos joku ei ole vielä huomannut niin kopioidaan tähän parsakaaliketjusta Ksiinan yksinkertainen ja herkullien resepti parsakaalille:

Eli parsakaalit uunipellille sopivan kokoisiksi paloiksi, päälle suolaa, pippuria, ja murskattua valkosipulia. Itse käytän 4-5 kynttä, valkosipulin maku ei ole tässä kovin hallitseva. Uuniin pariin sataan asteeseen noin 10 minuutiksi, jotta parsakaalit saavat hieman väriä. Siihen päälle puristaa puolikkaan sitruunan mehun ja raastaa runsaasti parmesaania. Ruokaorgasmi taattu. Näiden kolmen mausteen kombo on vaan jotain käsittämätöntä; sitruuna tasaa valkosipulin röyhkeyttä, kun parmesaani tasaa sitruunan terävyyttä.

Tomi Takamaan lättyohje on myös melkein päivittäisessä käytössä ja menee lapsillekin läpi. 8 kananmunaa, 2 banaania, kardemummaa ja kanelia sekaisin ja pannulle. 4 isoa lättyä tulee ja on hyvää bodyherkkua kun heittää vielä soseuttuna esim omenaa ja vadelmia päälle.

8af2862c53760b1cd2a5747157c6bf3c.jpg

Tälläistä herkkua iltapalaksi! :)

Pieni varaslähtö jouluun ja laatikot (peruna, porkkana ja lanttu) muhimassa uunissa. Ja huomenna karjalanpaisti uuniin. Ajattelin kerrankin kokeilla niin, että laittaa possun ja naudan lisäksi myös lammasta. Saa nähdä miten onnistuu. Ainakin laatikot tuoksuu hyvälle ja pizzaa voi aina tilata.. :D

Bataatit ranskalaisiksi ja jauheliha pihveiksi? Ketsupin kanssa naamariin. Tuon parempaan en itse pystyisi :D Nuo ranskalaiset valmistuu heittämällä viipaloidut bataatit kulhoon ja päälle oliiviöljyä ja mausteita. Paistetaan 200 asteessa oman maun mukaan (20-40 min).

Thanks, oli hyvä idea. Kaksi tälläistä settiä nopeasti väsättynä siitä sitten tuli ja hyvää oli:
DSC_0245.jpg
800g bataatista tuli sopivasti pellillinen ton kokoisia ranskiksia, paistoin 225 asteessa n. 30 minuuttia. Ois ehkä hieman pitempään voinut olla, niin olisi tullut vähän rapeampaa.

Sain lahjaksi friteerauskeittimen, mitäs kaikkea mä voisin friteerata? Hyviä reseptejä kehiin! Mielellään jotain hiukan erikoisempia :D

Sain lahjaksi friteerauskeittimen, mitäs kaikkea mä voisin friteerata? Hyviä reseptejä kehiin! Mielellään jotain hiukan erikoisempia :D

Kananugetit on hyviä, kun leivittää itse fileepaloista.

Leikkaa itsellesi sopivan kokoisia paloja fileestä (jos haluaa snäksejä, niin aivan pieniä paloja ja jos pääruokaa, niin voi leivittää vaikka koko pihvin), pyörittelee ensin kananmunassa, sitten vehnäjauhot+mausteet sekoituksessa, uudelleen kananmunassa ja lopuksi vielä korppujauhossa. Uppopaistaa muutaman minuutin, kunnes näyttää väri hyvältä ja voi vielä leikata yhden halki tarkastaaksesi kypsyyden myös sisältä.

Näitä minä teen, kun tekee mieli KFC-tyylistä kanaa Suomessa.

Juureslastuja alkaisin heti keittelemään jos olisi kone. Makizushiakin voi päällystää tempuralla vaihtelun vuoksi, en ainakaan itse pettynyt makuun, kunhan vain ei laita avokadoa sisälle.

Namien kilohinta nous just jonkun verran.

vispilät.jpeg

Helppoa ja hyvää: Riisiä ja jauhelihapiffiä.

400g 10% jauhelihaa
1 kananmuna
1 ps ranskalainen sipulikeitto

100g (keittämätöntä) riisiä

Uuni 200 asteeseen. Sipulikeittopussi kulhoon, lusikalla sipulin muruset pienemmäksi. Liraus vettä kulhoon ja kananmuna. Annetaan hetken tekeytyä. Jauhelihat sekaan, sekoitellaan ainekset hyvin keskenään. Pyöräytetään 4 pihviä pellille ja uuniin noin 10-15min. Pihvit kun porisoo uunissa niin samalla riisit keittymään. Samalla odotellessa voi pyöräyttää vaikka salaatin riisin ja pihvien kylkeen. Maustamiseen ketsuppia ja/tai Sweet Chili- kastiketta ja/tai BBQ kastiketta.

Yksi annos (Riisit + pari pihviä) noin 700kcal, P 46, H 79, R 21

Tänään painittiin burgundin padan kanssa. Liha oli hyvälaatuista sisäpaistikuutiota. Lopputulos oli murea, mutta jälleen kuivakka. Miten tuollainen liha pitää valmistaa, jotta sitä syö mielellään?

Paistoin pinnan kiinni ja laitoin uuniin soosin (oli viiniä, konjakkia, lihalientä ja vaikka mitä) sekaan 150 asteeseen. Tunnin jälkeen liha oli kuivaa, 2 tunnin jälkeen sama, kuin myös 3 tunnin kuluttua, jollain päätin, että nyt riitti. Vieläkö olisi pitänyt parannusta odottaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom