Tein tänään tota "nyhtökanaa" tällä reseptillä tai "sinne päin":
Maistuis varmaan sullekin!: Nyhtökanaburgerit
Mun mielestä siitä tuli ihan hyvää, mutta pulled pork on ehkä parempaa. Miehen mielestä tämä pulled chicken taas oli ehkä jopa parempaa, kuin pulled pork.
En jaksanut alkaa veivaamaan luisten koipipalojen kanssa, vaikka niissä onkin makua ja rasvaa enemmän, joten käytin tohon marinoimattomia broilerin fileesuikaleita yht. 1350 grammaa. Maustoin suikaleita ensi alkuun suolalla sekä noilla muilla maustejauheilla. Sen jälkeen laitoin ne univuokaan ja kaadoin päälle voimakasta kana-kasvislientä (yht. 3 liemikuutiota ½ -1 litrassa vettä) siten, että suikaleet peittyivät.
Lopuksi laitoin suikaleet uuniin 200 asteeseen ja kävin lisäämässä vuokaan vettä aina kun sitä oli haihtunut "liikaa". Kypsensin suikaleita uunissa vajaa parin tuntia, jonka jälkeen kaadoin ylimääräisen liemen erilliseen astiaan ja möyhensin kypsät suikaleet kahdella haarukalla. Lopuksi kaadoin broiskun päälle osan paistoliemestä.
Kastikkeen tein erikseen. En laittanut siihen tuorechiliä, koska tota ruokaa söi 2-vuotias lapsi (chilijauhetta ja cayennea laitoin). Käytin kastikkeeseen tota paseerattua tomaattia yht. 500 grammaa ja ruokosokeria ehkä noin 3 rkl. Lisäksi laitoin ylimääräiseksi lisämausteeksi Caj P:n Rub Smoke Chipotlea:
Rub Smoke Chipotle 57g - Caj P - Tuotteet - Haugen-Gruppen
Kun olin hauduttanut kastiketta tarpeeksi pitkään, sekoitin kastikkeen nyhdetyn broiskun sekaan. Nyhtökana on parempaa, kun kastikkeen antaa ajan kanssa vähän imeytyä sinne broiskunlihan joukkoon.
Mä maistoin tota tänään vaan ihan haarukalla. Mies söin salaatin kera. Mun mielestä tota kannattaa syödä hampurilaisten tai tortillan välissä. Tai sitten tehdä siitä esim. jonkinlaista lasagnea.
Paljon nopeatekoisempi kuin pulled pork, jota mulla on tapana kypsentää uunissa yli 10h. Ja tosi nopea "nyhtää".