Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko nyt tosiaan niin, että tähän ei tule mitään muuta nestemäistä muistuttavaa ainetta kuin öljyä ja kananmunaa? Huhhuh, mikä setti? Ja jos ohjeessa lukee neljä desiä, mutta sen voi tehdä kahdellakin desillä, niin eikö sitä kahta desiä muka korvata millään? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Siinähän tulee koostumukseen ihan järjetön ero.
Miksei sulatettua voita ja öljyä? Voiko voi tehdä siitä mausta muka huonomman? Joskus olen kakkuja leiponut pelkällä öljyllä ja maku on yleensä ollut vähän liian öljymäinen ja jotenkin liian neutraali.
Porkkanassa on aika määrä nestettä. Huomaa miten juoksevaa taikinasta tuli kun sen pisti vatkaimella sekaisin.
Kävi mielessä jo kokeilis, mutta tein kuitenkin niin kuin ohje sanoi, koska haluan ensin kokeilla tätä ja tuunata vasta myöhemmin. Tein kolmella desillä öljyä ja nyt se on uunissa. Saas nähdä. Tuskin tulee pettymystä. Laittaa sit ensi kerralla normaalisuolaista voita vaikka puolet tuosta öljyn määrästä ja jättää erillisen suolan pois niin sehän on siinä.Tuo ei maistunut pelkälle öljylle tai öljylle muutenkaan, mutta mietin itsekin että jos laittaisi sulatettua voita tilalle niin prkl, tiedä vaikka tulisi vielä parempaa? Onko joku kokeillut? MPPK 2.0!
Mites kuorrutus. Teitkö juustokermaa?
Emmä sillä kermalla sitä oo koskaan kuorruttanu, mättäny vaan läjän lautaselle. Kuorrutuksen oon tehny ihan tomusokerista ja Philadelphia tuorejuustosta. Kannattaa muuten varoa jotain pirkka ja muita kevyttuorejuustoja, niillä saa vain ruoan pilalle!
Tein juustokermaa. Kumpikaan ei täällä nyt varsinaisesti ihastunut. Emännällä meni heti naama mutruun kun ei ollutkaan sellaista kuin "porkkanakakun kuuluu olla". Ohuehkoa pellille tehtyä ja "kuorrutettu niin kuin se kuuluu kuorruttaa". Ei se kyllä pahaakaan varsinaisesti ollut, mutta jotenkin, öh, mitäänsanomatonta. Saas nähdä paraneeko kun on jääkaapissa yön yli.Mites kuorrutus. Teitkö juustokermaa?
Joo, kyllä toi on jääkaappikylmänä parempaa. Jäähdytin sen eilen ulkona ja se jäi sisältä vähän haaleaksi. Siitä johtuen siihen tuli vähän porkkanalaatikkomainen aromi. :down:
Kyllähän se ihan hyvää on, mutta vähän harmittaa toi että tein sen pyöreään irtopohjavuokaan niin kuin käskettiin. Se on enemmän kuin tuplasti liian paksu. Ensi kerralla paistetaan pellillä ohuemmaksi, käytetään öljyn sijasta voita ja laitetaan oikea kuorrute tuorejuustosta, tomusokerista ja voista. Mutta mitäs nyt kävikään? Siitä tuleekin perinteinen porkkanakakku. Makuja on monia, mutta se on paremmin mun makuun. Ei sillä, ei tämäkään huonoa ole ja tulee kyllä syötyä. Mutta ei maailman paras.
Porkkanassa on aika määrä nestettä. Huomaa miten juoksevaa taikinasta tuli kun sen pisti vatkaimella sekaisin.
Testailin viikonloppuna tuota Hupen blogista löytynyttä cheesecakea, ja se oli kyllä pettymys.
Ensiviikonloppuna siis porkkanakakku-linjalle.
No vaniljasta huolimatta toi ei varsinaisesti maistunut kuin vaan makealta.Millä tavalla pettymys? Toiset tykkää paistetuista ja toiset hyydytetyistä. Itse en voi sietää hyydytettyjä juustokakkuja.
No vaniljasta huolimatta toi ei varsinaisesti maistunut kuin vaan makealta.
eli vähän sellainen vaisu kokemus. mietin jos olis pohjan tehnyt vaikka bastogne-kekseistä tai rouhinut digestive keksien sekaan vaikka pähkinöitä, olis saanu vähän syvyyttä siihen.
Mut jotain spesiaalia se täyte olisi kaivannut mukaan..
Ihan täysrasvaista lidlin tuorejuustoa, oon käyttäny sitä joskus hyydytettävään juustokakkuun ja on ollut ihan jees siinä.Mistä tuorejuustosta teit sen? Täysrasvaisesta kuitenkin? Pirkat, light-versiot jne kannattaa jättää kauppaan.
Tuon kylkeen maistuu aika hyvin joku mansikkakastike.