Kokkausketju, reseptit

Tuosta porkkanakakusta vielä, niin oon tehnyt sen itse normaalisti 2 dl rypsiöljyä ja ihan sitä prosessoitua, ei kylmäpuristettua. Jauhoina käytin ensimmäisellä kerralla graham täysjyvävehnäjauhoja ja niitä olen käyttänyt sen jälkeenkin. Koostumus on täydellinen.

Paksuus on vain hyvästä, niin ei mene ja kuivu. Uunittelu aikaa en oo laittanut merkille. Testailee tosin jossain vaiheessa tikulla sen 5 min välein, niin ei vaan pääse kuivuun. Ja kylkeen tuo tuorejuustokermavaahto on just must! Tosin oon tehnyt sen 5 dl kermaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paista voissa, ja kerman kanssa ääntä kohti?

Toinen vois olla, leikata ruodottomaks, leikata palasiks, sitten voilehtitaikinan sisälle smetanan/kermaviilin, mausteiden, katkarapujen, ja ruohosipulin / purjosuikaleitten kanssa, ja uunissa nyytit pintarapeaksi. Toimii hiton hyvin. Ehkä voi vähän pehmikkeeksi jotain voinokaretta tjsp laittaa, jos tekee mieli. Tää toimii siian kanssa parhaiten, mutta kaik' vaaleat kalat käy. Resepti jostain eräjormakirjasta alunperin.

Nyt tarttis apua: mitä mä teen hauesta? Oon vetony jo fileeks... Viimeks oon tehny keittoa ja haukipyöryköitä.

Fish and chips. Hauki ruodottomaksi ja about sormenkokoisia suikaleita. Passeli koko löytyy testailemalla. Leivitys ja muu maustaminen oman maun mukaan. Mä olen tykännyt pistää habaneroa silpuksi ja sotkea hauenpalasten sekaan. Antaa maustua yön yli ja pyyhkii chilit veks ennen leivittämistä ja friteeraamista.

Pistäkääs kiinalainen jälkiruoka. Tarttis kouluhommaan. Sellanen minkä pystyy koulussa toteuttamaan..

Just asuin Kiinassa 7kk, mutta ei siä paljo jälkiruokia tullu syötyä. (Niit ei taida juuri olla.)

Miten olis friteerattua banaania ja vaniljajäätelöä?

Laitetaas tännekki:

Parasta ikinä:

2 purkkia tonnikalaa vedessä
2 rkl rypsiöljyä
2 rkl majoneesia
2 korkillista rajamäen valkoviinietikkaa
1 sipuli
ripaus suolaa
mustapippuria maun mukaan

Laita kulhoon etikka, rypsiöljy, majoneesi, ripaus suolaa ja esim. 1 tl mustapippurirouhetta, sekoita lusikalla huolella

Silppua sipuli, lisää kulhoon

Valuta tonnikalapurkit tyhjäksi vedestä, ja lisää tonnikalat kulhoon, sekoita esim. lusikalla.

Leivän päällä ihan törkeän hyvää. Vielä parempaa kuin subwayn tonnikalatahna, ja erittäin halpaa. Näkkärin päällä mielestäni parasta.

Kokeile ensin ylläolevalla respetillä, sen jälkeen voit testata esim. rypsiöljyn tilalle oliiviöljyä, majoneesin tilalle kevytmajoneesi jne. Kannattaa kokeilla, mutsilta peritty respeti, joku sveitsiläinen viritys..

Pistäkääs kiinalainen jälkiruoka. Tarttis kouluhommaan. Sellanen minkä pystyy koulussa toteuttamaan..

Kiinalaiset jälkiruoat on aika erikoisia, syötyä on tullut mutta ainoa mistä tiedän sisällön on sokeroitu orapihlajan marja.

Tanghulu - Wikipedia, the free encyclopedia

Miksei tuollaiseen kovaan sokerikuoreen voi laittaa jotain muutakin. Wikipedian kuvassa näyttää olevan kiiwejä. Mansikkakin vois sopia, tosin on turhan ilmeinen, kiinalaisen voisi olettaa laittavan jälkiruokaan ennemmin jonkun lantun tai vastaavan.

Toinen vois olla joku bataattisysteemi, esim How to Cook Sweet Potato Soup (Chinese Dessert) - Snapguide Recipe
Ite oon syönyt jotain hiilloksessa paistettua bataattia jälkkärinä. Ei ollut mitenkään hyvää. :D

Inkiväärimaitovanukas on kanssa aika perinteinen.
http://en.christinesrecipes.com/2013/11/steamed-ginger-milk-custard.html

Eikun on saattanut olla soijamaidosta tehty se mitä yleensä tarjoavat. http://en.christinesrecipes.com/2008/06/tofu-fa-recipe-chinese-dessert.html

Fish and chips. Hauki ruodottomaksi ja about sormenkokoisia suikaleita. Passeli koko löytyy testailemalla. Leivitys ja muu maustaminen oman maun mukaan. Mä olen tykännyt pistää habaneroa silpuksi ja sotkea hauenpalasten sekaan. Antaa maustua yön yli ja pyyhkii chilit veks ennen leivittämistä ja friteeraamista.

tätä täytyy koittaa!

- - - Updated - - -

tämä menee myös testaukseen, kun hauen tuloa ei voi estää :D seuraavaksi saakin soveltaa muitakin kalareseptejä, kun kaverit tuo norjasta Turskaa sun muuta- paljon :kuola: silläaikaa mä kalastelen siikaa ja haukea :D

Just asuin Kiinassa 7kk, mutta ei siä paljo jälkiruokia tullu syötyä. (Niit ei taida juuri olla.)

Miten olis friteerattua banaania ja vaniljajäätelöä?

Mä oon saanut elinikäiset traumat kiinalaisesta pehmeä tofu ja makea/suolainen kastike jälkiruuasta. Se oli jotain ihan hirveätä. Asiakas onneks helpotteli tovin päästä, että "acquaired taste" ja armahtivat ettei tarvinut kaluta kippoa tyhjäksi.

Pitää varmaan itsekkin alkaa oikein kunnolla väkästeleen tuosta hauesta jotain. Sitä kun tulee kesällä yleensä eniten ongittua hauskuuskertoimensa puolesta.

Yleensä hauki on vaan mennyt fileeksi ja pannuun. Jos vaikka väkästelis siitä ihan jotain ruokaakin tarkoituksella.

Jos on paikka, niin kokeile savustettuna myös. Mainio otus siihen hommaan, vaikka ei ehkä etukäteen uskoisi. Jotkut vannovat kylmäsavun nimeen, sellaista en ole päässyt kokeilemaan koskaan.

Osaako joku lihapullaexpertti sanoa, miksi mun lihapullat syytää kaiken valkuaisen tms. ulos paiston aikana? Pullien rakenne menee ihan kivikovaksi. Aiemmin tämä on tapahtunut vaan uunipullissa, mutta nyt se teki saman paistinpannullakin. Yleensä teen pelkästä naudanjauhelihasta, missä on vähintään 17% rasvaa. Nyt olen pari kertaa tehnyt 10% naudanjauhelihasta ja lisännyt sinne possua sekaan. Pannu on ollut kuuma, kun olen pullat siihen lisännyt.

^Lihapullamassa on liian kylmää tai paistat lihapullat ylikypsiksi? Jauheliha kannattaa ottaa huoneenlämpöön hyvissä ajoin ennen kypsentämistä niin kuin pihviä paistettaessakin.

Ylikypsiksi en paista, kun se syytää tosiaan nesteet ulos jo aivan alkuvaiheessa. Voi olla että se massa on sitten ollut liian kylmää. :)

Olis hauska kuulla kokemuksia kylmäsavuhauesta. tarinat kertoo, että olis superhyvää, mutta en tiedä ketään joka olis oikeasti tehnyt kylmikset ja maistellut.

- - - Updated - - -

Hauki on kyllä parhaimmillaan kylmästä vedestä ja hiekkapohjalta. kesän kaislikkohauet ois sama jättää onkimatta ja sapuskoimatta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom