Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No kysytään sitten näin, onko suositella pataa?
Muuten käppäilen vaan kauppaan ja otan sen joka käteen tuntuu hyvältä. Wokkipannu löytyy jo ja pataa oon siis ostamassa :D
Etenkään kotimaiset kasvihuonetomaatit tai vastaavat tuontituotteet eivät välttämättä vedä vertoja avomaalla kasvaneille italialaisille herkuille, jotka on murskattu sekä tölkitetty paikallisesti lajille ihanteellisissa olosuhteissa sekä lajikkeista.
Tomaatit ovat myös siitä poikkeuksellinen säilyke, että niiden ravintoarvot jopa paranevat tölkissä. Tapahtuu jotain kemiallisia reaktioita...
On siis olemassa tilanteita, jolloin "tein itse" ei kokkauksessa olekaan parempi kuin "joku toinen teki paremmin sekä purkitti".
Tarkoitus olisi tänään tekaista lihapullia, mutta mietin että kuinkahan paljon sillä on vaikutusta jos laittaa koko kananmunien sijasta vain keltuaiset sinne mureketaikinan sekaan?
En ole ottanut tavaksi laittaa mitään kananmunia lihapulliin. Pitäisköhän koittaa?
Minkäslaisella reseptillä olette tehneet parhaat lihapullanne?
Minulla niistä tulee usein niin tympeän makuisia reseptistä riippumatta ja ihmettelen miten ravintoloissa ovat usein aivan toista luokkaa.
Kiitti vinkeistä. Täytynee testata. Olen tosiaan joutunut pettymään mitä erilaisimpiin lihapullaresepteihin kerta toisensa jälkeen... Mutta eihän se nyt täysi menetys koskaan ole, jos saa pötsinsä täytettyä.
Vielä noista tomaattimurskista... Yksi mainio tapa kiertää heikompilaatuiset murskat on yksinkertaisesti ostaa paseerattua tomaattia (eli joissa tomaatti on kuorittu ja ajettu erittäin tiheän siivilän läpi). Ne ovat yleensä jopa halvimmissa merkeissä aika tasalaatuisia. Ei ole vedellä lantrattua mehua, kantoja tai isoja sattumia seassa, mutta toimivat useimmissa ruoissa aivan yhtä hyvin kuin paremmat murskat.
Minulla niistä tulee usein niin tympeän makuisia reseptistä riippumatta ja ihmettelen miten ravintoloissa ovat usein aivan toista luokkaa.