Olen tuota Mutti-murskaa nyt ostanut tölkkitolkulla, kun ovat tarjouksessa johtuen tästä villityksestä. On se ehkä hiukan parempaa kuin vaikkapa Lidlin tölkkimurska, jota on ilmeisesti tomaattimehulla jatkettu... Pienenä miinuksena Muttiin on lisätty suolaa. Minä kun tykkään annostella ruokiin suolan mahdollisimman pitkälle itse.
Löysin äskettäin myös linssit ja nyt on tullut niitä käytettyä paljon. Edullinen, erittäin proteiinipitoinen (24g / 100g), yllättävän hyvänmakuinen sekä helppoa laittaa (huuhtasee ja keittää vähintään kymmenisen minuuttia).
Tämmösen padan tein äsken, josta tuli todella hyvää:
Paketti jauhelihaa
100g kuivattuja tai tölkki punaisia linssejä
Tölkki tomaattimurskaa
Sipulia
Paprika pilkottuna
Porkkana viipaloituna
Ja mausteeksi esim. pippuria, lihaliemikuutio, valkosipulia, oreganoa, tinjamia, chiliä...
Kaikki samaan pataan jauhelihan ruskistamisen ja sipulin kuulottamisen jälkeen. Kypsentelee niin kauan kuin malttaa nälältään odottaa.
Löysin äskettäin myös linssit ja nyt on tullut niitä käytettyä paljon. Edullinen, erittäin proteiinipitoinen (24g / 100g), yllättävän hyvänmakuinen sekä helppoa laittaa (huuhtasee ja keittää vähintään kymmenisen minuuttia).
Tämmösen padan tein äsken, josta tuli todella hyvää:
Paketti jauhelihaa
100g kuivattuja tai tölkki punaisia linssejä
Tölkki tomaattimurskaa
Sipulia
Paprika pilkottuna
Porkkana viipaloituna
Ja mausteeksi esim. pippuria, lihaliemikuutio, valkosipulia, oreganoa, tinjamia, chiliä...
Kaikki samaan pataan jauhelihan ruskistamisen ja sipulin kuulottamisen jälkeen. Kypsentelee niin kauan kuin malttaa nälältään odottaa.