Todennäköisesti olen. En syö kalaa ja vielä vähemmän raakaa kalaa. Hyi vittu. Ja jotain jenkkkimäisempää meininkiä olisi mielessä.
Jenkeissä tortillat yms. on menny ohi hampurilaisista suosikki pikaruokana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Todennäköisesti olen. En syö kalaa ja vielä vähemmän raakaa kalaa. Hyi vittu. Ja jotain jenkkkimäisempää meininkiä olisi mielessä.
No noikin on meillä ihan normaalia arkiruokaa. Ei niitä viittis tehdä kun haluaa jotain erikoisempaa.Jenkeissä tortillat yms. on menny ohi hampurilaisista suosikki pikaruokana.
Kerran olen maistanut, tilasin sellaisen setin missä oli paljon erilaisia, yksi kutakin, jokaista maistoin ja kaikki maistui kylmälle ja pahalle. En ymmärän miten riisin ja ravun pyrstönkin saa maistumaan niin kuvottavalle.Olettaen että et ole juntti, niin sushi.
No noikin on meillä ihan normaalia arkiruokaa. Ei niitä viittis tehdä kun haluaa jotain erikoisempaa.
Kerran olen maistanut, tilasin sellaisen setin missä oli paljon erilaisia, yksi kutakin, jokaista maistoin ja kaikki maistui kylmälle ja pahalle. En ymmärän miten riisin ja ravun pyrstönkin saa maistumaan niin kuvottavalle.
Mitenkäs valmistuu paras juustokastike esim. tortilloille? Ravintoloissa on usein tarjolla aivan taivaallisia juustokastikkeita texmex-ruokien päälle, mutta en ole koskaan kokeillut tehdä samaa kotona.
Oksennus kyllä lentää jos joutuu menemään lähellekkään noita sulatejuusto cheddar viipaleita.Mä olen tehnyt sulattamalla Cheddar-juustoa (Aamupala-juuston näköistä) ja ohentamalla sitä maidolla/kermalla. Siinä se.
Oksennus kyllä lentää jos joutuu menemään lähellekkään noita sulatejuusto cheddar viipaleita.
Parempi ottaa vain kunnon cheddar juustoa. Sulatella sitä ja ohentaa täysmaito+vesi kombolla ja lisätä esimerkiksi maun mukaan chiliä ja hieman juustokuminaa.
Jos joku on kehitellyt mielestään loistavan ihan perus ruskean kastikkeen, niin saa jakaa. Mä oon nyt päässyt sen verran eteenpäin, että perinteisen jauhojen ruskistamisen ja nesteen jälkeen lisää soijaa, sinappia ja ketsuppia, jolla saa jo ihan kohtuullisen kastikkeen esim. jauhelihan kanssa, mutta lisäideoita otetaan vastaan. Naudanlihafondin käyttäminen ja lihaliemen käyttäminen veden sijasta on noussut jo esille, mutta en ole vielä kerennyt testaamaan.
Nimimerkillä kotiruoka määrää vuosien ravintolaruoan jälkeen.
Mitenkäs valmistuu paras juustokastike esim. tortilloille? Ravintoloissa on usein tarjolla aivan taivaallisia juustokastikkeita texmex-ruokien päälle, mutta en ole koskaan kokeillut tehdä samaa kotona.
Netistä löytyy lukemattomia ohjeita, tässä yksi. How To Make The Creamiest Nacho Cheese
Tattista tuosta. Pitää testailla taas ensi viikolla.orsilla1 sanoi:Ruskea kastike...
Oli ihan vitun jees! Tein äsken nakkikastiketta tolla reseptillä.Pakko oli rekata takaisin pakkikselle ihan tämän takia. Ja enkös kirjoittanut pitkän litanian joka sitten katosi avaruuteen...
Anyway, Karjalasta paenneen isoäitini resepti (todettu toimivaksi 3-4 hengelle).
Lihalientä 1l. Nykyään tietty fondista/kuutioista, mieluiten luista itse keitetty. Voita n. 4rkl (runsaita lusikallisia) , jauhoja saman verran. Ensin keitetään lihaliemi ja pidetään haaleana. Paistinpannu kuumaksi ja voi pannulle. Kun voi on sulanut lisätään jauhot vähitellen siten, että seoksesta tulee paksu, mutta ei kokkareinen. Tämän jälkeen ruskistetaan jauhoja keskilämmöllä jatkuvasti sekoittaen kunnes jauhot ovat pähkinän ruskeita ja paahtuneen jauhon tuoksu nousee pannusta. Itse olen todennut, että kun pannusta rupeaa nousemaan "savua" ovat jauhot valmiit. Seuraavaksi jauhopannu pois lämmöltä muutamaksi minuutiksi, sekoitusta tulee jatkaa. Ideana on, että lihaliemi ja jauhosekoitus ovat samanlämpöisiä.
Seuraava askel on hitaasti kaataa lämmin (muttei kiehuva) lihaliemi lämpimän jauhoseoksen sekaan jatkuvasti vispilällä sekoittaen. Kun kastike näyttää toivotun paksulta siirretään pannu miedolle lämmölle, lisätään maustepippurit ja annetaan hautua 30-60min. Lihalientä voi tarpeen mukaan lisätä. Pari lusikallista kermaa tuo kastikkeeseen mukavaa pehmeyttä, mutta ei ole mitenkään pakollista. Tämä kastike sopii pohjaksi makkarakastikkeelle, lihapullien kanssa jne. jne.