Kokkausketju, reseptit

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oisko hyviä vinkkejä/ohjeistusta kuinka tehdä pinaattilettuja itse tuoreesta pinaatista?

Hyvä. Se kannattaa.

Muu Larb on myös erinomainen salaatti, jossa on vain lihaa.

larppi.jpg

Synkän metsän kokkailut: Muu Larb

ihan vaan pinnat kiinni, uuniin ja lopuksi folioon vetäytymään. kaveriksi joku oikein hyvä kastike?

- käräytä umpeen valkosipuliöljyvoi-seoksessa
- leikkaa kunnon viilto
- täyteen valkosipulimurskaa (+ chili jos ei Johnny Cash ole ongelma)
- kääri pekoniin
- sirottele juustoraastetta päälle
- kaiken päälle joku rehu ulkonäön takia
- uuniin
- mahaan

Oisko hyviä vinkkejä/ohjeistusta kuinka tehdä pinaattilettuja itse tuoreesta pinaatista?

Tuore pinaatti kannattaa ryöpätä ensin. Itse ainakin tein ihan perus lettutaikinan, taisin laittaa osan vielä ruisjauhoja. Ryöpätty ja silputtu pinaatti sekaan. Paisto voissa.

Kokkailin tänään vhh-tyyliin:
1382638997056.jpg

Jauhelihaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa, pinaattia, sipulia, valkosipulia, paprikaa, tomaattimurskaa, kookoskermaa, mausteita, fetaa ja juustoraastetta

Ja jälkkäriksi super-omenapiirakkaa
1382639427905.jpg

Pohja: voita, mantelijauhoa, muna, kookoskermaa, tilkka hunajaa
Reilusti omenaa
Pinnalle: rouhittua cashewpähkinää, gojimarjaa ja hampunsiemeniä pyöriteltynä hunajassa, ripaus kanelia
Söin soijavaniljakastikkeen kanssa.

Voiko lohifilettä pakastaa? Meneekö ihan vituiksi? Tuossa lähellä yhdestä paikasta saa lohifilettä kakkoslaatua 10kg laatikon aina 34.90e. Ihan sairaan halpaa.

Voiko lohifilettä pakastaa? Meneekö ihan vituiksi? Tuossa lähellä yhdestä paikasta saa lohifilettä kakkoslaatua 10kg laatikon aina 34.90e. Ihan sairaan halpaa.

Hyvin voi pakastaa. Rasvaista kalaa ei kuulemma suositella pakastettavaksi yli 1kk pidempään, mutta en ole kyllä huomannut mitään vikaa pidempäänkin pakastettaessa. Kannattaa sulattaa jääkaapissa ennen valmistamista, pysyy hajut miedompana eikä jää ainakaan raa'aksi, kun on sisältäkin kokonaan sulanut :)

Edit. Rupesin miettimään oisko sittenkin ollut n. 3 kk pisin suositeltu pakasteaika lohelle... Anyways, säilyy minusta pidempäänkin ihan hyvänä.

Mitä osaa naudasta wokkaamiseen?
Paistista tein wokkilihat, niin tuntui että olisi purkkaa jauhanut.

Missä saatanan studiossa sä oot ton kuvannu?! :wtf:

Ja miksi FB ei ole raiskannut tuota huonolaatuiseksi?

Hyvin voi pakastaa. Rasvaista kalaa ei kuulemma suositella pakastettavaksi yli 1kk pidempään, mutta en ole kyllä huomannut mitään vikaa pidempäänkin pakastettaessa. Kannattaa sulattaa jääkaapissa ennen valmistamista, pysyy hajut miedompana eikä jää ainakaan raa'aksi, kun on sisältäkin kokonaan sulanut :)

Edit. Rupesin miettimään oisko sittenkin ollut n. 3 kk pisin suositeltu pakasteaika lohelle... Anyways, säilyy minusta pidempäänkin ihan hyvänä.

Mahtavaa! Nyt on vara ruveta syömään kalaa reilusti. 3.49e/kg alkaa nimittäin olemaan jo ihan kohdallaan :)

Tälläistä on tullut tehtyä: JusSinan Keittiössä: Porsaan sisäfile ja kermakastike

Eli soija-hunaja-sinappi-oliiviöljy -possua. Kastike syntyy paistoliemestä. On herkkua.

Tein sillä tavalla, että puhdistettuani fileen ylimääräisistä "roippeista", tein siihen fileen reunaan syvän viillon ja levitin fileen auki. Laitoin fileen sisäpinnalle ohuelti tuota sun suosittelemaa marinadia sekä silputtua valkosipuli. Sen jälkeen levitin fileen sisäpinnalle Lidlistä ostamaan yrttistä tuorejuustoa (Crefee) sekä silputtua tuoretta timjamia. Tämän jälkeen laitoin auki levitetyn fileen kiinni ja sivelin siihen fileen ulkopintaan tuota marinadia ja lopuksi kiedoin fileen ympärille pekonia. Nyt toi fileeon parvekkeella odottamassa iltaa, jolloin se olisi tarkoitus paistaa. Ensin siihen pintaan kaunis väri paistinpannulla, jonka jälkeen laitan fileen vielä uuniin paistumaan.

Tein jo vähän kastikepohjaa tolle fileelle. Kuullotin pannulla valksipulia sekä sipulia, jonka jälkeen laitoin joukkoon paistolientä. Tuo paistoliemi on ollu mulla pakastimessa ja se on pulled porkin paistosta tullutta maukasta jämälientä. Lopuksi laitoin sekaan tavallista ja maustettua kermaa (mustapekka), nokareen tuota yrttistä tuorejuustoa ja suurustin kastiketta Maizenalla. Varmaan lykkään ton sisäfileen paistoliemenkin sinne kastikkeen joukkoon myöhemmin ja ehkä ohennan kastiketta vähän vedellä, jotta se ei ole liian äklökermaista.

Saas nähdä minkä makuista tosta tulee, kun tein ton vähän miten sattuu yhdistellen eri juttuja.

Missä saatanan studiossa sä oot ton kuvannu?! :wtf:

Ja miksi FB ei ole raiskannut tuota huonolaatuiseksi?

Oli jo niin karsee nälkä kuvaa ottaessa, että en kerennyt keittiösaareketta pidemmälle. Kuvat kun on alkujaan jo hanurista, niin ei Fb viiti niitä sen enempää raiskata. :)

^^

Toi mun possun sisäfile oli ihan syötävää. Ei mitään huippulihaa, mutta syötävää. Noi täytteet ja marinadi eivät sinällään auttaneet tekemään siitä lihasta mun makuun tarpeeksi maukasta, vaan sen teki kastike. Toi liha kun pitää paistaa kuitenkin kypsäksi ja siitä tulee ilman lämpömittaria (kuten mulla) liian kuivaa. Mä itse tykkään esim. naudan lihassa siitä, että sen voi jättää mediumiksi ja se on siksi mehevämpää. Mies kyllä kehui, että toi possunliha oli mureaa ja hyvää, mutta se tykkääkin että kaiken lihan mitää olla kypsää.

Mutta ei toi missään nimessä ollut pahaa, vaan ihan hyvää kastikkeen kanssa. Kyse on ennemminkin siitä, että en tykkää possunlihasta hirveästi (paitsi pulled porkista) ja sen kuivuudesta. Uskon, että sellaisen henkilön mielestä, joka tykkää possusta, tuo file olisi ollut tuollaisenaan hyvänmakuista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom