Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei tarvii kuin puolet tosta, kuten alla nähdään. Sulla tais vaan käydä niin, että kun otit sen välissä pois niin ei lämpö päässyt sisälle asti.Juu eli jotain kymmenen tuntia on hyvä varata oli köntsä kuinka pieni tahansa.
Uunissa voi tehdä ihan hyvin, mutta savustaan ei silloin tietty pysty. Mä oon tehnyt usein tällaisella reseptillä:Miten tommoinen lihankimpale ois parasta savustaa (en ole ikinä savustanut)? Onko olemassa jotain kertakäyttöistä savustusjuttua, johon tommoinen mahtuisi?
Mäkin voisin joskus testata tota pulled porkia. Onkohan noihin monenlaisia hyviä reseptejä?
Uunissa voi tehdä ihan hyvin, mutta savustaan ei silloin tietty pysty. Mä oon tehnyt usein tällaisella reseptillä:
Kuivarubi:
# 1.5 rkl paprikaa
# 0.5 rkl valkosipulijauhetta
# 0.5 rkl fariinisokeria
# 0.5 rkl sinappijauhetta
# 1.5 rkl sormisuolaa
#
# 1 kg porsaan kassleria kokonaisena.
Omenaviinietikka-barbecuekastike:
* 2 dl omenaviinietikkaa
* 1 dl keltaista sinappia
* 0.5 dl ketsuppia
* 3 rkl fariinisokeria
* 2 valkosipulinkynttä murskattuna
* 1 tl suolaa
* 1tl cayennepippuria
* 1/2 tl mustapippuria
Sekoita kuivamausteet ja hiero possun pintaan. Kelmuta possu ja työnnä jääkaappiin maustumaan
vähintään tunniksi tai vaikka yön yli.
Lämmitä uuni 150 asteeseen ja laita possu uuniin pellille tai pataan tms. Paista vähintään neljä tuntia.
Ota possu pois uunista ja anna levähtää 10 minuuttia.
Sekoita kastikeainekset ja keittele kymmenisen minuuttia.
Ota kaksi haarukkaa ja revi possu hienoksi. Kaada puolet kastikkeesta päälle ja sekoita.
Toinen puoli kastikkeesta tulee tarjottavaksi valmiiden sämpylöiden kanssa.
Tee siis samalla sämpylöitä ja täytä ne lihalla ja coleslaw-salaatilla.
Pulled pork juttuja. Miksei noita leipälättyjä saa miesten kokoa kun en osaa mättää niin vähää tavaraa, että saisi taiteltua kiinni?
onko kukaan tehnyt kanaa niistä kokonaisista pakastetuista broilereista? niihän ne vissiin esim. cittarin tiskistäkin myyvät valmiiksi grillattuna.
onko kukaan tehnyt kanaa niistä kokonaisista pakastetuista broilereista? niihän ne vissiin esim. cittarin tiskistäkin myyvät valmiiksi grillattuna.
Ensin munankeltuaiset, suola ja sinappi sekaisin. Perään hyvin hitaasti kaataen öljyt koko ajan sekoittaen käsin vispilällä. Lopuksi pippuri ja viinietikka sekaan. Sauvasekoittimella sekoitin pilkotut yrtit ja valkosipulin lopuksi sekaan.
Kiitos ohjeesta. Patonkipelti pitää kyllä ostaa.
Tähän amatöörimäiseen (toisaalta taas ammattimaiseen) tapaan tehdä majoa pitää kyllä puuttua.
Majo on maailman helpoin tehdä itse, eikä siinä mene kuin 15 sekuntia aloittamisesta.
Tässä erinomainen ohje, vaatii kyllä sen sauvasekoittimen, mielellään Bamixin Majoneesiterällä:
Tuo aivan oikeasti toimii, itse olen useita useita kertoja tehnyt tuota noin. Meillä munat ja muut aineet ovat huoneenlämpöisiä aina, koska menekki on niin kovaa, eivät ne ehdi pilaantumaan.
En usko että jääkaappikylmistä munista onnistuu.
Mulla on joku perus-Braun sauvasekoitin ja sillä majo juoksettui kun yritin pari kertaa. Ilmeisesti tarttee juuri tuollaisen majoneesiterän että onnistuisi varmemmin. Tosin sitten kun ekan kerran onnistuin vispaamaan majon käsin, niin nyt sen sitten osaa ja öljyn oikean kaatonopeuden tietää. Valmistuu hyvin nopeasti, mutta ei nyt 15 sekunnissa. Toisaalta olisihan se helpompi tehdä sekoittimella kun nyt kuitenkin sekoitan lopuksi sillä.
Mä laitoin ekoilla kerroilla patongit foliosta muotoiltuihin kouruihin, mutta nyt ne pysyy läjässä ilmankin kun tietää millainen on taikinan "oikea" koostumus. Käännän patonkitaikinaa kierteelle vielä vähän samalla kun laitan ne pellille. Tuollaisella patonkipellillä saisi kyllä vielä paljon pyöreämpiä patonkeja.
Mulla on joku perus-Braun sauvasekoitin ja sillä majo juoksettui kun yritin pari kertaa. Ilmeisesti tarttee juuri tuollaisen majoneesiterän että onnistuisi varmemmin. Tosin sitten kun ekan kerran onnistuin vispaamaan majon käsin, niin nyt sen sitten osaa ja öljyn oikean kaatonopeuden tietää. Valmistuu hyvin nopeasti, mutta ei nyt 15 sekunnissa. Toisaalta olisihan se helpompi tehdä sekoittimella kun nyt kuitenkin sekoitan lopuksi sillä.
Mä laitoin ekoilla kerroilla patongit foliosta muotoiltuihin kouruihin, mutta nyt ne pysyy läjässä ilmankin kun tietää millainen on taikinan "oikea" koostumus. Käännän patonkitaikinaa kierteelle vielä vähän samalla kun laitan ne pellille. Tuollaisella patonkipellillä saisi kyllä vielä paljon pyöreämpiä patonkeja.
Mulla ei onnistunu toi majoneesin teko vanhalla sauvasekottimella. kuumentu iha helvetisti, liekkö vaikutusta asiaan.