Täytyy muuten sanoa että noiden jauhelihojen makujen kanssa on varmaan ihan sellainen inhimillinen juttu kuin mihin on tottunut. Joku ei tykkää light-colasta mutta kun totuttelee sitä juomaan, niin juokin kohta mieluummin sitä. Toinen taas ei tykkää suojakaasujauhelihasta ja toinen tykkää. Huppe ei tykkää kun ei sitä ikinä edes käytä ja mä taas tykkään kun käytän sitä aina. Kaupan jauhettua välttelen. Maussa ei mun mielestä kamalaa eroa ole, mutta koostumuksessa on. Kaupan jauhamassa se on jotenkin epämiellyttävän tiivis ja rakeinen ja sellaisenaan paistettaessa sillä on suurempi taipumus jäädä isoiksi könteiksi mitä saa olla sit paloittelemassa.
Jännä juttu, koska minulla on juuri päinvastaisia kokemuksia. Siis kaupassa jauhettu liha hajoaa helpommin ja esimerkiksi kastikkeessa muodostaa hienompijakoista soossia vähemmällä paistolastan käytöllä. Tehdaspakattu jauheliha taas on niin muotoonsa puristettua "siimaa", että sitä saa työstää ihan huolella ruskistaessa, jotta ei ole lopputuotteessakin sellaista nauhamaista.
Muutoin minulle on aika ykslysti onko liha tehdaspakattua vai kaupan lihatiskillä jauhettua. Ostan halvinta ja vähärasvaisinta täysnautaa joka tapauksessa.