http://kohtuudellakulinaristi.blogspot.fi/ tästä blogista naurut ja ohjeet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä toi kasvisrasvamössö tuossa tekee? Sanotko Flora ruoka 4% -sotkua kermaksi? Koita ensi kerralla Kerman kanssa. Hyvä jotta sentäs oikeaa(?) voita pistit.Sain tänään kaupassa päähäni tehdä lohikeittoa. Ja tulihan siitä hyvää! Viimeksi söin sitä varmasti joskus intissä ja siitä alkaa olla aikaa + se oli pahaa siellä. Keitin potut ja porkkanat melkeen kypsäksi, laitoin sekaan kerman, mausteet ja lohen. Lohi kypsy siinä sitte kymppiminsan keittelyn jälkeen. Lopuksi heitin vielä voiköntin sinne sekaan. Aijai.. ihan kyynel herahti silmäkulmaan maistellessa ja mikä parasta, lohikeittohan on muistaakseni vielä parempaa kun sen lämmittää uudestaan seuraavana päivänä, joka on huomenna.
Kuus pottua ~400g
Lohifileetä ~400g
Pari porkkanaa ~100g
Flora ruokaa 4% ~300g
Voita, pippuria, suolaa ja tilliä.
Ja koska ollaan pakkotoistolla niin tuosta tulee neljä annosta ja yks annos on noin ~400Kcal ja protskua, hiilaria, ja rasvaa kaikkia reilu 20g. Laskin päivällä tarkasti muttei muista enää.
Mitä toi kasvisrasvamössö tuossa tekee?
Sanotko Flora ruoka 4% -sotkua kermaksi?
Koita ensi kerralla Kerman kanssa.
Hyvä jotta sentäs oikeaa(?) voita pistit.
Ai siellä oli glutamaattikuutio? No kalaliemi toki keitetään päästä ja nahkoista ja ruodoista itse. Voi ja kerma oli lähinnä se juttu tuolta.Ja jos ruvetaan pilkkua nussimaan, niin porkkana pitäs pitää mahollisimman kaukana lohikeitosta. Ei oo mielipide asia, on fakta. :D
edit. Ja huppe et kai nyt oikeesti oo mitään liemikuutioita tunkemassa lohikeittoon? Jos siis meinasit ihan yks yhteen tota linkkaamaasi ohjetta soveltaa..
Glutamaatittomiakin (hieno sana) kuutoita löytyy jos kuutioita nimenomaan haluaa käyttää. Mun mielestä liemijauheet on kyllä kuutoita näppärämpiä, ihan jo annostelun kannalta.Oon muuten siirtyny takaisin glutamaattikuutioihin noista fond du chef jne valmisteista. Samat arominvahventeet niissäkin on, enemmän makua noissa kuutioissa jä kätevämpi käyttää. Harvoin kyllä käytän mutta esim makkarasoppaan hujahtaa yksi tai kaksi maggia.
Muakin jossain määrin kiukuttaa kun asioita kutsutaan väärillä nimillä. Margariini ei ole voita, kasvirasvasekoite ei ole kermaa (ruokakerma on ihan ok), kaikki colajuomat ei ole Cokista ja maissitärkkelys ja maissijauho on ihan eri asioita. Olis mukava jos puhutaan oikeilla nimillä niin ei tule sekaannuksia. Tosin en ota kantaa tohon Mikan reseptiin, kun siihenhän voi kirjoittaa voita ja kermaa, koska ne on ne paremmat vaihtoehdot ja itse saa sitten käyttää ihan mitä tykkää.Tää on sellainen ruokanatsiketju että älä koskaan enää kutsu oivariinia voiksi. Ei koskaan. Ikinä.
Tossa katselin fond du chef beefin tuoteselostetta ja en löytänyt sieltä äkkiseltään muuta aromivahventeeksi kelpaavaa kuin hiivauutteen (jossa on kyllä glutamiinihappoa). Mä oon rakastunu noihin ja tuuppaan jopa ruskeaan kastikkeeseen. Antaa sinne hemmetin hyvän maun ja sopii kuin nyrkki silmään.Oon muuten siirtyny takaisin glutamaattikuutioihin noista fond du chef jne valmisteista. Samat arominvahventeet niissäkin on
Glutamaatittomiakin (hieno sana) kuutoita löytyy jos kuutioita nimenomaan haluaa käyttää. Mun mielestä liemijauheet on kyllä kuutoita näppärämpiä, ihan jo annostelun kannalta.
Onko heittää riistan kanssa sopivaa viiniä kehiin? Kokkaan illalla metsäkanalinnuista settiä. Alkon setäkin varmasti auttaa, mutta jos on suosituksia antaa niin pistäkää tulemaan.