Kokkausketju, reseptit

Oon nyt jo kahtena kertana saanut maistaa tuota eri Cittareis mutta kumpanaki kertana oon saanu "huononpalan" eli sitkeetä/joku läskikohta...kait se on vaan pakko kuitenkin testata tämä vielä itse valmistettunakin! Pitää vaan kytätä Minimanin -50% tarjousta niin sitten vasta :D

+ne paistaa sen paistinpannulla, mikä ei ainakaan auta asiaan. Tuota on pari pakettia tullut syötyä ja jokainen kolmesta palasta on erilainen osa lihasta. Kahdessa ei ole ollut läskiä lainkaan. Eikä läski mitään haittaa, sehän sulaa grillatessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei siinä kauaa menny kun sain -50% texas lihaa :D Tuli tosiaan testattua nyt tuota Hupen hehkuttamaa lihaa ja eihän hän väärässä ollut :) Hyvää tavaraa se tuntui olevan! Ei vaan perheelle maistunut (se marinadi/bbg maku), mutta saipahan ite vetää kunnolla piffiä :D

No ei siinä kauaa menny kun sain -50% texas lihaa :D Tuli tosiaan testattua nyt tuota Hupen hehkuttamaa lihaa ja eihän hän väärässä ollut :) Hyvää tavaraa se tuntui olevan! Ei vaan perheelle maistunut (se marinadi/bbg maku), mutta saipahan ite vetää kunnolla piffiä :D

Joo, ne enimmät mällit kannattaa vaikka pyyhkästä pois ennen grillausta. Joskus olen jopa pessyt marinadit pois jos vaikkapa on joku hunajamarinoitu broiskufile eksynyt valmistettavaksi.

Alkoi ketuttamaan taas kaikki+elämä, joten piti tekaista hiukan lohturuokaa:

Purilaiset c5.jpg

Ihan saakutin hyvää poppamiehen savustettu valkosipuli & chili pyree pihveihin sekoitettuna.

Tietääkö kukaan mitään hyvää valmista tai helposti tehtävää hampurilaismajoneesia? Jos sellaisen tekisi itse, niin kuinkä pitkään se säilyy jääkaapissa?
Olen kokeillut paria kaupan valmista tuubimajoneesia (mm. jotain Amerikan hampurilaismajoonesi) ja saanut pettyä.

Helppo kastike hampurilaisiin on kun tekee normaali majoneesin ja laittaa sekaan muutaman ruokalusikallisen Dijon-sinappia (maun mukaan).

Tietääkö kukaan mitään hyvää valmista tai helposti tehtävää hampurilaismajoneesia? Jos sellaisen tekisi itse, niin kuinkä pitkään se säilyy jääkaapissa?
Olen kokeillut paria kaupan valmista tuubimajoneesia (mm. jotain Amerikan hampurilaismajoonesi) ja saanut pettyä.

Majoneesi on maailman helpointa tehdä itse:
http://www.youtube.com/watch?v=ubKScCNyk7A

-vaatii kyllä ton Bamixin mutta kelläpä kokkaajalla ei sitä olisi.

Tai sitten ostaa vaikka Kavlin Aiolia ja tuunaa sitä vaikka Sriracha-chilisoossilla sopivasti. Ne Pirkan Kevyet ja vastaavat kurat jättäisin kyllä kauppaan, ei ne ole majoneesia, eihän niissä ole edes oikeita ainesosia.

hittolainen tuo Bamix on vieläkin ostamatta! Mites nuo majot muuten säilyy jääkaapissa?

Eräästä lähikaupasta saa näköjään tuoreita habaneroja sekä nagoja paketissa, ja mulla heräsi mielenkiinto kokkailla noiden kanssa. Habaneroilla kokeilu on vielä vähän kesken, mutta mukavasti tuntuvat antavan lämpöä noihin mun pöperöihin. Onko kukaan siis kokkaillut nagoilla? Meneekö esim. yhdellä kokonaisella pallerolla joku pannullinen kastiketta jo supertuliseksi normaalin ihmisen suuhun?

Tiedän, voisi tuota suoraan kokeilla, mutta jos nyt jollain sattuu olemaan kommenttia, niin sitä kuunnellaan mielellään.

Ite oon käyttäny tätä paljon...todella riittoisaa ja ei paljoa tarvi laittaa esim. kastikkeeseen alle puoli teelusikkaakin antaa jo tosi hyvän potkun :) Tosta purkista on helppo lisätä lisää jos tarvii, mutta kannattaa lähteä varovasti liikenteeseen.

nagasailyke.jpg

Tuoreita nagoja en oo koskaan käyttäny (muutakuin maistanut puoliskan :D), mutta ei niitä todellakaan paljoa tarvi. Tuorees vaan kannattaa muistaa että hienontaa sen todella pieneksi silpuksi niin tasoittuu paremmin ruokaan eikä tuu "ylläri" kohtia :D Ja vaikka olis maailman tulisinta chiliä käytös niin ei se tee siitä ruoasta "supertulista" vaan se annostelu :) Nagahan on hiton hyvänmakuinen chili, hedelmäinen jne. kun käyttää järkevästi niin saa helposti hyvää tulisuutta aikaan.

Edit. Ps. Tod.näk saat yhdellä "pallerolla" pilattua kastikkeen...koita aluksi puoliskasta puolet :)

Nagahan on hiton hyvänmakuinen chili, hedelmäinen jne. kun käyttää järkevästi niin saa helposti hyvää tulisuutta aikaan.

Edit. Ps. Tod.näk saat yhdellä "pallerolla" pilattua kastikkeen...koita aluksi puoliskasta puolet :)
Tuon hyvänmakuisuuden takia juuri olisikin mukava testata. Pitää vielä nyt koittaa mennä portaittain ja lapata tota habaneroa runsaammin, ettei tule mitään hirveitä ylläreitä, kun en kuitenkaan mikään kovin kokenut tulisten safkojen syöjä ole.

Mutta toi habanero jo voittaa noiden etikkaisten kastikkeiden kanssa pelaamisen sata nolla.

Miten ihmeessä voi tehdä ite sellaisen hampurilaispihvin? Oon jauhelihasta koittanu väsätä vaikka mitenkä, mutta aina ne murenee vaikka kuinka laittas kananmunia ja korppujauhoja!

Miten ihmeessä voi tehdä ite sellaisen hampurilaispihvin? Oon jauhelihasta koittanu väsätä vaikka mitenkä, mutta aina ne murenee vaikka kuinka laittas kananmunia ja korppujauhoja!

Siis otat vain naudan jauhelihaa (tiskistä, ei mitään Snellmannin paskaa), kaulitset sen ja leikkaat ympyräksi. Pakastat ja paistat jäisenä grillissä. Pannulla on vähän vaikee jos jäistä paistelee. Voi kai noita paistaa tuoreenakin kun paistelee varovaisemmin, mä teen noita aina läjän pakkaseen. Ei oo vaikeeta. Maustat paistovaiheessa pippurilla ja suolalla.
Leivinpaperien välissä on hyvä kaulita.

Tälleen:

patties1.jpg

patties2.jpg

Hamppari:
P1010688.jpg

P1010689.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom