Taas tuli kokeiltua yhtä pizzapohja reseptiä ja oli ihan OK, mutta vieläkin kaipaan "sitä jotain" :D Kiinnostuin myös noista pizzakivistä mutta nettiselailun jälkeen totesin että on turhan arvokkaita, joten marssin K-rautaan ja löysin tälläisen!
Hintaa oli huimat 7,30e ja hyvin näytti ajavan asiansa :D Löytyy K-raudan puutarhamyymälästä nimellä "askelmakivi" tjsp :D
Täytteenä prosciutto + mozzarella
Ekaa pizzaa pidin liian vähän aikaa ja tätä tuli ehkä pidettyä hieman liian kauan kun meinas tulla pohjasta vähän turhankin rapea/kova...no jos sitte kolmas onnistuu paremmin! Huppe suositteli jotain Euroshopperin mozzarellaa, mutta ei löytynyt kuin x-tran joten kokeilin sitä...kohtuu mautonta ja kumimaista ens kerralla jotain muuta :D Mutta pizzasta tuli siis "aika hyvä" ja tuntui uppoavan perheenjäsenille nopeeseen tahtiin, itse olen niin pirun kriittinen että ei auta kuin jatkaa testailuja :D
Tälläisellä ohjeella mentiin nyt:
4 cups of Flour = 9,2dl jauhoja
1 tsp Salt
325 ml warm water
2.5 tsp yeast
1 tsp sugar
Tomaattikastikkeen sovelsin itse:
Oliiviöljyä
Valkosipulia
Kaltattu tomaatti purkissa sauvasekoittimella soosiks
Mustapippuria
Suolaa
Sokeria
Basilikaa
Oreganoa
PS. Nyt kaipaa sitä pizzalapiota! Jumankauta kun meinas olla vaikeeta saada noi lätyt uuniin, mutta sain jotenkin taiteiltua kääntämällä uunipellin toisinpäin, siihen leivinpaperi ja siitä sitten liusuttamalla pizzakivelle...