Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tulipa tuossa aamuhumaloissaan idea, eli eikun kauppan (kuppilan kautta toki) ja tiskille naudan sisäpaistin ostoksille. Kaveriksi lähti rucolaa, kevät sipuleita, parmesaania ja Castillon sinihomejuustoa.

Ja sitten itse asiaan... nauta lehtipiffeiksi ja tosissaan ohuiksi piestyiksi n.10x5cm paloiksi. Tuli n.20 tuollaista hyvin piestyä oikein ohkasta palasta.

Kasa puoliksi ja täytteiden tekoon.
Puoliiin silputtua rucolaa ja parmesaani lastuja ja toiseen puoleen voissa karamelisoituja kevät sipulien varsia ja Castillon sinihomejuutsoa. Rullat käärittiin pitkittäin, eli oikein ohkaisa olivat. Ei muuta kuin pannu kuumaksi ja voi ruskistumaan ja ruskistuneessa voissa pikainen pyöräytys rullille väriksi pintaan. Kaveriksi aiemmin mainostamaani kermaviili coleslawia ja eipä voi muuta kuin vilpittömästi kehua koko settiä.

edit. valmiiden rullien pintaan ripaus vuorisuiollaa meni myös.

Kyllä sitä on aamuhumaloissaan luova ja hieno mies :D

Nyt sitten pakkiksen leipurisedät ja -tädit kertoo Pöksylle mitä joissakin viinereissä oleva kirkas hyytelö on? Tai siis sama se on mitä se on, suurimmaksi osaksi vettä varmaan, mutta miten se on hyytelöity? Ajattelin, että voisi väsäillä viinereitä, missä on mansikoita sellaisessa hyytelössä, mutta en oikein keksi mikä siinä toimisi. Liivatteen en oikein usko pelaavan, koska mulla on sellainen käsitys, että sen pitää antaa jähmettyä kylmässä, eikä se täten oikein viineriin sovi.

E: Onhan niitä kaupassa kaikenlaisia hyytelöimisaineita, mutta niiden käytöstä en tiedä mitään. Mutta mahtaisiko olla jollain sellaisella tehty?

Nyt sitten pakkiksen leipurisedät ja -tädit kertoo Pöksylle mitä joissakin viinereissä oleva kirkas hyytelö on? Tai siis sama se on mitä se on, suurimmaksi osaksi vettä varmaan, mutta miten se on hyytelöity? Ajattelin, että voisi väsäillä viinereitä, missä on mansikoita sellaisessa hyytelössä, mutta en oikein keksi mikä siinä toimisi. Liivatteen en oikein usko pelaavan, koska mulla on sellainen käsitys, että sen pitää antaa jähmettyä kylmässä, eikä se täten oikein viineriin sovi.

E: Onhan niitä kaupassa kaikenlaisia hyytelöimisaineita, mutta niiden käytöstä en tiedä mitään. Mutta mahtaisiko olla jollain sellaisella tehty?
Veikkaan että tarkoitat hyytelösokeria. Eli ne wiinerit on todennäköisesti tehty niin että paistetaan ensin, sitten mansikat päälle ja lopuksi hyytelösokeriliemellä valellaan, siihen jää sellainen kirkas "räkä" sitten pintaan ja se myös suojaa mansikoita tummumiselta.
Huppe oletko ystävälllinen ja kerrot tuon pitsasi reseptin? näyttää niin jumalaiselta että oksat pois.

Ihan normaali pitsapohja, resepti vaikkapa Durum-vehnäjauhopussin kyljestä.
Sitten tomaattimurskaa, tabascoa, suolaa, sokeria pohjalle (taisin keittää noita hieman kasaan), mozzarellaa + täytteet. Ei muuta, sitten paistetaan 300-400-asteisessa leivinuunissa tai pizzakivellä.

"Less is more". Mansikkakeitto taisi olla se keneltä kannattaa kysellä pitsasta ja varsinkin pohjista. Itse tein tuon pohjan pikana, 10min aloituksesta ja pitsa oli jo uunissa :D

Toi mun pohja ei muuten oikein onnistunut, vaan siitä tuli kitkeränmakuinen. Se johtuu siitä kun käytin pohjassa oliiviöljyä eikä se kestä noin kovia lämpötiloja. Suosittelen tavallista rypsäriä tilalle. Käytin Sitia 0.3 -öljyä, joten laadustakaan (tai oikeastaan sen puutteesta) ei ole tässä kyse.

Veikkaan että tarkoitat hyytelösokeria. Eli ne wiinerit on todennäköisesti tehty niin että paistetaan ensin, sitten mansikat päälle ja lopuksi hyytelösokeriliemellä valellaan, siihen jää sellainen kirkas "räkä" sitten pintaan ja se myös suojaa mansikoita tummumiselta.
Mistähän hyytelösokeri mahtaa olla tehty? Onkohan kovin makeaa, kun sisältää sanan sokeri? Tässä tapauksessa mitä tarkoitan, ei hyytelö ollut kovin makeaa ja mansikanpalat ui siellä hyytelössä, eikä sitä ollut vain pinnalla. Täältä kun katselee, mitä Ossin pullan viinerit sisältää, niin siellä lukee monessa paikassa "hyytelöimisaine E407" joka näyttää olevan karrageeni. Nyt ei pitäisi enää tietää kuin mikä mahtaa olla kaupan tuotenimi, jolla saa samanlaisen tuloksen.

Kävellään kaupan pakastealtaalle ja ostetaan lehtitaikinalevyjä tai viineritaikinaa. Näillä nyt ensin ja jos innostun, niin saatan joskus tehdä itse. Tuskin siitä sen ihmeellisempää itse tehtynä tulee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pekoninen pullaherkku

Tähän yksinkertaiseen herkkuun tarvitset:

Pullapitkon
Suklaalevitettä
Pekonia
Jäätelöä
Kermavaahtoa

Levitä reilusti suklaalevitettä kahdelle pullaviipaleelle ja lisää sen jälkeen pekonia ainakin toisen viipaleen päälle.

pullapekoniherkku-001.jpg

Tämän jälkeen lisää jäätelöä toisen viipaleen päälle.

th_pullapekoniherkku-003.jpg

Laita viipaleet päällekkäin ja viimeistele annos kermavaahdolla.

pullapekoniherkku-002.jpg

Täytyy testaa ennen ku uskon. Kyllä yleensä suolainen ja makea sopii hyvin yhteen, mut silti tää jäi nyt vähä epäilyttämään :D

Täytyy testaa ennen ku uskon. Kyllä yleensä suolainen ja makea sopii hyvin yhteen, mut silti tää jäi nyt vähä epäilyttämään :D
Kyllä pekoni sopii melkein mihin vain. Myös makean kanssa. Olen pariin otteeseen tehnyt suklaakuorrutettua pekonia, ja se on hyvää.

Pekonihan nyt tekee kaikesta hyvää, mutta pullaa, kermavaahtoa ja pekonia samaan settiin?!? Kai mä olen rajoittunut tai jotain, mutta tuo nyt on jo liikaa...

Pekonihan nyt tekee kaikesta hyvää, mutta pullaa, kermavaahtoa ja pekonia samaan settiin?!? Kai mä olen rajoittunut tai jotain, mutta tuo nyt on jo liikaa...
Älä sano ennen kuin kokeilet. Kyllä mä uskon, että tossa voi olla maut kohdallaan. Annat oman rajoittuneen makuyhdistelmämaailmasi häiritä.

Älä sano ennen kuin kokeilet. Kyllä mä uskon, että tossa voi olla maut kohdallaan. Annat oman rajoittuneen makuyhdistelmämaailmasi häiritä.
Kaikkea kannattaa maistaa. Itse olen huomannut että oudotkin makuyhdistelmät voivat olla hyviä. Toi suklaapekoni kieltämättä hieman puistattaa, mutta ehdottomasti voisin kokeillakin.

Tuo Judiksen pekonipullaviritelmä vaikuttaa jo niin häiriintyneeltä yhdistelmältä, että mielenkiinto testaamiseen herää väkisinkin. Tieteen vuoksi pitäis melkein uhrautua (normaalisti en laittais noista aineksista suuhuni kuin pekonia) ja toteuttaa kyseinen resepti kaikessa outoudessaan.

Tästä saatte syyttää täysin ohjelmia Dinner Impossible ja Man vs Food. Ensin mainitussa tehtiin joskus suklaakuorutteista pekonia ja jälkimmäisessä syötiin pekonidonitsia. Minäkin tein tuon aivan kokeilumielessä ja olin varautunut suureen yökötykseen, mutta se oli oikein hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom