Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Olen päättänyt alkaa rakentamaan itselleni toimivaa maustehyllyä, ja haluaisin kuulla mielipiteitänne. Kysymys kuuluu yksinkertaisesti: mikä/mitkä on lempimausteesi ja mihin sitä käytät? :)
Entä mausteiden klassikot, mitkä täytyy löytyä joka kaapista?

Itsellä löytyy pääpiirteittäin kaikki mitä kaupassa myydään + n. 20 aasialaisen kaupan erikoismaustetta päälle.

Merisuola hiutaleina ja mustapippuri myllystä auttaa kyllä jo pitkälle.

Entä millaisia ratkaisuja teillä on maustepurkkien säilyttämiselle? Itsellä meinaa todella pieni kaappi jäädä todella ahtaaksi kun tulee pikkuhiljaa lisää mausteita. Olisko seinälle joku taso roikkumaan johon kerää ne, tai jokin muu?

Entä millaisia ratkaisuja teillä on maustepurkkien säilyttämiselle? Itsellä meinaa todella pieni kaappi jäädä todella ahtaaksi kun tulee pikkuhiljaa lisää mausteita. Olisko seinälle joku taso roikkumaan johon kerää ne, tai jokin muu?

Eikös joka kodissa ole maustekaappi/hylly lieden yläpuolella. Ei kyllä ole ihanteellisin paikka säilyttää mausteita mutta...

Olisikohan tässä maustekeskustelussa potenttiaalia jopa omalle threadilleen?

Oma kysymykseni liittyy mausteiden käyttöön. Mitä kannattaa yhdistellä mihinkin ruokaan ja mitkä mausteet sopivat yhteen toistensa kanssa. Ongelmana tuppaa olemaan että ruokaan tulee laitettua vähän kaikkea mitä maustekaapista löytyy ja lopputuloksena kaikki ruoka maistuu samalle. Hyväksi todetut kombinaatiot jakoon!

Olisikohan tässä maustekeskustelussa potenttiaalia jopa omalle threadilleen?

Oma kysymykseni liittyy mausteiden käyttöön. Mitä kannattaa yhdistellä mihinkin ruokaan ja mitkä mausteet sopivat yhteen toistensa kanssa. Ongelmana tuppaa olemaan että ruokaan tulee laitettua vähän kaikkea mitä maustekaapista löytyy ja lopputuloksena kaikki ruoka maistuu samalle. Hyväksi todetut kombinaatiot jakoon!

Olisihan tässä, vois vaikka väsätä? :D

Hyväksi todettuja kombinaatioita on klassinen mustapippuri ja suola ainakin ;)

Maustaminen on minusta sellainen asia, joka on itse opittava kokeilun ja virheiden kautta. En ole juuri koskaan ollut tyytyväinen valmiiden reseptien maustamisohjeisiin täysin sellaisenaan ilman omaa hiomista. Olen käyttänyt niitä vain ohjenuorana ja kehitellyt oman maustekombinaation sekä määrät.
Ja silti aika ajoin tulee vielä epäonnistuttua maustamisen kanssa tutuissakin ruokalajeissa.

Mitäs mausteviisautta minulta löytyisi... No tulisiin liharuokiin ja etenkin texmexiin pieni lusikallinen juustokuminaa antaa huomattavan säväyksen.

Eikös joka kodissa ole maustekaappi/hylly lieden yläpuolella. Ei kyllä ole ihanteellisin paikka säilyttää mausteita mutta...

Valitettavasti mulla ei ole lieden yläpuolella kun tuuletin. Eikä siihen lieden allekaan viitsisi laittaa mitään mausterekkiä kun aika varmasti roiskuis sinne asti rasvat ja höyryt. :/

Niin ja mausteista, kanafileiden päälle sopii törkeen hyvin suolaa myllystä, mustapippuria ja ripaus timjamia :thumbs:
..ja maustetaan vasta paistettu puoli.

Poistakaa tämä viesti, jos rikkoo sääntöjä, mutta mielestäni aika mielenkiintoinen setti kotikokille: http://valio.fi/kotiruoka/

Kokit kokkailee 5 päivää putkeen 24/7 Rautatientorilla. Olen ällistellyt tuota joka päivä ja kokkaamisesta innostuneena ihmisenä, on kyllä hyvää settiä ja hyviä kokkeja. Muutamat kiinnostavat reseptit on tullut bongattua ja ruoanlaittovinkkejä muutenkin. Kävin kyylämässä tuota kokkaustelttaakin livenä, kun siitä ohi töihin kuljen :D Tarttui sieltä jotain uutuusjogurttia käteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirpparilta löysin tänään valurautapannun 5€ sekä savipadan 2,5€.
Dieetin jälkeen sitten pääsee lihaa ruskistaan ja paisteja sekä kanaa hauduttaan... :kuola:

Liitteet

• kamat.webp
    kamat.webp
    33,1 KB · Katsottu: 939
Tänään olis illemmalla taas tarkoitus tehdä suosikkiruokaani eli leivitettyjä porsaanfileitä. Tapana on ollut aina paukutella pihvit ohueksi ja lisätä vähän suolaa. Sitten olen aina väsännyt marinadin soijasta, sinapista, paprikamausteesta, pihvimausteesta ja mustapippurista. Sitten dippaus vehnäjauhoon, kananmunaan ja korppujauhoon. Ja sitten pannulle.

Pikkasen ruvennut toi marinadi jo vähän kyllästyttämään kun samalla kaavalla tullu aina tehtyä.

Eli olisiko ehdotuksia vähän erilaisempaan settiin.

Marinadi kokonaan pois ja joku hyvä kastike vaikka?

Pikkasen ruvennut toi marinadi jo vähän kyllästyttämään kun samalla kaavalla tullu aina tehtyä.

Eli olisiko ehdotuksia vähän erilaisempaan settiin.

Marinadi kokonaan pois ja joku hyvä kastike vaikka?
Kuis olis vaikka joku kuivarubi, johon voi heittää vaikka sormisuolaa, valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, sinappijauhetta ja vaikka cayennepippuria. Rosmariiniakin vois koittaa laittaa vähän. Annat olla pussissa jääkaapissa muutaman tunnin ja paistelet pois. Tohon rubiin voi heitellä vähän mitä vain, mikä hyvältä tuntuu. Sinappijauhetta kannattanee kokeilla, se on yksi mun perusmausteista possun kanssa. Ja löytyy noita rubeja kaupoistakin, jos ei itse jaksa tai uskalla kokeilla sekoitella mausteita.

Kuis olis vaikka joku kuivarubi, johon voi heittää vaikka sormisuolaa, valkosipulijauhetta, paprikajauhetta, sinappijauhetta ja vaikka cayennepippuria. Rosmariiniakin vois koittaa laittaa vähän. Annat olla pussissa jääkaapissa muutaman tunnin ja paistelet pois. Tohon rubiin voi heitellä vähän mitä vain, mikä hyvältä tuntuu. Sinappijauhetta kannattanee kokeilla, se on yksi mun perusmausteista possun kanssa. Ja löytyy noita rubeja kaupoistakin, jos ei itse jaksa tai uskalla kokeilla sekoitella mausteita.

Tämähän kuullostaa hyvältä kiitoksia. Pitääkin lähteä kauppaan metsästämään mausteita. Osa löytyy hyllystä mutta sinappijauhetta ei taida olla.

Kuka sanoi, että lammas on pahaa ja maistuu villalta? Välillä tätä kuulee ja olen joskus itsekin sellaista maistanut. Nyt rohkaistuin kokeilemaan itsekin, kun Lidlissä sattui olemaan pakastettuja lampaan t-luupihvejä ihan sopivaan hintaan. En siis paljoa häviä, vaikka vituiksi menisi. Sekoittelin tossa marinadin, johon tuli suolaa, timjamia, rakuunaa, rosmariinia, vähän jotain valmis-chili-sotkotusta (santa maria chili explosion -mylly) ja valkosipulia. Nesteeksi tuli oliiviöljyä ja balsamicoa. Paistelin grillipannulla ja sanonpa vaan, että haistakaa villojenne kanssa pitkä paska. Oli ihan helllvetin hyvää ja tätä teen uudestaan. On vaan harmittavan pieniä nämä kyseiset t-luupihvit.

PS. On muuten pulled pork uunissa ja sämpylätaikina jääkaapissa. Illemmalla herkutellaan.

Itsekin taisin joku tovi sitten erehtyä ostamaan noita samoja lampaan t-boneja (jotain 30% ale) ja en kyllä toiste osta. Joka pihvissä noin 10g lihapitoisuus ja paketissa vain 4kpl. Maistuikin kohtalaisen paskalta.

Noniin nyt on piffit muovipussissa mausteiden kera muhimassa jääkaapissa. Mausteiden määrät meni aika arpomiseksi. 7 piffiä niin pistin ruokalusikan kaikkea ja hieroin pintaan aika reilusti. Saas nähä menikö liikaa.

Itsekin taisin joku tovi sitten erehtyä ostamaan noita samoja lampaan t-boneja (jotain 30% ale) ja en kyllä toiste osta. Joka pihvissä noin 10g lihapitoisuus ja paketissa vain 4kpl. Maistuikin kohtalaisen paskalta.
Olisko niitä kuus paketissa. Maustajassa on vika jos vituiksi menee. Oli kaukana paskasta.

E: vaikka hiton pieniä ne kyllä on.

Kuka sanoi, että lammas on pahaa ja maistuu villalta? Välillä tätä kuulee ja olen joskus itsekin sellaista maistanut.
Vanhan lampaan rasva maistuu villalle. Jos ostaa rasvattomia paloja ja/tai nuorta lammasta/karitsaa niin ei ongelmaa. Jos taas jonkun halvan uusiseelantilaisen viulun niin sitä saa kyllä aikalailla uittaa kahvissa ja valkosipulissa, että villan maku peittyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom