Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tämä muuten on todella hyvä öljy. Olen tehnyt tässäkin ketjussa mainittua vihreää pestoa kahteen otteeseen ja ensimmäisellä kerralla öljyn maku (merkkiä en nyt muista, olikohan just tuota pirkkaa) puski ikävästi läpi, mutta tähän 0,3:een tehtynä maku oli sopivan neutraali.

Eroaako se 0,7 tuosta 0,3:ta paljonkin?

Maailman paras oliiviöljy:

Sitia:

401541.jpg

Ihan oikeasti, aloin hifistelemään nyt öljyillä ja kyllä kannatti. Aivan KÄSITTÄMÄTÖN ero esim. pirkka lasiputeli extra virginiin. Pirkka lensi aivan oikeasti roskiin kun maistoin tuota ekan kerran.
Löytyy esim. Supermarketeista ja Cittareista.

Pitää kokeilla, nimittäin multaki löytyy täl hetkellä pirkan pullo kaapista.. Ja paskan maun vuoksi olen jo jonni aikaa miettiny että mikähä oliiviöljy ois parempaa.

En ole ikinä ollut niin kateellinen kuin silloin kun kuulin italialaiselta kaverilta, että hän ostaa oliiviöljynsä suoraan tutulta viljelijältä. Ehkä ihan vähän tekisi mieli maistaa.
Italialaiset ja espanjalaiset eivät muuten pidä omista oliiviöljyistään vaan vievät ne mm. Suomeen kauppoihin ja ostavat itselleen Kreikkalaista ja nimenomaan Kreetalaista öljyä. Jostain luin ;)
Pitää kokeilla, nimittäin multaki löytyy täl hetkellä pirkan pullo kaapista.. Ja paskan maun vuoksi olen jo jonni aikaa miettiny että mikähä oliiviöljy ois parempaa.
Pirkassa tuo laadun huononeminen radikaalisti tapahtui noin 4kk sitten, tuohon saakka Pirkka oli vielä "siedettävää" ja se oli sellainen "ok" perusöljy. Nyt sitä ei voi enää käyttää lainkaan. Ruoka kuin ruoka menee pilalle jos siihen laittaa tuota kuraa.

Toinen hyvä öljy on Pirkka parhaat Kreikkalainen oliiviöljy, metallisessa putelissa. Kumpikin noista hyvistä ovat vielä ihan kohtuuhintaisia, noin 6-7e/pll.

Pirkassa tuo laadun huononeminen radikaalisti tapahtui noin 4kk sitten, tuohon saakka Pirkka oli vielä "siedettävää" ja se oli sellainen "ok" perusöljy. Nyt sitä ei voi enää käyttää lainkaan. Ruoka kuin ruoka menee pilalle jos siihen laittaa tuota kuraa.

Toinen hyvä öljy on Pirkka parhaat Kreikkalainen oliiviöljy, metallisessa putelissa. Kumpikin noista hyvistä ovat vielä ihan kohtuuhintaisia, noin 6-7e/pll.

Joo, pitääpä kattoa tuosta k-marketista tänää ku on kaupassa käyntiä. :)

Mitä tarkalleen sisältää se kiinalaisten ravintoloiden tulinen töhnä, jota on pöydässä? Millä nimellä sitä myydään itämaisten elitarvikkeiden puodeissa?

Jääkaapista löyty tommonen Minced hot chili purkki, oisko samaa tavaraa, sisältää: chili(84%) auringonkukkaöljy,vesi,sokeri,etikkahappo,suola,sitruunahappo.

Kas, jääkaapissani on 47 purkkia Valion uutta maitorahkaa... Ottaisin ihan mielelläni vinkkejä vastaan erilaisista välipalavariaatioista, joihin tulee maitorahkaa :D Olen tosissani.

Ravintoluento+028-1.jpg

^
Suhteilla ;)

P.S. Eikö täällä muka kukaan syö maitorahkaa, kun ei tule vinkkejä???

Mä olen oikeasti ihan tosissani. Mä syön yleensä aina itse hedelmäkeiton, marjojen, banaanin ja pellavansiemenrouheen kera. Tai ananaksen. Ois kiva saada jotain hyväksi havaittuja ja suht' terveellisiä vinkkejä. Mä meinaan joudun syömään tota rahkaa nyt aika paljon seuraavan muutaman viikon ajan eikä niissä kaikissa voi olla seassa vatkattua kuohukermaa ja sokeria.

Eikö täällä muka kukaan syö maitorahkaa, kun ei tule vinkkejä???

Jos syöt vaikka pihviä/lohkoperunoita tai vastaavaa, niin rahkasta saa maustamalla kastikkeen siinä missä kermaviilistäkin. Olet kokeillut sipsienkin kanssa dippinä ja hyvin toimi. Tuossa käytössä ei kyllä kaappi kovin kovaa vauhtia tyhjene, mutta idea kuitenkin...

Ja ei, en syö maitorahkaa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lihapullia! Jauhelihaa, rahkaa, sipulia, valkosipulia ja mausteita. Voi tietty tehdä myös esim. jauhelihapihvejä. Ihan simppeliä perusruokaa, mutta tosi hyvää.

Maailman paras oliiviöljy:

Sitia:

401541.jpg

On muuten oikeasti hyvä öljy. Harmi vaan, että jostain syystä kyseistä öljyä ei saa omasta kaupungista kuin K-kaupoista ja itse käytän S-ketjun kauppoja, enkä jaksa lähteä erikseen enää öljykaupoille muualle. Myös oikein hyvä ja kukkarolle edullisempi on Rainbow Kalamata-oliiviöljy. Jos vertaa perus Rainbow extra virginiin, niin ero on huima. Oliiviöljyt on kyllä paskimmillaan todella paskaa ja parhaimmillaan todella hyvää, vaatii vaan vähän etsiskelyä että löytää ne hyvät. :D

On muuten oikeasti hyvä öljy. Harmi vaan, että jostain syystä kyseistä öljyä ei saa omasta kaupungista kuin K-kaupoista ja itse käytän S-ketjun kauppoja, enkä jaksa lähteä erikseen enää öljykaupoille muualle. Myös oikein hyvä ja kukkarolle edullisempi on Rainbow Kalamata-oliiviöljy. Jos vertaa perus Rainbow extra virginiin, niin ero on huima. Oliiviöljyt on kyllä paskimmillaan todella paskaa ja parhaimmillaan todella hyvää, vaatii vaan vähän etsiskelyä että löytää ne hyvät. :D

Hei kelaa nyt, mä kävin tota Helsingistä asti, koko reissu 900km. No, ostin toki muutakin ;)
PS. tilasin tota nyt lähikauppaan.

Itse en ole kauppariippuvainen millään muotoa. Ostan sieltä mistä saan mielestäni parasta ja jos ei jotain löydy omasta kaupasta, niin pyydän sitä tilaamaan.

Etkö ole riippuvainen kaupasta jos joudut pyytämään niiltä että tilaavat muualta? Mistä tiedät mikä on parasta, jos sitä ei ole saatavilla?

Etkö ole riippuvainen kaupasta jos joudut pyytämään niiltä että tilaavat muualta? Mistä tiedät mikä on parasta, jos sitä ei ole saatavilla?

Olen minä eri oliiviöljyjä maistellut ja törmäsin sattumalta nyt tuohon Sitiaan. Ostin sitä Stadista ja totesin että onpas hyvää ja tilasin lähikauppaan. What's the problem?

Ei ol onkelmaa. :) Tartuin vaan tylsyyttäni tohon kauppariippuvaisuusjuttuun, etkö siis ole kaupasta riippuvainen jos joudut kaupan kautta tilaamaan? ;)

Kas, jääkaapissani on 47 purkkia Valion uutta maitorahkaa... Ottaisin ihan mielelläni vinkkejä vastaan erilaisista välipalavariaatioista, joihin tulee maitorahkaa :D Olen tosissani.

Ravintoluento+028-1.jpg

Purkki hedelmäsalaatin kanssa olen noita vaihteeksi vedellyt. Hyvää vaihtelua ananakselle. Terveellisyydestä en tiedä, kun ei noita tunnu löytyvän muissa kuin sokeriliemessä. Ei sekään kai mikään kauheen paha ole, mikäli sitä litkua ei kaada sinne mukaan.

Hunajan kanssa toimii myös. Välillä tulee aamupalaksi tehtyä rahkasmoothie blenderillä, johon tulee yks tai kaks rahkaa, mehua ja pakastemarjoja. Useimmiten laitan mustikoita. Jos vielä haluaa lisää makeutta niin voi laittaa vähän hunajaa joukkoon.

Ite oon nytte dieetillä vedelly aamupalaks pirtelön, jossa on: 1 rahka, 5 kananmunaa (raakana tietysti), 40-50g hasselpähkinöitä, 1 banaani ja n. 70g mustaherukoita (pakaste). Hyvää, eikä ainakaan makeutta kaipaa lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom