Kokkausketju, reseptit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuolle Satkarille löyty kaks osoitetta niin oletin et niitä olisi kaksi,googlemaps antaa siihen sokos aleksanteririn viereen,näköjään sit vanhaa tietoa...

eat.fi sivustolta löytyy todella kattavasti arvioita, itse käytän sitä paljon.

Kiitos tuosta,selailin tuolta jo kaikenlaista.En tiedä miksi karttaa ei pääsee liikuttelemaan itse,vaan nuolista niin aina hyppää seuraavaan "ruutuun" mikä tekee tuon hieman hankalaksi...

Kiitos tuosta,selailin tuolta jo kaikenlaista.En tiedä miksi karttaa ei pääsee liikuttelemaan itse,vaan nuolista niin aina hyppää seuraavaan "ruutuun" mikä tekee tuon hieman hankalaksi...

Pitäisi pystyä liikuttaa sillee, että viet hiiren kartan kohdalle, vasen näppäin pohjaan ja eikus menoksi. :)

Onko makeannälkä? Ei ongelmaa, Pöksy hoitaa.
Väänsin tossa nimimerkki Soppiksen joskus laittamasta reseptistä mukailemaani daim-kakkua. Oon tehny tota useasti ja tällä kertaa ajattelin heittää siihen päälle vielä vähän kinuskikastiketta ja fazerin punaista. Tolla lähtee suklaanhimo aika komeesti.

150g tumma suklaata
100g voita
1dl sokeria
3 munaa
1dl ehramia
1rkl sitruunan kuorta
2dl vehnäjauhoa
1tl leivinjauhetta
6 hienonnettua daim-patukkaa (Nyt laitoin kolme pussia Daim-rakeita)

Sulatetaan suklaa ja voi, vaahdotetaan muna ja sokeri, yhdistetään ja heitetään sekaan ehrami ja sitruunankuoret. Sekoitetaan jauhot ja leivinjauhe ja heitetään muiden sekaan ja sekoitetaan. Lopuksi daimit joukkoon, nopea sekoitus ja pellille. 200 astetta ja kymmenisen minuuttia. Tulos on täydellinen, jos jää keskeltä vähän kostean tahmeaksi. Mulla meni vähän liian kuivaksi nyt, kun unohdin perkele sen uuniin. Se on se hajamielisyys, kun tekee taas tepposia. Juu ja annetaan jäähtyä hetki, valutetaan päälle kinuskikastike ja sulatettu suklaa ja tungetaan jääkaappiin.

DSC_4075.webp

Tein paellaa. Resepti myöhemmin blogissa:

P1030539.jpg

Voin sanoa että yksi parhaista safkoista mitä olen koskaan syönyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
...
1dl ehramia
...

Voisitko valaista mitä tuo salaperäinen ehrami on? Google ei löytäny moista ainesta. Vai tarkoitatko kenties eHRMAnia?

Tiedän kyllä, mutta jos tuon tarkotus on olla läppää ni on kyllä paskinta läppää ikinä.

lol, ei nyt ihan niin tosissaan tarvii ottaa. NGV ja ehrami on legenda =)

Vähänkö tässä tulee nälkä kun lueskelee näitä ohjeita ja katselee kuvia, nami nami.. :kuola: Hitto ku en itse koskaan ota kuvia kun teen ruokaa, olisi pari tosi hyvää reseptiä jaettavana mut en kehtaa laitella ilman kuvia.

Olisko kellään mitään ihania ruokaisia salaattiohjeita jaettavana vai eikö puusilmä löytänyt?

Vähänkö tässä tulee nälkä kun lueskelee näitä ohjeita ja katselee kuvia, nami nami.. :kuola: Hitto ku en itse koskaan ota kuvia kun teen ruokaa, olisi pari tosi hyvää reseptiä jaettavana mut en kehtaa laitella ilman kuvia.

Olisko kellään mitään ihania ruokaisia salaattiohjeita jaettavana vai eikö puusilmä löytänyt?
turha ujostelu pois,reseptit näkyviin vaan että saadaan me muutkin herkutella:-)

Hitto ku en itse koskaan ota kuvia kun teen ruokaa, olisi pari tosi hyvää reseptiä jaettavana mut en kehtaa laitella ilman kuvia.

Mä otan ihan mielelläni niitä reseptejä vastaan myös ilman kuviakin, koska mulle on niistä enemmän hyötyä kuin pelkistä kuvista ilman reseptejä. Niitä aloin täällä alunperin pyytämään perustaessani tämän ketjun.

Ja on täällä niitä salaattireseptejäkin, mutta ne on tässä ketjussa siellä täällä. Tossa ihan alussa ei ole niin paljon kuvia, mutta ketjun edetessä ne alkavat lisääntymään. Nykyään täällä on varmaan enemmän kuvia kuin reseptejä.

Okra pokra, ehkä mä sit uskallan.. Itse kokkailen kyl lähinnä aina soveltaen, et vähän sitä sun tätä, näitä määriä voi olla haasteellista laittaa millintarkasti.. Ehkä pärjäätte silti ;)

Kuhaa (tai muuta vaaleaa kalaa, esim voikalaa) itämaisittain:
1 file kuhaa (kalaa) / syöjä
Inkivääriä (tuoretta)
Sitruunaruohoa
Chiliä
Valkosipulia
Turkkilaista ruoanvalmistusjogurttia
Ruokakermaa
Tuoretta korianteria
Valkopippuria
Suolaa
Coctailtikkuja
Lisukkeeksi basmatiriisiä (laadukasta sellaista)

Levitä kuhafileiden pinnalle makusi mukaan suolaa ja valkopippuria. Sitten lisää tuoretta inkivääriä, chiliä (saa purkissa hyvin tahnana), pilkottua sitruunaruohoa sekä valkosipulia.. Määriä vaikea laittaa, sellainen ohut kerros siis "täytteitä" makua antamaan. Rullaa fileet ns. tupakkirullaksi :D ja pujota coctailtikku rullan läpi. Paista rullia vain hetki kuumalla pannulla käännellen (ja mielellään voissa paistetaan), jotta pinta saa vähän väriä. Iske rullat tämän jälkeen korkeareunaiseen uunivuokaan ja kaada rullien päälle ruokajogurttia, niin että rullat ovat about puoliväliin peitettynä. Lorauta jogurtin päälle ruokakermaa. Iske uuniin, lämpötilaksi olen laittanut about 175 (kiertoilmalla 25 astetta vähemmän) ja anna olla n. 10-15 minuuttia. Lisää pinnalle tuoretta korianterisilppia ja lorauta vähän limemehua. Tarjoile hyvän basmatiriisin kanssa :)

Toinen hyvä olis tässä..

Kanaa vuohenjuustolla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla

Kanan maustamattomia rintafileitä
Hyvää vuohenjuustoa (eli ei sellaista kumista pötköä, vaan sellaisia valmiiksi leikattuja pyöreitä "paloja" eli vähän ricottajuuston tyylistä pehmeää, suussasulavaa.. Nimi ehkä St. Maure? tms, saa isoimmista kaupoista)
Aurinkokuivattua tomaattia
Ruokakermaa
Tuoretta chiliä
Tomaattipyrettä
Suolaa
Mustapippuria
(coctailtikkuja jos haluaa täytteen pysyvän sisällä)
Riisiä lisukkeeksi, perunakin menee.

Painele rintafileitä vähän ohuemmaksi ja leikkaa niihin sivuttain viilto, tee ns taskuja. Pilko aurinkokuivattua tomaattia pienemmäksi ja laita paloja + vuohenjuustoa tasku täyteen. Sulje tasku coctailtikulla. Paista kanaa pannulla nopeasti, jotta lihan pinta sulkeutuu ja saa vähän ruskeaa väriä. Iske tämäkin setti uunivuokaan. Ripottele pinnalle suolaa ja mustapippuria. Kaada vuokaan ruokakermaa, niin että kanat about peittyvät. Pursota kerman joukkoon n. 2-3 rkl tomaattipyrettä ja chiliä maun mukaan (tarkoitus tuoda vähän särmää, ei olla polttavan tulista). Itse laitan purkista chilitahnaa about 1/4 tl, sekin on jo aika hottia. Sekoittele vähän, jotta kerma ja pyree sekoittuvat. Iske uuniin, lämpöä myös se n. 175 ja antaisin olla about 20 minuuttia. Keitä lisukkeeksi hyvää riisiä tai tee uunissa omia lohkoja, on varmasti muuten nannaa vaikka arkiselta kuulostaakin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom